خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

دیدار زهرا رهنورد با خانواده شهید میثم عبادی

جرس: خانواده شهید میثم عبادی، از شهدای جنبش سبز، چند روز پیش پذیرای زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه بودند. در این دیدار، جمعی از زنان اصلاح طلب هم این فعال جنبش سبز را همراهی می‌کردند.


به گزارش کلمه، زهرا رهنورد و همراهان او در این دیدار به خانواده شهید عبادی که جوان‌ترین شهید جنبش سبز هم محسوب می‌شود، یادآور شدند که هرگز یاد و خاطره شهدای جنبش سبز از جمله میثم ۱۶ ساله را از یاد نخواهند برد.

میثم عبادی از نخستین شهدای جنبش سبز به حساب می‌آید. میثم ۱۶ ساله در روز ۲۴ خرداد ماه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. او کارگر یک کارگاه خیاطی بود و روزهای جوانی‌اش را در این کارگاه سپری می‌کرد تا کمک‌خرج خانواده و به خصوص پدرش باشد که دیگر نمی‌توانست کار کند.

پدر میثم عبادی در این دیدار گفت: من فقط می‌خواهم قاتل فرزندم را معرفی و محاکمه کنند. باید به من بگویند فرزند من چرا کشته شد و گناهش چیست. یعنی هر کس گفت “رای من کو” باید کشته شود؟ تازه پسر من حق رای هم نداشت؛ ولی اگر این را هم می‌گفت، باید کشته می‌شد؟ می‌خواهم بدانم، به چه گناهی پسر ۱۶ ساله را در روز روشن در خیابان کشته‌اند؟

زهرا رهنورد در این دیدار، با اشاره به شهادت مظلومانه این نوجوان، رو به خانواده‌اش گفت: «در خانه میثم عبادی، دنیای بزرگ و باشکوه میثم تجلی پیدا می‌کند؛ دنیایی که فقر ظاهری خانه را کاملا باشکوه می‌سازد و معرکه‌ای برپا می‌دارد. زیرا این کارگر ۱۶ ساله با آرمانهای بلندش به شهدای حق پیوسته است.»

به گفته این استاد دانشگاه، شهادت میثم نشان می‌دهد که جنبش سبز نه فقط جنبشی روشنفکری و دانشگاهی است، بلکه جنبشی سرشار از حضور کارگران سرافرازی چون میثم، در کنار معلمان، زنان و دانشجویان است.

او ادامه داد: این جریان آزادی‌آفرین به تمام معنا مردمی، آزادی‌خواهانه و دمکراسی‌طلبانه است که همه اقشار و طبقات، با هر فکر و اندیشه‌ای، در آن فکورانه و فداکارانه شرکت دارند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.