خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

استاندار تهران: براي مقابله با تخريب‌كنندگان هدفمندكردن يارانه‌ها آماده باشیم

جرس: استاندار تهران که پس از محمود احمدی‌نژاد، از " ستاد تخریب طرح هدفمندی یارانه‌ها" سخن گفت و موجب حاشیه‌سازی‌های بسیاری شد، امروز اظهار داشت: بايد براي مقابله با تخريب‌كنندگان طرح هدفمند‌كردن يارانه‌ها از پيش آماده باشيم تا بتوانيم اين طرح بزرگ را به خوبي اجرا كنيم.


به گزارش ایسنا، مرتضی تمدن گفت: تدابير لازم در راستاي برخي احتمالات پس از اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه‌ها همچون كمبود اقلام در سطح بازار، گران فروشي و مقابله با جنگ رواني در اين زمينه را در نظر گرفته‌ايم، لذا هيچ جاي نگراني وجود ندارد.

وی اخبار مربوط به "احتكار اجناس توسط برخي از كسبه" در پي نزديك شدن به اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را "شایعه" دانست و بدون بیان نگرانی مردم از اجرای این طرح اظهار كرد: هدفمند كردن يارانه‌ها اجراي عدالت است و اجراي عدالت هم هميشه مخالف دارد و براي همه شيرين نيست و كساني كه منافع‌شان به خطر مي‌افتد و دچار زيان و ضرر مي‌شوند، معمولا در برابر اجراي عدالت مقاومت مي‌كنند.

وي ادامه داد: اين در حاليست كه متناسب با پيش‌بيني‌هايي كه براي اين گونه موارد صورت گرفته، فكر نمي‌كنم افرادي كه بخواهند از اين فضا به صورت غيراصولي سوء استفاده كنند، توفيق يابند.

استاندار تهران بدون اشاره به افزایش ناگهانی قیمت‌ها در حال حاضر و پیش از اجرایی شدن این طرح، مدعی شد: در عين حال اگر كمبودي ايجاد شود، آن قدر تدبير شده است كه كمبود در بازار را با مكانيزم تنظيم بازار جبران كنيم و حتي اگر گران فروشي هم شود، شبكه بازرسي را براي نظارت بر قيمت‌ها مجهز كرده‌ايم و چنان چه بخواهند مسائلي را عنوان كنند كه جنگ رواني براي مردم بدنبال داشته باشد، براي آن هم فكر شده است.

مردم مصرف‌شان را کم کنند تا دولت دچار مشکل نشود

از سوی دیگر، برخی از مسئولان و نمایندگان ملت در مجلس، اجرای این طرح را منوط به خویشتن‌داری مردم می‌دانند، چانچه پیش از این نیز، دوران پس از اجرای طرح هدفمندی‌یارانه‌ها به عنوان "دوران ریاضت" یاد شده بود.

در همین راستا نماینده قائنات گفت: مردم در طول اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها خویشتن‌دار باشند و عجله نکنند و اگر کالایی گران شد آن کالا را نخرند و به نیازهای خودشان در کوتاه مدت اکتفا کنند تا در دوره اجرای این قانون دچار مشکل نشوند.

به گزارش ایسنا، موسی قربانی با اشاره به اجرای طرح هدفمندکردن یارانه افزود: هدف اصلی از باز توزیع یارانه‌ها در جامعه، اجرای عدالت در کل کشور است.

وی ادامه داد: مردم در این طرح می‌توانند مصرف‌شان را کمتر کرده و از خریدن کالاهای گران پرهیز کنند.

قربانی اظهار عقیده کرد: مردم می‌توانند به حداقل نیازشان اکتفا کرده و از اسراف پرهیز کنند تا دولت در اجرای این طرح با مشکل مواجه نشود.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس اظهار داشت: اگر هر کالا و خدماتی به قیمت واقعی خودش عرضه شود می‌توانیم بخشی از درآمد مردم را از طریق یارانه‌ها به آنها پرداخت کنیم.

قربانی اضافه کرد: مسوولین باید با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای لحظه‌به‌لحظه، این طرح را پیگیری کنند تا تخلفی در این طرح صورت نگیرد.

وی گفت: بیش از 10 هزار میلیارد تومان، که 50 درصد اعتبارات عمرانی کشور را دارا است، به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.


کارشناسان علم اقتصاد، فتنه‌گر اقتصادی نیستند
داریوش قنبری در گفت‌و گو با افکار، در خصوص ستاد تخریب هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: چندی است که از سوی مقامات اجرایی کشور تعابیری نظیر ستاد تخریب هدفمند کردن یارانه‌ها، فتنه‌گران اقتصادی، باند مقابله با اصلاح قیمت‌ها شنیده می‌شود که مبهم و کلی هستند.

وی افزود: اجرای قانون مذکور آثار و تبعات زیادی را بر اقتصاد کشور می‌گذارد طبیعی است که کارشناسان علم اقتصاد در رابطه با نحوه عملیاتی کردن آن اظهار نظر کنند و راه‌کار و شیوه ارائه دهند یا روش‌های اتخاذ شده را نقد و در قبال آنها موضع موافق یا مخالف بگیرند.

وی افزود: البته بعید است که دولتی‌ها منتقدان را جزء ستاد تخریب قلمداد کنند و قطعا مسأله چیز دیگری است. ضمن آنکه شاید منظورشان شکل‌گیری ستادی داخل دولت باشد که این قضیه نیز نا ممکن بوده زیرا رئیس‌جمهور همیشه ساختار دستگاه اجرایی را قوی و محکم توصیف کرده است مگر اینکه اخیراً مسأله جدیدی رخ داده باشد.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد از زمانی که مجریان به موضوع منطقی و عملی نگاه می‌کنند عواقب منفی اصلاح یارانه‌ها بیشتر برای شان نمایان شده لذا با این موضع‌گیری‌ها قصد دارند تا حدودی فشارهای اقتصادی آینده را توجیه نمایند.

وی ابراز عقیده کرد: با تفاسیر مذکور مجریان در اینکه قانون مذکور بتواند حلال مشکلات اقتصادی کشور باشد دچار تردید شده‌اند و نگران واکنش مردم در قبال واقعیات هستند. لذا ستاد تخریب وجود خارجی نداشته و ندارد.

موضوع هدفمند کردن يارانه‌ها در جلسه مسئولان عالي قضايي بررسي شد

بحث هدفمند کردن يارانه‌ها در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در اين جلسه كه وزير اقتصاد، مسئولان طرح هدفمند کردن يارانه‌ها و برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند، بحث هدفمند کردن يارانه‌ها به صورت مبسوط بحث و بررسي شد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.