خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

در پی انتشار گزارش های حاکی از قتل عام بیش از ۲۰۰ تن معترض از سوی ارتش سوریه ظرف دو روزگذشته، شورای ملی انتقالی از شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب خواستار اقدام فوری شد.
شورای ملی انتقالی روز چهارشنبه سازمان ملل متحد را به تشکیل یک جلسه فوری برای بحث درباره قتل های اخیر در زاویه، ادلب و حمص فراخواند. 


این شورا همچنین از سازمان ملل متحد خواست این نواحی را مناطق امن اعلام کرده و سربازان را از آنجا خارج کند. شورای ملی انتقالی سوریه می گوید ۲۵۰ تن ظرف ۴۸ ساعت کشته شده اند.
این کشتار، یکی از مرگبارترین زمان ها از هنگام آغاز قیام علیه بشار اسد در ماه مارس است. 
در واشنگتن، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت بیتشر این مرگ ها در سوریه ناشی از اقدامات دولت بشار اسد رییس جمهوری است. او گفت آمریکا از گزارش های معتبری که از کشتن بی محابای ده ها غیر نظامی و سربازان فراری می رسد عمیقا متاسف است.
یک فعال عضو گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه روز سه شنبه به صدای آمریکا گفت سربازان به غیر نظامیان، از جمله فعالان، در روستای کفروود در استان ادلب حمله کردند. در یک مورد، سربازان تمامی افراد در یک مسجد محلی را گردن زدند.
گزارش حمله ها در حالی منتشر می شود که ناظران خارجی در تلاش برای پایان دادن به ده ماه نا آرامی خونین در سوریه، خود را برای ورود به کشور آماده می کنند. مقام های اتحادیه عرب می گویند یک هیات مقدماتی روز پنجشنبه به سوریه خواهد رفت تا ورود هیات ناظران را آماده کند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.