خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۱۹, جمعه

کارگردان “ظهور نزدیک است”: رهبری با سکوتش تایید کرده است


جــرس: در ادامه موج انتقادات سیاسی و مذهبی نسبت به تولید و توزیع سی دی موسوم به «ظهور نزدیک است»، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد می گوید: کسانی که سی دی ظهور نزدیک است را تولید کرده اند متعلق به یک جریان سیاسی اند که در دراز مدت به دنبال بی دین کردن مردم اند.


گفتنی است به دنبال انتشار گسترده سی دی موسوم به «ظهور نزدیک است»، که با مصداق نامیدن برخی افراد و اشخاص، آنها را شخصیت های آخر الزمان معرفی کرده، بسیاری از علما و چهره های اصولگرا به انتشار این سی دی واکنش نشان داده و آنرا "انحرافی" ذکر کرده اند. این سی دی که در آن نفس زکیه با محمدباقر حکیم که در نجف اشرف کشته شد، سید خراسانی با آقای خامنه ای، شعیب ابن صالح با محمود احمدی نژاد، سید یمانی با سید حسن نصرالله، سفیانی با ملک عبدالله پادشاه اردن و... تطبیق داده شده، مخالفت برخی از بزرگان حوزه علمیه قم ونجف همچون آیت الله مکارم شیرازی وآیت الله صافی گلپایگانی را در پی داشت و نیز مرکز تخصصی مهدویت که نهاد مهم حوزه علمیه قم در باب مسائل مهدویت شناخته می شود، نسبت به این مستند واکنش نشان داد و آن را مردود دانسته است.

خود امام زمان هم نمی داند کی ظهور می کند...به گزارش خبرآنلاین، حسین ابراهیمی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، پیرامون این سی دی و "خطرات ترویج این نگاه به مهدویت در بین مردم" می گوید "این مستند دور از واقعیت است و هیچ استنادی درباره مواردی که در آن مطرح می شود، وجود ندارد و اصولا کارهایی که دست اندر کاران این سی دی انجام دادند، خلاف روایات و احادیت ما است که بزرگان بیان کردند. اعتقاد ما این است که حتی خود امام زمان زمان ظهور را نمی داند، علاوه بر اینکه تطبیق دادن آخرالزمان با این و آن، کارغلطی است. همه اینها غلط است و هیچ کدام مستند نیست و خلاف واقع است و کسانی که این کار را کردند قطعا در پس پرده متعلق به یک جریان سیاسی هستند که دردراز مدت بی دین کردن مردم را دنبال می کنند.

سازنده و حامی آن منحرف استاین چهره اصولگرا، همچنین پیرامون اینکه "این سی دی توسط یک چهره خاص در دولت حمایت می شود"، گفت "من نمی دانم، اما هر کس که این کار را کرده است، منحرف است."
ابراهیمی پیرامون نقش مشایی و اینکه "اطلاعات گذشته و عملکرد وی در دوران شهرداری احمدی نژاد و طرح کشیدن مسیر ظهور امام زمان این گمانه زنی را تقویت می کند"، گفت "در آن زمان با آنها مرتبط بودم وهیچ ازاین مسائل نبوده است، اینها همه دردوران ریاست جمهوری مطرح شده است ."

عده ای از خواص مقابل این حقیقت بزرگ ایستاده اندهمزمان کارگردان مستند «ظهور بسیار نزدیک است» در گفت و گو با این منبع خبری، تلاش کرده است به جنجال های ایجاد شده پاسخ دهد. علی اصغر سیجانی، که علاوه بر سمت مجری گری، کارگردانی فیلم «ظهور بسیار نزدیک است» رابرعهده داشته، در ابتدا می گوید "عده ای از خواص در مقابل حقیقت بزرگ که همان در آستانه ظهور قرار داشتن است، ایستاده اند."

علی اصغر سیجانی در همین رابطه می افزاید: در روایات نیز آمده است، زمانی که امام عصر ظهور می کنند، عده ای از خواص و علماء، البته نه همه شان، مقابل امام زمان قرار می گیرند؛ که این مهم را باید مد نظر داشته باشیم.

در آستانه ظهور قرار داریمعلی اصغر سیجانی با بیان این که احساس مسئولیتی که ما در قبال این مسئله داشتیم باعث شد که مستند «ظهور بسیار نزدیک است» را بسازیم، مدعی شد: اعتقاد داریم که بنا به فرمایش بزرگان و تحقق نشانه های ظهور در برهه حساس تاریخی هستیم؛ یعنی در آستانه ظهور قرار داریم و جامعه باید از آن مطلع شود.
 
وی می گوید "گروه مبشران ظهور که متولی اصلی این مستند است یک گروه مردمی است که از همه طیف ها و اقشار مختلف مردم از جمله طلبه، بسیجی، سپاهی و ... در آن عضویت دارند. به هیچ جایی وابسته نیستیم و این که تهمت می زنند که بودجه مستند «ظهور بسیار نزدیک است» از پول های کلان از فلان جریان شناخته شده تأمین شده، دروغ و تهمت است؛ این که می گویند این پول ها از فلان گروه و فلان فرد گرفته شده است و تهمت می زنند، برای مان مهم نیست، آقا(رهبری) فرمودند که مسائل را اصلی و فرعی کنید و ما دقت کردیم که در این راه به مسائل فرعی نپردازیم."

روایات در مورد احمدی نژاد درست است این فعال اصولگرای حامی دولت، پیرامون تطبیق های شخصیتی در سی دی مذکور می گوید "هیچ مشکلی ندارد و بسیاری از بزرگان نیز آن را تأیید کرده اند و حتی اگر صحیح هم نباشد هیچ فاجعه ای رخ نمی دهد؛ برای مثال مخالفان ما مطرح می کنند که شخصیت شعیب ابن صالح چندین بار مطرح شده است؛ مثلا یک بار هاشمی رفسنجانی را به شعیب ابن صالح تطبیق داده اند و گفته اند ایشان شعیب ابن صالح است، یک بار سردار صفوی و یک بار سردار شمخانی. اما اولا این افرادی که مطرح کرده اند، دلیل محکمی برای آن نداشته اند. اما برای اثبات شعیب ابن صالح بودن آقای احمدی نژاد بالای صد صفحه مقاله فقط در سایت ما نوشته شده است و محققین مختلفی در این زمینه مطلب دارند و علاوه بر آن، ما برای اولین بار، ایشان را به عنوان شعیب ابن صالح مطرح نکردیم بلکه بنده چند محقق می شناسم که احمدی نژاد را به عنوان شعیب ابن صالح قبول دارند و از آن جمله آقای شادی فقیه در لبنان است که در کتاب «احمدی نژاد و انقلاب جهانی پیش رو»، مسئله شعیب ابن صالح بودن احمدی نژاد را به عنوان اولین نفر مطرح کرده است.

ما بچه حزب اللهی هستیم و ...علی اصغر سیجانی می افزاید " ما یک بچه حزب اللهی هستیم و خود بنده طبق علاقه ای که به این موضوع داشتم از دوازده سال پیش وارد این عرصه شدم؛ ما بشارت بزرگان را داریم؛ شما اگر صحبت های رهبری را در نظر بگیرید، بشارت های احمدی نژاد را به عنوان برگزیده و منتخب مردم مورد توجه قرار دهید که ایشان در هر سخنرانی بشارت ظهور را می دهند؛ پس ایشان هم نعوذبالله آلت دست دشمنان است و به فرموده بعضی ها پول کلان می گیرد و ...؟!!."

هزار عضو رسمی داریم، ظهور نزدیک استاین فعال اصولگرا پیرامون گروه «مبشران ظهور» مدعی شد که بیش از هزار نفر عضو رسمی دارد و چیزی حدود هفت الی هشت میلیون تومان هزینه تولید سی دی مذکور شده است.

سیجانی همچنین ادعا کرد "ما در یک محدوده زمانی تا ظهور هستیم. ائمه می فرمایند که اولین علامت حتمیه ظهور را که دیدید، عاشورای بعدی ظهور است؛ و این یعنی قبل از ظهور با اولین علامت حتمیه، ظهور مشخص شده است و همچنین با رخ دادن برخی نشانه ها یک محدوده زمانی به وجود می آید. مثلا انقلابات مردم مشرق زمین که برخی معتقدند، از زمان آغاز آن تا ظهور امام عصرفاصله زمانی کمی وجود خواهد داشت. البته ما تعیین تاریخ ظهور را مردود می دانیم و در هیچ کجای فیلم تعیین تاریخ ظهور صورت نگرفته است.

رهبری در مورد این مصادیق سکوت کرده و مخالفتی نداشته استکارگردان و مجری مستند جنجالی «ظهور نزدیک است»، پیرامون تطبیق شخصیتی در روایات با رهبر جمهوری اسلامی گفت "در مورد رهبری که عنوان سید خراسانی عصر ظهور به ایشان اطلاق شده است، عملکرد ایشان برای ما ملاک بود. رهبری بارها در مقابل عنوان سید خراسانی که به ایشان نسبت داده شده است، سکوت کرده اند؛ به علاوه آن بارها از دفتر ایشان استفتاء کرده اند که آقا(رهبری) شما سید خراسانی عصر ظهور هستید یا نه؟ که باز چیزی جز سکوت دیده نشده است. که البته نمی توانند به صورت علنی و مانند ما بگویند که سیدخراسانی هستند، چون قطعا با اعلام چنین چیزی از سوی ایشان، تخریب ها و تهمت هایی را ممکن است به ایشان بزنند؛ خلاصه کلام این که همین سکوت ایشان، برای ما کافی است."

آقا (رهبری) در این مورد کد دادهگفتنی است چند روز پیش نیز، جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخی در مشهد، با حضور تهیه کننده و کارگردان این مستند برگزار شد، که سیجانی (کارگردان) ادعا کرد "ما نشانه های ظهور داریم، ائمه گفتند اینگونه مسائل (امروزی) را دیدید منتظر ظهور باشید، با یکی صحبت می کردم تو قم ، روحانی است و از رفقای بنده هم است، می گفت روایت داریم در آستانه ظهور کسی آرامش ندارد و ظلم زیاد است! پس الان که انقلاب است و وضع مردم خوب، پس ظهور نزدیک نیست. اینها منتظرند نعوذ بالله حکومت ما هم متلاشی بشود و ظلم همه جا را فرا بگیرد و بعد آقا ظهور کند؟ این برداشت را دارند بعضی ها. که ایران هم باید مثل آمریکا بشود و مسلمانها را اذیت کنند، بعد آقا بیاید! این در تناقض صریح با سخنان امام و حضرت آقا هست. امام خمینی می گفت انقلاب ما آغاز انقلاب جهانی به پرچم داری امام زمان هست و با ما پرچم روبه دست امام زمان می دهیم! بببینید این برداشت غلط از روایات است. روایات می گوید در آستانه ظهور در ایران انقلاب می شود! این انقلاب مقدمه ظهور است و ادامه خواهد داشت تا ظهور! این که متنقاض است! و اگر شیعیان در ذلت باشند، در ضعف باشند، خوار باشند، چه کسی امام زمان رو یاری کند؟ امام زمان قرار نیست که بیاد همش با معجزه یاری بشود؟ یا همش جن و فرشته کمکش کنند! البته اونا هم هستند! ولی آنی که باید باشد، شیعیان واقعی و مقتدرند، که حکومت داشته باشند تا همان طور که روایت می گوید زمینه و مقدمه را فراهم کنند! "

 
کارگردان سی دی «ظهور نزدیک است»، در ادامه سخنان خود افزوده بود "آقا (رهبری) دو سال پیش فرمود: امروز دنیا حقیقتا پر از ظلم و جور شده و تشنه نسیم عدالت مهدوی است. بابا آقا فرموده اینها را، الکی که نمیشه همش دم از آقا بزنیم ! همش شعار بدیم! یک بار هم به سخن های حضرت آقا دقت کنیم ، کدهای آقا، اشارات آقا..."

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.