خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

وزير نيرو: برق ايران به لبنان ترانزيت می‌شود

جرس: وزير نيرو با تشريح سه سناريوی تامين برق لبنان توسط ایران گفت: در صورت موافقت ترکيه و سوريه، برق ايران به خاک لبنان ترانزيت می‌شود.


به گزارش مهر، مجيد نامجو امروز يکشنبه در حاشيه ديدار با وزير انرژی و آب لبنان در تهران در جمع خبرنگاران از وجود سه روش برای تامين برق لبنان از سوی ايران خبر داد و گفت: در اثر عمليات و حمله صهيونيستها، زيرساخت های لبنان نابود شده و نياز به بازسازی دارد که در اين ميان تجهيزات برق نيز بايد بازسازی شده و برق مورد نياز اين کشور تامين شود.

وزير نيرو افزود: ايران می تواند با ترانزيت برق بخشی از نياز لبنان را تامين کند به نحوی که با استفاده از برق وارداتی ايران از گرجستان، ارمنستان و تاجيکستان ترانزيت از طريق عراق و سوريه به لبنان انجام گيرد.

وی ادامه داد: اگر ايران و لبنان همسايه بودند، ترانزيت برق ايران به لبنان به راحتی انجام می گرفت اما هم اکنون بايد انتقال برق از طريق کشور سوم صورت گيرد که لازمه آن مذاکره است.

به گفته نامجو، سوريه شرط انتقال برق از طريق کشورش به لبنان را برداشت نيمی از برق صادراتی برای تامين نياز خود عنوان کرده که بر اين اساس، لازم است کميته ای فنی به فوريت به لبنان برود و پيش از حضور احمدی نژاد در لبنان مباحث فنی را مورد ارزيابی قرار دهد.

نامجو به وجود امکان ترانزيت برق ايران از طريق ترکيه به لبنان خبر داد و اظهار داشت: در صورت توافقات انتقال برق از طريق ترکيه نيز می تواند مورد ارزيابی فنی قرار گيرد.

نامجو از قوانين بانکی ميان بانکهای ايران و لبنان گلايه کرد و گفت: با توجه به ساختار خاص سياسی دو کشور ايران و لبنان، به نظر می رسد بايد برای واگذاری پروژه ها هماهنگيهای بيشتری شود و شرکتهای لبنانی ضمانت نامه های طرف ايرانی را به راحتی بپذيرند.
 

7 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

مصطفی زینی وند گفت...

قبل از اینکه بگی لینک شده بودی دوست من.
یا حرف کروبی افتادم که می گفت:
من با این بگیر و ببندها کوتاه نمی آیم

Unknown گفت...

سلام
مبارک باشه...اصلاح میکنم...
به امید آزادی سبز...

ناشناس گفت...

سلام دوست خوبم
با افتخار لینکت اصلاح کردم

ناشناس گفت...

سلام دوست خوبم
به امید آزادی

ناشناس گفت...

سلام دوست خوبم
به امید آزادی

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز . برق آب گاز و باسازی لبنان . پول جهزیه دختران و ازداوج جوانان حزب الله هم احمدی نژاد هم پرداخت . چقدر نایب امام زمان و بشر دوست ! پاینده باشی . مهدی از وبلاگ رهایی .

ناشناس گفت...

دوست عزیز آدرس من این www.rahai6.blogspot.com فیلترم فعلن . خوشحال می شم سر بزنی .به امید پیروزی. مهدی از رهایی

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.