خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

موجی که از خرداد 88 با ایستادگی بزرگمردانی چون میرحسین موسوی و مهدی کروبی و حمایت جانانه تر مردم ایران، برای برانداختن استبداد و خودکامگی در ایران آغاز شد، اینک پس از فراگیر شدن در میان تعداد قابل توجهی از کشورهای استبداد زده ی منطقه، در حال بازگشت به مبدا است و متولیان خود را فرا می خواند تا مجدداً پایه های حکومت خودکامه را به لرزه درآورند.



جامعه وبلاگنویسان سبز:
من آن موجم که آرامش ندارم
به آسانی سر سازش ندارم
اگرخاموش بنشینم روا نیست
دل از دریا بریدن کار ما نیست
موجی که از خرداد 88 با ایستادگی بزرگمردانی چون میرحسین موسوی و مهدی کروبی و حمایت جانانه تر مردم ایران، برای برانداختن استبداد و خودکامگی در ایران آغاز شد، اینک پس از فراگیر شدن در میان تعداد قابل توجهی از کشورهای استبداد زده ی منطقه، در حال بازگشت به مبدا است و متولیان خود را فرا می خواند تا مجدداً پایه های حکومت خودکامه را به لرزه درآورند.
باتوجه به شرایط کشور، جامعه وبلاگنویسان سبز، از حاکمان ناشنوای ایران می خواهد که هرچه سریعتر پنبه ها را از گوش بیرون کشیده و صدای خیل عظیم و آماده ی مردم ایران را که برای خشکاندن ریشه های ظلم و استبداد، ذوب کردن میله های زندان و در هم کوبیدن فرهنگ ارباب و رعیتی، هماهنگ می شوند را بشنوند.

حاکمان به گوش باشند که با توجه به اتخاذ سیاست های غلط در قبال ایرانیان معترض به وضع حاکم در کشور و بگیر و ببند های غیر قانونی، سرکوب معترضان مسالمت جو و پایمال کردن حقوق اولیه ی آنها، زندانی کردن رهبران جنبش سبز و در یک کلام بستن آخرین درهای امید به اصلاح حکومت خودکامه کنونی، هیچ تضمینی برای کنترل اعتراضات آتی معترضان وجود ندارد و چه بسا که درصورت پایفشاری بر این سیاست های غلط و عدم اصلاح هرچه سریعتر شرایط موجود، به سرنوشت مبارک ها و بن علی ها دچار گردند.
ما به حاکمان هشدار می دهیم که هرچه سریعتر و قبل از بازگشت موج سهمگین اعتراضات منطقه ای به ایران، بمنظور برون رفت از شرایط زیانبار کنونی، زندانیان سیاسی را بدون هیچگونه قید و شرطی آزاد کرده، دستور لغو حبس خانگی رهبران جنبش سبز را صادر نموده و به خواسته های صاحبان اصلی کشور، که همانا مردم میباشند، تن دهند.
بدینوسیله، جامعه وبلاگنویسان سبز، با اعلام حمایت خود از انجام حرکات اعتراضی و اعلام مشارکت فعال اعضا در اعتراضات خرداد ماه، از تمامی نامداران ملی، نهاد ها و سازمان های مستقل، فعالین و قشرهای سیاسی، مذهبی، علمی، هنری، ورزشی و دیگر مردم کشورمان می خواهد که از اعلام حمایت خود و حضور گسترده و فعال در این اعتراضات دریغ نکرده و با رشادت های خود و همدلی و اتحاد با یکدیگر، گامی اساسی در راستای درمان بیماری مزمن استبداد بردارند.
جامعه وبلاگنویسان سبز- خرداد 1390

5 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

جرس نیوز گفت...

درگيري هاي پراكنده نيروي انتظامي و مردم در حوالي حسينيه ارشاد
شنبه, 14 خرداد 1390 ساعت 17:38
0digg
حسينيه ارشادحضور پررنگ نیرو های امنیتی و انتظامی در حوالی حسینیه ارشاد از ابتدای خیابان میرداماد اغاز تا اتوبان همت امتداد می یابد .در تمام کوچه های منتهی به خیابان شریعتی در حوالی حسینیه ارشاد موتور سواران لباس شخصی در حال تردد می باشند .زدو خورد های پراکنده مابین مردم و نیرو های لباس شخصی واقع گردید که منجر به پراکنده گردیدن مردم شد همچنین 10 تا 15 نفر نیز تا کنون بازداشت گردیده اند .تعدادی فیلمبردار حکومتی در حال فیلم برداری از وقایع و افراد حاضر می باشند.

ناشناس گفت...

تاريخ گيله زن و هزاران آزاديخواه ديگر سرزمين ما که تاريخی است سرشار از جان گذشتگی ها و دليری ها و عشق به ميهن و مردمانش هرگز نوشته نشد
دوست عزیز از این همه تلاشهای شما برای ازاد کردن کشور از دست استبداد تشکر می کنیم
پیروزی از ان ماست

جرس زنیوز گفت...

محکومیت دو تن از طلاب سبز قم در دادگاه به اتهام ساخت مستند افشاگرانه “به اسم کهریزک”
محکومیت دو تن از طلاب سبز قم در دادگاه به اتهام ساخت مستند افشاگرانه “به اسم کهریزک”
محکومیت دو تن از طلاب سبز قم در دادگاه به اتهام ساخت مستند افشاگرانه “به اسم کهریزک”
جــرس: گزارش منابع خبری از قم حاکی است سید محمد حسین صالحی و حسین گودرزی از اعضای ستاد روحانیون میرحسین موسوی در قم، به اتهام ساخت و تدوین مجموعۀ افشاگرانۀ "به اسم کهریزک" در دادگاه ویژۀ روحانیت محاکمه و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و نشر اکاذیب هر یک به سه سال حبس محکوم شده اند.

بنا به گزارش های رسیده به جرس، سید محمد حسین صالحی از طلاب سبز قم و از جمله مترجمان آثار دکتر سید حسین نصر و جریان موسوم به "سنت گرایی" می باشد، و حسین گودرزی نیز از پژوهشگران سابق موسسۀ دارالحدیث قم و مدیر کل روابط عمومی ستاد روحانیون مستقل حامی مهندس موسوی در زمان انتخابات بود.

بر اساس گزارش ها، این دو طلبه اسفندماه گذشته به همراه تعدادی زیادی سی دی دستگیر و پس از حدود دو هفته بازداشت با قید وثیقۀ پنجاه میلیونی آزاد شدند.

همچنین آمده است سید محمد صالحی از بستگان وزیر اطلاعات است و در سال ٨٨ نیز به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی تهران، به ادارۀ اطلاعات قم احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود. پیش از این دو ترجمه به نامهای "اسلام سنتی در دنیای مدرن" و "تفرّج در باغ حکمت" از او به چاپ رسیده بود.

حسین گودرزی نیز که چند سال در زمینۀ تصحیح و تحقیق متون حدیثی و حوزوی با موسسۀ دارالحدیث و برخی ناشران دیگر همکاری می کرد، پس از انتخابات سال ٨٨، در ارتباط با تکثیر و توزیع سی دی "نود سیاسی" دستگیر شده بود و مدتی را در ادارۀ اطلاعات قم در بازداشت به سر می برد. از جمله کتاب های تحقیق شده توسط او تصحیحی جدید از «منتهی الآمال» شیخ عباس قمی و نیز کتاب «جامع المقدمات» از متون درسی قدیمی حوزه های علمیه است.

چند روز پیش تعدادی از سایتها به نقل از روزنامۀ جوان که وابستۀ به سپاه پاسداران است، مدعی شده بودند که "یک گروه زیرزمینی وابسته به جریان فتنه، یک فیلم با محوریت حوادث بازداشتگاه کهریزک ساخته اند که آمیخته به مطالب درست و نادرست است و در سراسر کشور توزیع شده است."

گفتنی است فیلم مذکور که مستندی تاثیرگذار در مورد وضعیت زندانها و بازداشتگاههای کشور و شیوه های بازجویی و اعتراف گیری است، اسفند ماه گذشته از طرف سایت جرس در دسترس عموم قرار گرفته بود.

گزارش های رسیده از قم حاکی است صدور این حکم برای این دو طلبۀ نواندیش بازتاب منفی زیادی در محافل حوزوی و دانشگاهی قم داشته است.

جرس نیوز گفت...

سه شنبه؛ ساعت پنج مقابل دفتر سازمان ملل؛ مراسم هفتم هاله سحابی
سحام نیوز: در بیانیه شماره ٢«ستاد برگزاری بزرگداشت هفتمین روز شهادت هاله سحابی» که توسط گروهی از فعالان دانشجویی تهران تشکیل شده مجددا از حامیان جنبش و شهروندان خواسته شده است تا بعد از ظهر روز سه شنبه هفدهم خرداد ماه، روبروی دفتر سازمان ملل حضور به هم رسانده و با برافراختن نمادی سیاه و تجمع “سکوت”، آئین تعزیت ایرانی را گرامی بدارند.
گفتنی است در واکنش به ممانعت ماموران حکومتی با برگزاری مراسم بزرگداشت مهندس عزت الله سحابی و مرحوم دختر وی (هاله)، گروهی از فعالان دانشجویی تهران، با تشکیل ستادی تحت عنوان «ستاد برگزاری بزرگداشت هفتمین روز شهادت هاله سحابی»، از شهروندان خواسته بودند که سه شنبه هفدهم خرداد ماه، روبروی دفتر سازمان ملل دست به تجمع بزنند.
به گزارش جرس، در بیانیه شماره دوم این ستاد آمده است :
ملت بزرگوار ایران
چنان که در اطلاعیه شماره ١ به اطلاع رسید، این مراسم عصر روز سه شنبه ١٧ خرداد، در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار می شود تا اگر مسجدها و خیابان ها را بر عزای عزیزانمان حرام کرده اند انسانهای آزاده جهان را صدای استغاثه مظلوم اما قدرتمند ما بیدار کند.
از شرکت کنندگان درخواست می شود رأس ساعت پنج بعد از ظهر، نمادی سیاه برافرازند و در “سکوتی لبریز از ناگفته ها” با آوردن حلوا و خرما آیین تعزیت ایرانی را گرامی بدارند.
همزمان با این برنامه، نامه اى نیز به نمایندگی از جمع، به آقای “بان کى مون” دبیر کل محترم سازمان ملل تقدیم خواهد شد.
قرار ما: خیابان پاسداران ، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، بلوار شهرزاد، مقابل ساختمان سازمان ملل، ساعت ۵ تا ۷ عصر
لازه به ذکر است در بیانیه شماره یک این ستاد مردمی- دانشجویی آمده بود “با توجه به جلوگیری حکومت از برگزاری آیین بزرگداشت پدر میرحسین موسوی در مساجد و رفتارهای مشابهی چون تهاجم به تشییع زنده یاد سحابی، این تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد برگزار می شود تا شاید صدای استغاثه ما به گوش جهان برسد.”
همچنین طبق گزارش ها و نقل شاهدان عینی، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه گذشته از برگزاری بزرگداشت مرحوم مهندس سحابی و همچنین هاله دختر وی جلوگیری کردند و جمعیت سوگواری را که قصد شرکت در مراسم داشتند، با باطوم و تیراندازی هوایی و ضرب و شتم و ارعاب، پراکنده ساختند.

جرس نیوز گفت...

فیلم مستند - به اسم کهریزک+دانلود


حصن شبانه و اعتراض دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد - ۱۵ خرداد+دانلود



خاکسپاری شبانه شهید هاله سحابی+دانلود

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.