خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

سفر رهبری به قم و اهمیت و جایگاه ولایت فقیه، دستور سخنرانی خطبیان جمعه

جرس: پر اهمیت نشان دادن سفر آقای خامنه‌ای به قم، چگونگی استقبال از وی، دیدار و نوع روابط با مراجع قم و دلایل این سفر اصلی‌ترین موضوع سخنرانی خطبیان جمعه در آخرین روز مهرماه امسال بود.


بیان اهمیت و جایگاه "ولایت فقیه" و "رهبر" در اسلام نیز از دیگر مواردی بود که ائمه جمعه بخشی از گفته‌های خود را به آن اختصاص دادند.

تهران: استقبال مردم قم از رهبر انقلاب مانند استقبال از امام هنگام ورود به ايران بود

امام جمعه موقت تهران گفت: روحانيون، علما، مدرسين و همه اقشار مردم مانند روزي كه حضرت امام از پاريس به ايران بازگشتند، از رهبر انقلاب هنگام ورود به شهر مقدس قم استقبال كردند.

كاظم صديقي خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به سفر رهبري به شهر قم اظهار داشت: زماني كه رهبري و سكان‌دار مديريت سياسي جوامع اسلامي مسئله‌اي را آنقدر مهم بدانند و به شهري سفر كنند و در آن شهر بيش از يك هفته توقف داشته باشند، حكايت از اهميت و پر اثر بودن آن جايگاه و آن كانون دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم قم و روحانيون و علما و مدرسين و همه اقشار اين شهر مانند روزي كه حضرت امام از پاريس به ايران قدم گذاشتند، از رهبر انقلاب هنگام ورود به شهر قم استقبال كردند و نشان دادند همانطور كه امام راحل متعلق به صنف خاصي نبودند، رهبري انقلاب هم متعلق به صنف خاصي نيستند.

وی افزود: همانطور كه خورشيد بر همه مي‌تابد و باران رحمت الهي بر همه مي‌بارد، رهبر نظام اسلامي و ولايت ديني هم مانند ابري است كه خداوند او را پر بركت قرار داده و همه هم به او احساس نياز مي‌كنند.

مشهد: مرجعيت با رهبري زاويه ندارد

امام جمعه مشهد با بیان این که "دشمن مي‌خواست وانمود كند مرجعيت با رهبري زاويه دارد" اظهار کرد: دشمن می‌خواست با اين كار و شگرد شيطاني نوعي تفكيك بين مراجع و رهبري ايجاد كند در حالي كه رهبري خود از تبار مرجعيت و در راس اين تبار هستند.

سيد احمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي اين عنوان كرد: شور، هيجان و استقبال با شكوه مردم قم توطئه‌هاي شيطاني و رسانه‌اي دشمنان را بار ديگر نقش برآب كرد. دشمن استكباري مي‌داند كه تا زماني مردم ما از نظام و انقلاب حمايت مي‌كنند آنها نمي‌توانند راهي از پيش ببرند و به‌دنبال جدا كردن مردم از نظام و انقلاب هستند و براي اين منظور دو شگرد را در پيش گرفتند.

علم‌الهدی با بیان این که "دشمن به‌دنبال فاصله ايجاد كردن و نمايش دادن نوعي فاصله بين مراجع تقليد و مراكز ديني با نظام است" گفت: اين سفر مقام رهبري و استقبال مراجع و روحانيت و مردم ولايي قم، بار ديگر دشمنان را ناكام كرد.

اصفهان: سازمان ملل به جاي جلوگيري از ظلم حامي ظالم شده است

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز تاسيس سازمان ملل متحد اظهار کرد: اين سازمان در ابتدا با فلسفه حمايت از مظلوم تشكيل شد ولي امروز با نفوذ مستكبران اين سازمان در جهت حمايت از ظلم گام برمي‌دارد.

 سيديوسف طباطبايي‌نژاد امروز در خطبه‌هاي نماز با بیان این که "سازمان ملل متحد به عنوان يك سازمان بين‌المللي با فلسفه حمايت از مظلوم براي جلوگيري از ظلم بعضي كشورها به ديگران تشكيل شد"، گفت: ولي متاسفانه امروز شاهد آن هستيم كه كساني كه ظالم و مستكبر بوده‌اند، بر دستگاه‌هاي وابسته به اين سازمان احاطه دارند و براي توجيه كارهاي ظالمانه خود در جهان از اين سازمان به عنوان يك سپر استفاده مي‌كنند.

وي افزود: البته اصل فلسفه اين سازمان خوب بود و با نيت خوبي اين سازمان تشكيل شد ولي اهداف اين سازمان امروز محقق نشده و اين سازمان به ابزاري براي سلطه‌گران و مستكبران جهاني تبديل شده است.

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به سفر رهبری به قم اظهار داشت: دشمنان سعي داشتند بگويند كه مدت‌هاست علما با حكومت و رهبري اختلاف دارند اما در اين سفر همه شاهد بوديم كه علما و بزرگان دين و شخصيت‌هاي برجسته حوزه چه استقبال عظيمي از رهبر معظم انقلاب كردند و حتي بسياري از آنها مشتاقانه در مسير حركت سفر ايشان حضور پيدا كردند و فضاي وصف ناشدني‌ را به وجود آوردند كه هيچ رسانه‌اي نتوانست اين فضا را آن طور كه بود، انعكاس دهد.

اروميه: استقبال مردم از رهبري پاسخي به تبليغات منفي دشمنان بود

امام جمعه اروميه گفت: استقبال مردم قم از رهبري پاسخي به تبليغات منفي دشمنان و رسانه‌هاي غربي بود.

غلامرضا حسني ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اظهار داشت: سفر رهبري به استان قم داراي ابعاد مختلف ملي و فراملي است. اين سفر مي‌تواند آثار و بركات زيادي را به دنبال داشته باشد و در آينده فرهنگي كشور تاثير بسزايي خواهد داشت.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ادامه داد: روحانيان و طلاب پيش‌قراولان نظام اسلامي هستند از اين رو دشمن در حال القاي شكاف بين بدنه حوزه و دستگاه‌هاي تصميم‌گيرنده حكومتي و در راس آن مقام معظم رهبري است كه بر حوزويان لازم است به فرمايشات و منويات معظم‌له جامع عمل بپوشانند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.