خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

احمد منتظری: وجود زندانی سیاسی در نظام به معنای حاکمیت زور و قدرت است

جرس: در پی ارسال پیام تسلیت جمعی از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به فرزند آیت‌الله منتظری در سالروز درگذشت پدر ایشان، احمد منتظری در نامه‌ای خطاب به این زندانیان دریافت پیام تسلیت آنان را موجب "دلگرمی" خود و خانواده‌اش دانست.


به گزارش جرس، وی همچنین تاکید کرد که فرستادن پیام تسلیت از آن محیط "حبس و فشار"، نشان از "عظمت روحی" این زندانیان دارد و آرزو کرد تا تمامی زندانیان بی‌گناه آزاد شوند.

احمد منتظری همچنین اظهار داشته است: وجود زندانی سیاسی و عقیدتی در یک نظام به معنای حاکمیت زور و قدرت و تک‌صدایی به جای حاکمیت تفکر و اندیشه است.
متن کامل نامه احمد منتظری به شرح زیر است:
بسمه تعالی
زندانیان عزیز و سرفراز بند 350 زندان اوین

سلام و درود بر شما و بر همه عزیزان آزاده و بی‌گناه و بر خانواده‌های صبور و مقاومتان

پیام تسلیت شما برای اولین سالگرد رحلت آیت‌الله العظمی منتظری باعث دلگرمی بنده و دیگر اعضای خانوادة آن فقید سعید گردید. تسلیت از آن محیط حبس و فشار، نشان از عظمت روحی شما بزرگواران دارد.

آیت‌الله منتظری همواره نگران وضعیت زندانیان و خانواده‌های آنان بودند و همواره از حقوق آنان دفاع می‌کردند. جامعه به شما عزیزان افتخار می کند چرا که همانند زندانیان سیاسی قبل از انقلاب با حسن نیت، مطابق وظیفه و برای اعتلای دین و میهن تلاش کرده اید اما متأسفانه با شما رفتاری ظالمانه می‌شود. امیدوارم هر چه زودتر مسئولین امر از این راه ناصواب بازگردند و همان‌طور که مرحوم آیت‌الله منتظری تا آخرین لحظات عمر امید داشتند، تمامی زندانیان بی گناه آزاد شوند. وجود زندانی سیاسی و عقیدتی در یک نظام به معنای حاکمیت زور و قدرت و تک‌صدایی به جای حاکمیت تفکر و اندیشه است.

بسیاری از اتهاماتی که در مورد شما عزیزان ادعا شده است در حقیقت از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است که در اسلام عزیز، واجب و از نظر عقلی امری لازم و پسندیده است. عوض کردن نام زندانی سیاسی به زندانی امنیتی و جایگزین کردن واژه جنگ نرم به جای دگر اندیشی و انتقاد سازنده، مسأله را عوض نمی‌کند. در بین مسئولین فعلی مملکت کسانی هستند که در زمان شاه، به علت سخنرانی با اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" مجرم شناخته شدند و به زندان محکوم گردیدند و حال که بر مسند قدرت نشسته‌اند، همان خشونت‌ها را در مورد دوستان خود به کار گرفته‌اند.

مشکلات و مصائب شما بزرگواران، برای همة انسان‌های آزاده ناگوار است، اما چه باید کرد جز استقامت در راه هدف متعالی. «انّما یوفّی الصابرون اجرهم بغیر حساب».

از خداوند کریم سلامت و کامیابی شما آزادگان عزیز و خانوادههای مکرمتان را خواستارم.

با تشکر از اظهار محبت‌های شما
4/10/1389 - احمد منتظری

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.