خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

فریاد مرگ بر دیکتاتوردرتجمع امروز دانشگاه قزوین

جرس: تجمع اعتراضی شانزدهم آذر، امروز در دانشگاه آزاد قزوین با حضور بیش از یکهزار نفر از ساعت 10 و از میدان قلم این دانشگاه آغاز شد. این حضور اعتراضی با شعار "یاحسین میرحسین" دانشجویان آغاز و در حالی بود که حضور نیروهای امنیتی و بسیج هر لحظه گسترده تر میشد و آنها اقدام به تهدید و فیلمبرداری از دانشجویان نمودند.




به گزارش رسیده به جرس، در ادامه دانشجویان با خواندن سرود "یار دبستانی" و دادن شعارهای "اشکان ما نمرده" و "امیر ما نمرده" یاد و خاطره این دو شهید را گرامی داشتند و نسبت به عدم محاکمه آمرین و عاملین این جنایت اعتراض کردند.
از صبح امروز نیروهای امنیتی و بسیج سعی داشتند با تهدید جلوی شکل گیری این تجمع را بگیرند که در نهایت دانشجویان با تعطیل کردن کلاس های نوبت دوم وبا سر دادن شعارِ " این آزاد ِ قزوینه، ذلت نمیپذیره"  به این تهدیدات جواب ِ دادند.

پس از شروع تجمع از کنار دانشکده صنایع و مکانیک در هنگام عبور از دانشکده های برق و کامپیوتر دانشجویان این دانشکده نیز به جمع دانشحویان معترض پیوستند و این روند در هنگام عبور از دانشکده های عمران و معماری و همینطور دانشکده مدیریت ادامه یافت. دانشجویان معترض با شعار "دانشجوی باغیرت، حمایت،حمایت" و "دانشجو میمیرد، ذلت نمیپذیرد"همکلاسی های خود را به حضور در تجمع دعوت میکردند. در ادامه دانشجویان در ادامه با شعار"دانشجوی زندانی،آزاد باید گردد" خواستار آزادی دانشجویان و همکلاسی های دربند خود شدند.

پیش از این نیز پس انتخابات 22 خرداد 88 و در پی به شهادت رسیدن دو تن از دانشجویان این دانشگاه "اشکان سهرابی" و "امیرجوادیفر" تجمعات اعتراضی گسترده و باشکوهی در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شده بود و این دانشگاه از دانشگاه های پیشرو در تجمعات اعتراضی بوده است.
(سبزینه)

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.