خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

کندی سرعت اینترنت در ایران همزمان با تحولات و اعتراضات مردمی در منطقه

جرس: در حالیکه مقامات جمهوری اسلامی در واکنش به اقدامات سرکوب گرایانۀ حکام منطقه در برابر اعتراضات مردمی و قطع اینترنت در آن کشورها اعتراض کرده و گفته اند "با قطع شبکه‌ها و اینترنت دردی دوا نمی‌شود و اعتراضات مردمی نخواهد خوابید"، از عصر روز چهارشنبه ۱٣ بهمن ماه، سرعت اینترنت در ایران به کندی شدیدی رسیده و همزمان برخی سایت‌های پرکاربردِ شهروندان، با قطعی و عدم امکان دسترسی مواجه شده اند.


طی روزهای اخیر رویترز از عدم امکان دسترسی شهروندان و کاربران ایرانی به آن سایت و همچنین سرویس های خبری گوگل و یاهو نیوز خبر داده بود.

به گزارش ایسنا، سرعت اینترنت از عصر روز چهارشنبه در تهران کند شده و استفاده از سایت‌هایی مثل گوگل، یاهو، جی‌میل و یاهومیل ممکن نبوده و یا به سختی امکان‌پذیر بوده و به گفته کاربران پس از بالا آمدن سایت به دلیل کندی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

گفتنی است درحالی که حکومت های تونس و مصر نیز - همانند واکنش دولت ایران در مقابله با شهروندان (در مواقع اعتراضات)- از بدو اعتراضات مردمی در آن کشورها طی هفته های اخیر، به حربۀ قطع و کندی اینترنت برای جلوگیری از ارتباطات شهروندان و مردم با یکدیگر متوسل شده اند، امروز علی لایجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه طی سخنانی پیرامون اعتراضات مردم منطقه، با بیان اینکه جوانان امروز از مسایل سیاسی مطلع هستند، گفت: با قطع شبکه‌ها و اینترنت دردی دوا نمی‌شود. پختگی در امت اسلامی به وجود آمده است.

این نماینده اصولگرا، بدون اشاره به رفتار حاکمیت با مردم ایران در داخل کشور، با بیان اینکه پاسخگویی دولت‌ها نسبت به ملت‌ها از وظایف حکومت است، به غرب گفت: شما افرادی چون شاه ایران را با زور در منطقه حاکم کردید که اجازه نمی‌دهند مردم حرف بزنند و قبول نداشتید که حاکمان باید پاسخگوی مردم باشند اما مردم منطقه امروز دنبال این حق خود هستند و این ثمره انقلاب است که امام خمینی جرقه آن را در منطقه زد.

روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط نوشته است شدت یافتن محدودیت دسترسی به سایت های اجتماعی و خبری در ایران طی روزهای گذشته بیانگر هراس حکومت ایران از اعتراض هایی است که در چند کشورعربی در جریان است.
سامانه خبری هرانا امروز گزارش داده بود که طی روزهای اخیر شهروندان شهرهای تهران، کردستان، تبریز و مناطق شمالی کشور با کاهش فاحش سرعت اینترنت مواجه شده‌اند. کاربران اینترنتی عموما از ساعت ۸ صبح الی ۲ بامداد، با مشکل افت سرعت مواجه‌اند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.