خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

دولت مصر استعفا کرد


 جرس: در پی ناآرامی‌‌های سه روزه ، دولت مصر استعفای خود را تسلیم شورای‌عالی نظامی کرد. 
به گزارش خبرگزاریها، عصام شرف" نخست وزیر دولت مصر، عصر روز دوشنبه و بعد از نشست کمیسیون اداره بحران مصر، استعفای خود را به شورای نظامی حاکم بر مصر تقدیم کرد. دولت کنونی مصر شامل 11 وزیر است.

محمد حجازی سخنگوی دولت اعلام کرد که این تصمیم به خاطر شرایط دشواری اتخاذ شده که مصر در آن قرار گرفته است.
استعفای دسته جمعی دولت مصر در شرایطی تسلیم شورایعالی نظامی شده که تنها یک هفته به برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور باقی مانده است. انتخابات قرار است روز ۲۸ نوامبر برگزار شود. ۵۵ حزب و سازمان برای شرکت در انتخابات آماده شده‌اند. اما بسیاری از این گروه‌ها را مردم عادی نمی‌شناسند.
شورای نظامی حاکم بر مصر که پس از سقوط حسنی مبارک زمام امور این کشور را به دست گرفته هنوز در مورد استعفای دولت واکنشی نشان نداده است. ظاهراَ واکنش به این استعفا به زمانی موکول شده که فرد جدیدی مآمور تشکیل دولت شود.
تلویزیون دولتی مصر گفته است که شورای نظامی حاکم بر مصر در حال بررسی استعفای اعضای کابینه است.
اتحاديه عرب روز دوشنبه برای نخستين بار در مورد رويدادهای چند روز اخير در مصر واکنش نشان داد. اين اتحاديه خواهان حفظ آرامش شد و از سياستمداران مصر خواست تا برای "تغييرات دمکراتيک" تلاش کنند.
لازم به ذکرست که ارتش قول داده است که پس از انتخابات رياست جمهوری در مصر قدرت را به يک حکومت غير نظامی واگذار کند اما زمان برگزاری اين انتخابات هنوز روشن نيست.
ارتش مصر در بيانيه‌ای که شامگاه يکشنبه منتشر کرد ضمن تأکيد دوباره بر برگزاری انتخابات ۲۸ نوامبر، از رويدادهای جاری در اين کشور اظهار تأسف نمود و از دولت و نيروهای سياسی خواست تا به خشونت‌ها پايان دهند.
 مقامات پزشکی قانونی مصر می‌گویند حداقل سی و سه نفر در خشونت‌های چند روز گذشته این کشور کشته شده‌اند. تظاهرات از روز جمعه ۱۸ نوامبر آغاز شده و گسترده‌ترين اعتراض پس از کناره‌گيری حسنی مبارک، رئيس‌جمهوری پيشين مصر از قدرت به‌شمار می‌رود.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.