خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ آذر ۵, شنبه

ناو بزرگ آمریکا در سواحل سوریه پهلو گرفت

بشار به پایان سلام کن دیگه!
آقا خودت برو دیگه الکی زور نزن آمریکا بیاد باید بری سوراخ موش!
اینجور لاقل میتونی بگی خودم رفتم کنار!!!



 جـــرس: به گزارش منابع بین المللی، روز جمعه ۲۵ نوامبر، در جریان تظاهرات اعتراضی در شهر‌های مختلف سوریه به ویژه در شهر حمص، دست کم ۳۳ نفر کشته و دهها نفر زخمی و بازداشت و ربوده شده‌اند.

این در حالی است که در همین روز ضرب الاجل تعیین شده از سوی اتحادیه عرب به سوریه پایان یافت و مقامات سوری آن را نادیده گرفتند و با نادیده گرفته شدن آن توسط حکومت بشار اسد، انتظار می رود که سوریه با تحریم های جدید رو به رو شود.

درحالی که با پایان یافتن مهلت ضرب الاجل اتحادیه عرب به سوریه برای توقف خشونت ها همچنان سرکوب مخالفان بشار اسد توسط رژیم سوریه ادامه دارد، خبرگزاریها شامگاه جمعه از ورود نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکا به سواحل سوریه خبر می دهند.


به گزارش الجزیره، شورای عمومی انقلاب سوریه می‌گوید، روز جمعه در شهرهای دیر الزور، حمص، درعا، ادلب، حماه و حلب تظاهرات ضد دولتی برگزار شده است.

طبق این گزارش‌ها تظاهرات روز جمعه در حمایت از ارتش آزاد سوریه برگزار شده است. «ارتس آزاد سوریه» نام گروه‌های مسلح مخالف حکومت بشار اسد است.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فرانسه تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده است «۱۶ تروریست» در استان حمص به دست نیروهای دولتی کشته شده‌اند و مقدار زیادی از اسلحه و مهمات از آن‌ها کشف و ضبط شده است.

درهمین حال ارتش سوریه می‌گوید در حمله گروه‌های مسلح به پایگاه نیروی هوایی ۱۰ نفر کشته شده‌اند.

حکومت بشار اسد از آغاز اعتراضات تاکنون معترضان را افراد تبهکار وابسته به گروه‌های تندرو معرفی می‌کند و با این استدلال بکار گیری ارتش و نیروهای امنیتی علیه معترضان را توجیه می‌کند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد از آغاز اعتراض‌ها در سوریه در ماه مارس تاکنون دستکم ۳ هزار و پانصد نفر کشته شده‌اند.

ضرب الاجل اتحادیه عرب
به گزارش بی بی سی، در همین حال اتحادیه عرب به حکومت بشار اسد تا غروب روز جمعه فرصت داده بود تا با طرح پیشنهادیش برای اعزام ناظران این اتحادیه به سوریه موافقت کند.

قرار بود اتحادیه عرب پانصد ناظر را به سوریه بفرست تا شرایط و وضعیت نا‌آرامی‌ها در این کشور مورد بررسی قرار دهند، اما دولت سوریه این ضرب‌الاجل را نادیده گرفت.

اکنون قرار شده است تا اتحادیه عرب تحریم‌هایی را علیه این کشور در نظر بگیرد. روزهای شنبه و یکشنبه نشست‌هایی در این زمینه برگزار خواهد شد.

اتحادیه عرب به دولت سوریه تا غروب جمعه فرصت داده بود تا به ۵۰۰ نفر به عنوان ناظران این اتحادیه اجازه دهد به آن کشور سفر کنند.

تحریم هایی که انتظار می رود در جلسه روز شنبه اتحادیه عرب به تصویب برسد، احتمالا شامل توقف پروازها به سوریه و توقیف اموال و دارایی‌های این کشور خواهد بود.

پیش‌تر اتحادیه عرب از جامعه بین المللی خواسته بود که برای حمایت از شهروندان سوریه در برابر ارتش آن کشور اقدام کنند.

به باور برخی ناظران، این درخواست می تواند زمینه را برای تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه فراهم آورد.

تداوم ترک ارتش 
دولت سوریه ورود و فعالیت خبرنگاران خارجی به آن کشور را ممنوع و یا به شدت محدود کرده است، اما پل وود، خبرنگار بی بی سی، و فرد اسکات، فیلمبردار خبری، توانسته اند به طور مخفیانه از مرز لبنان وارد آن کشور شوند.

خبرنگار بی بی سی در شهر حمص با گروهی از هواداران "ارتش آزاد سوریه" متشکل از مخالفان مسلح حکومت گفتگو کرده است.

پل وود می گوید پس از ورود به داخل خاک سوریه، شاهد "جریان کوچک اما مداوم" فرار نظامیان و ماموران امنیتی حکومت و پیوستن آنان به مخالفان بوده است.

ناو آمریکا در سواحل سوریه پهلو گرفت
درحالی که با پایان یافتن مهلت ضرب الاجل اتحادیه عرب به سوریه برای توقف خشونت ها همچنان سرکوب مخالفان بشار اسد توسط رژیم سوریه ادامه دارد،خبرگزاریها از ورود نیروی دریایی و ناو هواپیما بر آمریکا به سواحل سوریه خبر میدهند.

سازمان کشتیرانی مصر اعلام کرد که ناو هواپیمابر یواس اس جورج بوش، روز پنجشنبه به همراه یک رزمناو و چند کشتی جنگی از کانال سوئز عبور کرده تا در سواحل سوریه پهلو بگیرد.

در همین حال گزارش ها از درخواست سفارت آمریکا در سوریه از شهروندان خود برای ترک خاک این کشور حکایت دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از  الشرق الاوسط، یك مسئول سازمان كشتیرانی مصر اعلام كرد كه ناو هواپیمابر یواس اس جورج بوش، روز پنجشنبه به همراه یك رزمناو و چند كشتی جنگی از كانال سوئز عبور كرده تا در سواحل سوریه پهلو بگیرد.

این ناو جنگی توانایی حمل ۷۰ فروند هواپیما و موشك از جمله ۴۸ فروند هواپیمای جنگی را دارد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.