خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

گاز مایع سهمیه بندی شد

جرس: مسئولان ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت و وزارت نفت با اشاره به سهمیه بندی گازمایع در جایگاهها، اجرای این طرح را در راستای مصوبات دولت به منظور مدیریت و کنترل مصرف این فرآورده نفتی اعلام کردند.


به گزارش مهر، عبدالله جلالی در واکنش به انتشار برخی اخبار ضد و نقیض با تاکید بر اجرای سهمیه بندی گاز مایع از 15 مهر ماه امسال در تمامی جایگاهها، گفت: تا پیش از سهمیه بندی LPG خودروهای دوگانه سوز روزانه در دو نوبت اقدام به دریافت 60 لیتر گازمایع در جایگاهها می کردند.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر مدیریت و کنترل مصرف گازمایع در ناوگان حمل و نقل، تصریح کرد: بر این اساس سهمیه 45 لیتر در روز برای خودروهای LPG سوز در نظر گرفته شده است.


وی با تاکید بر اینکه این میزان سهمیه در نظر گرفته شده هیچ گونه مشکلی برای خودروهای دوگانه سوز به وجود نمی آورد، بیان کرد: تا پیش از سهمیه بندی گاز مایع این فرآورده نفتی به حال خود رها شده و هیچ گونه مدیریتی در مصرف این حامل انرژی در سطح جایگاههای کشور وجود نداشت.


این مقام مسئول با اشاره به صدور کارت هوشمند سوخت برای خودروهای LPG سوز، بیان کرد: با تعیین سهمیه LPG برای خودروهای دوگانه سوز تغییری در سهمیه بنزین این خودروها به وجود نیامده است.


جلالی با اعلام اینکه با سهمیه بندی گاز مایع از انتقال این فرآورده نفتی به سایر بخشهای خانگی جلوگیری خواهد شد، بیان کرد: برای افزایش قیمت این حامل انرژی در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه سناریوهای مختلفی ارائه شده است.


به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به زودی نحوه افزایش قیمت گازمایع توسط دولت تشریح می شود.

تامین سوخت خودورهای LPG سوز با وجود سهمیه بندی


فرید عامری مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بار دیگر با تائید خبر سهمیه بندی LPG در جایگاههای سوخت کشور، گفت: با وجود سهمیه بندی هیچ گونه مشکلی در تامین سوخت خودروهای LPG سوز به وجود نمی آید.

وی تاکید کرد که سهمیه 45 لیتری تعیین شده نیازهای خودروهای 2 گانه سوز را به طور کامل تامین می کند و سیاست دولت مدیریت و کنترل مصرف انواع فرآورده های نفتی و جلوگیری از رشد مصرف آنها است.


علی ربیعی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت نیز با اشاره به تعیین سهمیه ماهانه برای خودروهای گاز مایع سوز، اعلام کرد: سوخت مورد نیاز خودروهای LPG سوز به طور کامل تامین خواهد شد.


پیگری خبرنگار مهر از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش نفتی حاکی از آن است که از 15 مهر ماه امسال به دنبال مصوبه نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه حمل و نقل گاز مایع در جایگاههای سوخت سهمیه بندی شده است.

به گزارش مهر، در حال حاضر سامانه هوشمند سوخت در تمامی جایگاه‌های عرضه LPG نصب و راه اندازی شده است و از نیمه مهرماه روزانه 45 لیتر سهمیه به خودروهای ال.پی.جی سوز تحویل داده می شود.


از سوی دیگر در شرایط فعلی حدود 17 هزار دستگاه خودروی گاز مایع سوز در سطح کشور تردد می کنند که 19 جایگاه عرضه LPG به سامانه هوشمند سوخت تجهیز شده اند.


در حال حاضر میزان مصرف گازمایع در ناوگان حمل و نقل کشور حدود 420 تن در روز است که این فرآورده نفتی به قیمت 50 ریال به ازای هر لیتر به خودروهای گازمایع سوز تحویل داده می شود.


علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت هم هفته گذشته درباره قیمت تمام شده تولید گازمایع در پالایشگاه‌های نفت، گفته بود: در شرایط فعلی قیمت هر لیترLPG (گاز مایع) بدون در نظر گرفتن مالیات، حدود 500 تومان تمام می‌شود، در حالی ‌که این فرآورده نفتی را با قیمت پنج تومان عرضه می کنیم.
 

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.