خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

اعتراض انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد به حضور نیروهای امنیتی موتورسوار در دانشگاه



انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد با انتشار بیانیه ای خبر از تجمع آرام در روز دانشجو در این دانشگاه داده است. به گزارش دانشجو نیوز، انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد، از حضور گسترده ماموران امنیتی به همراه حراست در روز ۱۵ آذر خبر داده و عنوان کرده که این حضور گسترده به منظور جلوگیری از استقبال از محمد حیدرزاده بود.
در قسمتی از بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد آماده است: “با توجه به فضای محدود دانشگاه شهرکرد و امکان بالای لو رفتن و سرکوب نیروهای جدید و کمتر شناخته شده و نیز راهبرد جدید فعالین دانشجویی، مبنی بر دوری از خشونت و بسط  شبکه های افقی دانشجویی و پرهیز از اتلاف  نیرو در حرکت های رادیکال (مراجعه شود به راهبرد جدید دفتر تحکیم وحدت)، خرد جمعی ما را بر آن داشت تا به جای روی آوردن به حرکات پرهزینه و حساسیت زا، در روز دانشجو به یک گردهمایی مختصر بسنده کرده و این روز که آن را «روز محمد حیدرزاده در دانشگاه شهرکرد» نام نهاده ایم ، گرامی بداریم.”
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
کابوس هایت آشفته تر باد
باشد که از خواب برخیزی و تعبیرش را تدبیری کنی…
۱۶ آذر در روزشمار سیاسی ایران، جایگاه ویژه ای دارد. این روز همان روزی است که سه آذر اهورایی، ثابت کردند که مذهبی ها، مارکسیست ها و ملی گرایان، همه هم صدا می شوند تا به کودتاچیان بفهمانند که مصدق زنده است و زنده بودن مصدق نه به خاطر شخص مصدق، بلکه به خاطر آنست که وی، برآمده از رای ملت است.
آری سه آذر اهورایی نشان دادند آنجایی که حرف از حقوق ملت در میان باشد، دانشجویان با هرعقیده و سلیقه ای، هم صدا و هم پیمانند. از این جهت است که طی شش دهه گذشته همواره دانشجو و دانشگاه چشم امید ملت و چشم اسفندیار دیکتاتورها بوده است.
با این وجود حوادث پس از انتخابات سال ۸۸، رنگ و بوی دیگری به فضای جامعه و دانشگاه داده است. کودتاگران به درجه ای از ذلت و زبونی رسیده اند و پایه های قدرت پوشالیشان آنقدر سست شده است که حتی انتخابات مجازی دفتر تحکیم وحدت (بزرگترین تشکل دانشجویی مستقل کشور) را برنمی تابد و چهار منتخب شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت را تنها و تنها به دلیل کاندیداتوری درانتخابات شورای مرکزی این تشکیلات مسبوق به سابقه، بازداشت میکند.
در این بین، حضور محمد حیدرزاده، فعال دانشجویی دانشگاه شهرکرد در میان چهار منتخب بازداشتی، فضای سیاسی دانشگاه را تحت تأثیر قرار داد و تحرکاتی در سطح دانشگاه شکل گرفت؛ تا آنجا که فعالین سیاسی و فرهنگی دانشگاه شهرکرد درقالب بیانیه ای روز ۱۶ آذر را به نام روز محمد حیدرزاده نامگذاری و اعلام کردند که در این روز حمایت گسترده ای از محمد حیدرزاده سازماندهی می کنند. با آزادی محمد حیدرزاده، دوستان او طی فراخوانی از عموم دانشجویان دعوت کردند تا درقالب یک گردهمایی، در شادی آزادی وی سهیم باشند. اما بنیاد گریان و تمامیت خواهان این حرکت را تاب نیاورده و با احضار تعدادی از فعالین به حراست دانشگاه و فیلترکردن خبرنامه ی انجمن اسلامی در آستانه ۱۶ آذر، و تهدید دانشجویان ، مانع از آن شدند؛ و این گواه هراس حکومت از فعالین دانشجویی است. آری حکومتی که خود را مقتدر، باثبات و مردمی می نامد و می خواهد جهان را هم اداره کند! ازگردهمایی چند دانشجو که تنها سلاحشان ذهن بیدار و قلم هشیارشان است، این چنین می هراسد؛ چونان کوه یخ، که از همایش نور و آفتاب می هراسد.
باری، امروز، ۱۵ آذر، موتورسواران درون دانشگاهی و گمنامان بدنام برون دانشگاهی با ممانعت از استقبال دانشجویان از محمد حیدرزاده، نشان دادند که برای سرکوب و ارعاب، هیچ خط قرمزی نمی شناسند و برآنند که هر صدایی را در نطفه خفه کنند.
از این رو با توجه به فضای محدود دانشگاه شهرکرد و امکان بالای لو رفتن و سرکوب نیروهای جدید و کمتر شناخته شده و نیز راهبرد جدید فعالین دانشجویی، مبنی بر دوری از خشونت و بسط  شبکه های افقی دانشجویی و پرهیز از اتلاف  نیرو در حرکت های رادیکال (مراجعه شود به راهبرد جدید دفتر تحکیم وحدت)، خرد جمعی ما را بر آن داشت تا به جای روی آوردن به حرکات پرهزینه و حساسیت زا، در روز دانشجو به یک گردهمایی مختصر بسنده کرده و این روز که آن را “روز محمد حیدرزاده در دانشگاه شهرکرد” نام نهاده ایم ، گرامی بداریم.
با آرزوی آزادی محسن برزگر ، دیگرعضو منتخب دفتر تحکیم وحدت و دیگر زندانیان سیاسی.

منبع سبز آنلاین

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.