خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۱۶, سه‌شنبه

ابراهیم یزدی: متن منتشر شده توسط ایرنا را تکذیب می‌کنم+تصویر


چکیده :ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی، با ارسال یادداشتی به خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا، متن منتشر شده در خروجی این خبرگزاری تحت عنوان مصاحبه با وی را تکذیب کرد. در این یادداشت که به صورت تقطیع شده در ایرنا منتشر شده و متن کامل آن برای انتشار در اختیار کلمه قرار گرفته، دکتر یزدی تصرح می‌کند که این متن تقطیع شده مربوط به مصاحبه‌ای است که در خانه امن وزارت اطلاعات و در دوران بازداشت با وی صورت گرفته بوده و ایرنا بدون اطلاع و تائید ایشان آن را منتشر کرده است....


ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی، با ارسال یادداشتی به خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا، متن منتشر شده در خروجی این خبرگزاری تحت عنوان مصاحبه با وی را تکذیب کرد.
در این یادداشت که پس از انتشار تقطیع شده در ایرنا، متن کامل آن برای انتشار در اختیار کلمه قرار گرفته، دکتر یزدی با اشاره به اینکه این متن تقطیع شده مربوط به مصاحبه‌ای است که در خانه امن وزارت اطلاعات و در دوران بازداشت با وی صورت گرفته بوده و ایرنا بدون اطلاع و تائید ایشان متنی را منتشر کرده؛ این مصاحبه را تکذیب کرده است. «خانه امن» اصطلاحی است که به مکان‌های زندان‌گونه اما غیرقانونی در اختیار وزارت اطلاعات اطلاق می‌شود.
خبرگزاری ایرنا در روز یکشنبه ۱۴ فروردین مصاحبه‌ای را از آقای یزدی منتشر کرده بود که متن آن بیش از آنکه شبیه گفت‌وگویی آزاد باشد٬ شبیه متن بازجویی‌ها در زندان‌ها بود. پس از انتشار این متن٬ برخی نزدیکان ابراهیم یزدی اعلام کردند این مصاحبه تحت فشار نیرو‌های امنیتی صورت گرفته و به صورت تحریف شده منتشر شده است.
به گزارش کلمه، متن کامل تکذیبیه دکتر ابراهیم یزدی بدین شرح است:
بسمه تعالی
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در سایت خود در ۱۳۹۰/۱/۱۴ مطالبی را به عنوان مصاحبه با اینجانب منتشر کرده است. لازم می داند موارد زیر را به اطلاع عموم برساند:
۱- این گفتگو قبل از آزادی اینجانب در محل خانه امن صورت گرفته است.
۲- با صراحت به مسوولین خبرگزاری حاضر در خانه امن تاکید کرده بودم که انتشار هر متنی بنام اینجانب تنها بعد از ارائه کتبی و تائید اینجانب قابل انتشار خواهد بود.
۳- نظر به اینکه متن منتشر شده توسط ایرنا بدون اطلاع و تائید اینجانب صورت گرفته است ، تکذیب می گردد.
۴- آنچه مورد تائید اینجانب است همان متن کتبی استعفا از دبیرکلی نهضت آزادی ایران می باشد که در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داده شد.
دکتر ابراهیم یزدی
۱۵/۱/۱۳۹۰
رونوشت: خبرگزاری‌ها
خبرگزاری ایرنا ساعتی پیش، این تکذیبیه را به صورت تقطیع شده و بریده بریده منتشر کرد، اما بدون اشاره به قول مصاحبه‌کننده به ابراهیم یزدی برای به تایید رساندن متن مصاحبه پیش از انتشار، نوشت که “رسانه ها برای انتشار مطالب خود ملزم به هماهنگی قبل از انتشار با منابع خبری نیستند.”
این خبرگزاری دولتی در عین حال اشاره نکرد که با چه توجیهی رسانه‌های وابسته به دولت احمدی‌نژاد مجازند هرچه می‌خواهند از قول یک زندانی دربند منتشر کنند و در نهایت هم این‌گونه دست به توجیه تکذیب صریح او بزنند و برخلاف خبر قبلی که تیتر یک این خبرگزاری بود، در جایی دور از چشم و به صورت حاشیه‌ای منتشر کنند.
ایرنا همچنین با زیر پا گذاشتن آشکار اخلاق رسانه‌ای و سیاسی، برای این تکذیبیه از تیتر «ابراهیم یزدی مصاحبه با ایرنا را تایید کرد» استفاده کرده است. این در حالی است که دکتر یزدی در یادداشت خود، صراحتا از واژه‌ی «تکذیب» استفاده می‌کند و مشخص نیست این‌گونه تیتر زدن معکوس و متناقض با متن، چگونه در قاموس قلم‌به‌دستان وابسته به دولت دهم معنا مجاز می‌شود.
خبرگزاری ایرنا اواخر سال گذشته هم نخستین رسانه‌ای بود که خبر آزادی ابراهیم یزدی از زندان و استعفایش از دبیرکلی نهضت آزادی را منتشر کرد؛ پیش از آنکه پای او به خانه برسد و یا خانواده‌اش از آزادی او خبردار شوند.


0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.