خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

انتقال آریا آرام نژاد به انفرادی زندان بابل


جـــرس: آریا آرام نژاد هنرمند و آهنگ ساز از بازداشتگاه اداره اطلاعات کل استان مازندران به زندان متی کلای بابل منتقل شد.

به گزارش کلمه، در روزهای گذشته آریا آرام نژاد از بند انفرادی بازداشتگاه شهید کچوئی اداره اطلاعات ساری به بند انفرادی زندان متی کلای شهرستان بابل منتقل شد.
Read more »

۱۳۹۰ آذر ۵, شنبه

ناو بزرگ آمریکا در سواحل سوریه پهلو گرفت

بشار به پایان سلام کن دیگه!
آقا خودت برو دیگه الکی زور نزن آمریکا بیاد باید بری سوراخ موش!
اینجور لاقل میتونی بگی خودم رفتم کنار!!!



 جـــرس: به گزارش منابع بین المللی، روز جمعه ۲۵ نوامبر، در جریان تظاهرات اعتراضی در شهر‌های مختلف سوریه به ویژه در شهر حمص، دست کم ۳۳ نفر کشته و دهها نفر زخمی و بازداشت و ربوده شده‌اند.

این در حالی است که در همین روز ضرب الاجل تعیین شده از سوی اتحادیه عرب به سوریه پایان یافت و مقامات سوری آن را نادیده گرفتند و با نادیده گرفته شدن آن توسط حکومت بشار اسد، انتظار می رود که سوریه با تحریم های جدید رو به رو شود.

درحالی که با پایان یافتن مهلت ضرب الاجل اتحادیه عرب به سوریه برای توقف خشونت ها همچنان سرکوب مخالفان بشار اسد توسط رژیم سوریه ادامه دارد، خبرگزاریها شامگاه جمعه از ورود نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکا به سواحل سوریه خبر می دهند.
Read more »

۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

دیدار رهنورد و میرحسین با خانواده در روز عید غدیر


 در آغاز دهمین ماه زندان خانگی ، موسوی و رهنورد در سلامتی کامل قرار دارند
آقای مهندس میرحسین موسوی و خانم دکتر زهرا رهنورد در روز عید غدیر با برادران و خواهران میرحسین ملاقات داشته اند. آنها در سلامتی کامل روحی و جسمی به سر می برند.
به گزارش کلمه، در آستانه ی دهمین ماه از بازداشت همراهان جنبش سبز ، که برخلاف گفته های برخی از مسئولین در مجامع داخلی یا بین المللی حقوق بشری ، بدون ارائه حکم و یا طی مراحل قانونی قضائی بوده است، خبرهای جدید حاکی از دیدار برادران و خواهران مهندس موسوی با میرحسین و دکتر زهرا رهنورد در روز عید غدیر است.
بر اساس این گزارش، برادران و خواهران، پس از این ملاقات که در خانه برادر بزرگترشان حاج میرعبدالله موسوی و با حضور نیروهای امنیتی و برای اولین بار در ۲۳۰ روز گذشته صورت گرفت از سلامتی کامل این دو همراه مردم خبر داده و تاکید کرده اند که روحیه آنها همچنان خوب وعالی است. پیش از این مهندس موسوی یکبار دیگر در روز فوت پدر یعنی در تعطیلات عید نوروز سال جاری با خواهران و برادران در کنار پیکر آن مرحوم دیدار محدود بیست دقیقه ای داشته اند.

Read more »

۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

دولت مصر استعفا کرد


 جرس: در پی ناآرامی‌‌های سه روزه ، دولت مصر استعفای خود را تسلیم شورای‌عالی نظامی کرد. 
به گزارش خبرگزاریها، عصام شرف" نخست وزیر دولت مصر، عصر روز دوشنبه و بعد از نشست کمیسیون اداره بحران مصر، استعفای خود را به شورای نظامی حاکم بر مصر تقدیم کرد. دولت کنونی مصر شامل 11 وزیر است.
Read more »

۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

انتقال مهدی کروبی به مکانی جدید


سحام نیوز:  وضعیت تنفسی آقای کروبی بدلیل شرائط نامساعد و عدم دسترسی به هوای آزاد در ۱۰۰ روز گذشته دچار مشکلاتی شده است. این خبری بود که محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی ساعاتی قبل در سایت شخصی خود منتشر نمود.
به گزارش سحام نیوز، این فرزند مهدی کروبی در یادداشتی به مناسبت عید قربان، به گفته خویش “خبر مهمی” را در خصوص وضعیت آقای کروبی منتشر نمود.
Read more »

نامه مهدی خزعلی به آیت الله خامنه ای

رهبر محترم جمهوری اسلامی ایران

باسلام؛ سال هاست می خواهم خطی بنویسم، شرایط مهیا نبود، اطراف شما را مداحان و ثناگویان و متملقان گرفته اند، چاپلوسی و دستبوسی و پابوسی بیداد می کند، یکی چفیه را به تبرک می برد، دیگری به عبای شما تبرک می جوید، جمعی بوسه بر جایگاه شما می زنند و جماعتی قدمگاه شما را مسح می کنند، تمسک به کلام شما ناسخ آیه و روایت است، غالیان شما را بالاتر از خدا می دانند، در این هیاهوی بازار آهنگران، که عمود خیمه را در کوره مدح و ثنا نهاده و هریک با تملق و چاپلوسی پتکی بر آن می کوبند، چه جای سخن نقاد است؟ این ها آنقدر می زنند تا عمود نازک و نازکتر شود، من می خواهم با نقد و نقادی عمود خیمه را چون پولاد آب دیده کنم! می خواهم با کلام تند و تیز نقاد آشنایتان سازم.

می گویند شهید رجایی مجلس " نِق" برپا می کرد تا در آن مجلس هر که می خواهد نق بزند و بر او خرده بگیرد، توصیه می کنم یک معاونت " نِق" یا " نقد" تشکیل دهید، نقادی بی پروا و جسور بر آن بگمارید که مخالف شما باشد، به او اجازه دهید تا بدون رعایت آداب و بدون لکنت کلام، نقد های جامعه را برایتان بگوید.

می دانم، کسی زیر بار این مسئولیت نمی رود، شاید خیلی زود، زبان سرخ سر سبزش را به باد دهد، اینجانب آماده ام تا بدون تعظیم و تکریم و کرنش، بدون خضوع و خشوع و رکوع و سجود، بدون عظمی و معظم، نق و نقدهای جامعه را جمع کنم و هفته ای یکبار با زبانی تند و تیز و برنده به عرض برسانم.

باور بفرمایید همه چاپلوسان و متملقان درگاه، از سخن تلخ و نقد در محضرتان هراس دارند، یکی از رؤسای قوا حرف دلش را به هاشمی می زد تا با شما در میان بگذارد، وقتی هاشمی به او می گوید: " چرا خودت نمی گویی؟ " جواب می دهد: " ما نمی توانیم سخن مخالف بر زبان آوریم، از ما تحمل نمی کنند! "

من پست و مقامی ندارم که نگرانش باشم، کیسه ای ندوخته ام که از پاره شدنش بهراسم، پس این فرصت را غنیمت بشمارید، بگذارید این نقاد هفته ای یکبار - به شیوه ای دیگر- دردهای جامعه را برایتان بازگو کند. حال مختارید پاسخ مرا حضوری دهید یا برای پنجمین بار راهی سلول انفرادی ام نمایید. والسلام

حسبنا الله و نعم الوکیل

دکتر مهدی خزعلی

1390/8/27
Read more »

اجرای رزمایش پدافند هوایی ثامن و آزمایش جدیدترین سلاحهای بومی ایران

رزمایش ثامن‌الحجج، بازتمرین تاکتیکی (راهکنشی) است که در چهار مرحله و طی چهار روز متوالی در گستره‌ای به وسعت ۸۰۰ هزار کیلومتر مربع در نیمه شرقی کشور با بهره‌گیری از توان رزمی شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه پدافند هوایی کشور برگزار می‌شود. در این رزمایش که از روز جمعه آغاز شده است جديدترين سامانه‌هاي کشف غيرفعال بومي و تجهيزات جنگ الکترونيک بومي ساخته شده در طيف‌هاي مختلف فرکانسي با موفقيت مورد آزمايش قرار گرفت. در اجرای این رزمایش علاوه بر به کارگیری سامانه‌های پیشرفته موشکی و توپخانه‌ای پدافند هوایی و سامانه‌های راداری متنوع موجود در شبکه فرماندهی و کنترل یکپارچه پدافند هوایی و انواع هواپیماهای شکاری رهگیر نیروی هوایی ارتش؛ یگان‌های پدافند هوایی سایر نیروهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل سامانه‌های موشکی و جنگ‌افزارهای توپخانه‌ای و پست‌های دیده‌بانی نیروی انتظامی و بسیج مردمی، پیش‌بینی شده در سازمان رزم طرح رزمایش، تحت فرماندهی، کنترل و هدایت عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش شرکت دارند.
Read more »

۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

دمشق؛ آخرین فصل یک دیکتاتور


میهن: سرعت روند جنبش اعتراضی در سوریه آخرین فصل حیات دیکتاتور دمشق را رقم می زند. نظامیان جدا شده از ارتش سوریه به یک پایگاه اطلاعاتی در نزدیکی دمشق حمله کردند. 

رئیس شورای ملی اپوزیسیون سوریه دوشنبه شب در برلین مورد استقبال وزیر خارجه آلمان قرار گرفته بود. وی پیش از دیدار با گیدوستروله، با وزیر خارجه ترکیه در آنکارا نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

ترکیه در اعتراض به ادامه سرکوب خشونت‌بار معترضان سوری برنامه اکتشاف نفت در سوریه را لغو کرد. وزیر انرژی ترکیه سه‌شنبه (۱۵ نوامبر / ۲۴ آبان) اعلام کرد که این کشور پروژه مشترک اکتشاف نفت در سوریه را لغو کرده است.
Read more »

۱۳۹۰ آبان ۲۲, یکشنبه

آریا آرام‌نژاد، در سلول انفرادی، ممنوع الملاقات و ممنوع از تلفن


 جرس: با گذشت شش روز از بازداشت آریا آرام‌نژاد، خواننده و فعال جنبش سبز، وی طی تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌اش از سلامت خود خبر داد و اعلام کرد که  در سلول انفرادی اداره اطلاعات شهرستان ساری و ممنوع‌الملاقات و ممنوع از تلفن است.  
Read more »

درگذشت مشکوک فرزند محسن رضایی در دبی

درگذشت مشکوک فرزند محسن رضایی در دبی


 جرس: احمد رضایی فرزند دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دبی به طور مشکوکی درگذشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، معاون اطلاع رسانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید این خبر گفت: در حالی که احمد رضایی در هتل گلوریای دبی در طبقه 18 اتاق 23 اقامت داشته به طرز مشکوکی در گذشته است.

شهرام گیلآبادی افزود: موضوع در حال بررسی است و به محض تکمیل اطلاعات، جزییات آن منتشر خواهد شد.

احمد رضایی سال ۱۳۷۷، از ایران خارج و به کشور آمریکا پناهنده شد. او با انجام مصاحبه‌هایی مطبوعاتی علیه جمهوری اسلامی جنجال بسیاری در ایران به وجود آورد. چند سال بعد و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم محسن رضایی اعلام کرد فرزندش به ایران برگشته/
Read more »

بیست و پنج روز بی خبری از وضعیت تاجزاده در گفتگوی جرس با داماد وی

بیست و پنج روز بی خبری از وضعیت تاجزاده در گفتگوی جرس با داماد وی


 جرس: در پی افزایش فشارها و محدودیت ها بر سید مصطفی تاجزاده، بیست و پنج روز است که از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست و این مسئله موجبات نگرانی خانواده و همراهان این عضو ارشد جبهه مشارکت را فراهم آورده است.  
این در حالی است که سید مصطفی تاجزاده از یک سال و نیم گذشته بطور غیرقانونی در قرنطینه و انفرادی بسر می برد و طی هفته های گذشته اقدامات و محدودیت ها غیرقانونی دیگری بر روی وی و خانواده اش صورت گرفته است.
Read more »

۱۳۹۰ آبان ۲۱, شنبه

توهین محکوم است به هر شکل و به هر شخص و اعتقاد!

توهین و تمسخر هر شخص یا هر گروه از نظر من محکوم است.
کمپین امام نقی راه انداختن و تمسخر یکی از امامان شیعان و یا حتی توهین به هر مذهب و شخصی محکوم است دمکراسی را از خودمان شروع کنیم. 
Read more »

انفجار مهیب در یکی از انبارهای مهمات سپاه پاسداران


انفجار مهیب در یکی از انبارهای مهمات سپاه پاسداران

جـــرس: در پی انفجار مهیبی که ظهر شنبه تهران را لرزاند و در نقاط مختلف شهر به گوش رسید، سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای کوتاه خبر انفجار در یكی از انبار ها و زاغه های مهمات خود در اطراف تهران را تایید كرد.

Read more »

۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

هجوم نیروهای امنیتی به دفتر کار سابق میرحسین موسوی


دفتر کار سابق میرحسین موسوی از سوی نیروهای امنیتی مورد هجوم قرار گرفت.
بر اساس گزارش‌های رسیده به کلمه، ماموران پس از حمله به محل دفتر سابق مهندس میرحسین موسوی، واقع در یکی از کوچه‌های فرعی روبه‌روی موزه هنرهای معاصر، بخشی از وسایل این دفتر را خارج کرده‌اند.
Read more »

مقامات امنیتی اصرار دارند آقای کروبی الباقی زمان نامعلوم حبس را به تنهایی بگذراند


  جرس: محمدتقی کروبی در جدیدترین نوشته خود نکات مهمی را پیرامون آخرین وضعیت پدرش مهدی کروبی منتشر نمود. بر این اساس مقامات امنیتی اجازه ماندن فاطمه کروبی را  در کنارمهدی کروبی نمی دهند و اصرار دارند آقای کروبی الباقی زمان نامعلوم حبس را به تنهایی بگذراند.  
Read more »

آیت الله امجد: عاشورای امسال می خواهم به جای گریستن برای امام حسین، بر مردم مظلوم کشور گریه کنم


 جـــرس: آیت الله امجد، استاد اخلاق و از روحانیون مستقل و غیرحکومتی، با اشاره و انتقاد به شرایط حاکم بر کشور اظهار داشت: "عاشورای امسال می‌خواهم بجای گریه بر امام حسین بر مردم مظلوم و بی‌پناه کشورم گریه کنم."
Read more »

۱۳۹۰ آبان ۱۶, دوشنبه

تشکیل تیم تخصصی برای تغییر قانون اساسی زیر نظر دفتر رهبری


جـــرس: در ادامۀ مباحث مطروحه در خصوص دستور رهبر جمهوری اسلامی جهت تغییر نظام سیاسی از سیستم ریاستی به پارلمانی و حذف نقش مستقیم آراء مردم از انتخابات رئیس دولت، یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته است که رهبر جمهوری اسلامی، در یک سال گذشته یک تیم تخصصی از حقوقدانان را مامور کرده تا "ایرادات قانون اساسی را که باید مورد بازنگری قرار گیرد مورد بررسی قرار دهند."
Read more »

احضار علی اخوان، فعال کارگری محکوم به حبس


جـــرس: به گزارش منابع کارگری، علی اخوان، از فعالان کارگری کشور و از کنشگران كانون مدافعان حقوق كارگر، برای اجرای حکم زندان احضار شد.

به گزارش تارنمای كانون مدافعان حقوق كارگر، دادگاه بدوی، اخوان را به سه سال حبس محکوم کرده بود، که این حکم در دادگاه تجدید نظر، به "یك سال و نیم حبس تعزیری به اضافه یك سال و نیم حبس تعلیقی" تبدیل شد.

بر طبق اخطاریه ای كه به ضامن اخوان داده شده است، وی موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ۱۲ آبان (تاریخ ابلاغ حكم به وكیلش) خود را به دادسرای زندان اوین معرفی كند.

گفتنی است، ماموران امنیتی، این فعال کارگری را سیزدهم خرداد سال گذشته با ورود و تفتیش منزل شخصی دستگیر کرده و با خود برده بودند، تا اینکه هشتم تیر همان سال، با وثیقه هفتاد میلیون تومانی، از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شده بود.

Read more »

۱۳۹۰ آبان ۱۴, شنبه

اختلاف نظر میان مقامات اسرائیلی پیرامون ایران شدت گرفت

اختلاف نظر میان مقامات اسرائیلی پیرامون ایران شدت گرفت


جـــرس: درحالیکه طیف وسیعی از سیاستمداران و نظامیان اسرائیلی معتقدند هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، سبب "ایجاد فاجعه ای بزرگ در منطقه و به خصوص برای اسرائیل خواهد شد، وزیر دفاع اسرائیل روز جمعه چهارم نوامبر اظهار عقیده کرد: "هر روزی که می گذرد به حمله به ایران نزدیک تر می شویم".
Read more »

۱۳۹۰ آبان ۱۳, جمعه

ناتو: قصد دخالت در ایران را نداریم


 جـــرس: در پی انتشار اخبار و گزارش هایی مبنی بر احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که این سازمان قصد مداخله در ایران را ندارد و درحال حاضر تاکید بر روند و فشارهای دیپلماتیک است.
Read more »

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.