خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ آذر ۲۷, شنبه

کاهش سهمیه بنزین یارانه ای دی ماه شهروندان به ۵٠ لیتر

جرس: در حالیکه زمزمه های آغاز فاز اجراییِ طرح هدفمندی یارانه ها منتشر شده بود، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از ارائه مجدد بنزین سهمیه بندی شده برای بنزین خودروهای شخصی در دیماه با ده لیتر کاهش و میزان ۵٠ لیتر خبر داد.


به گزارش ایلنا، محمد رویانیان در جمع خبرنگاران گفت: سهمیه علی الحساب و حمایتی دولت در دیماه برای انواع خودروها ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت و قیمت بنزین سهمیه ای در دیماه همان ۱٠٠ تومان خواهد بود.

رئیس ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت افزود: سهمیه تاکسی ها و آژانس های دو گانه سوز در دیماه تغییری نمی کند.

وی تصریح کرد: مجموع بنزین سهمیه ای در ماههای گذشته ۴۵ میلیون لیتر بوده است، این رقم در دیماه به ٣٩ میلیون لیتر کاهش یافته است.

مشاور رئیس دولت همچنین با تاکید بر اینکه بنزین اختصاص یافته به خودروها ارتباطی با سهمیه رسمی دی ماه و همچنین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص هدفمند کردن یارانه ها ندارد، خاطر نشان کرد: این سهمیه یارانه ای تنها به منظور حمایت دولت از سیستم حمل و نقل کشور اختصاص یافته است.

هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین یارانه ای ۱٠٠ تومان، بنزین سوپر یارانه ای ۱۵٠ تومان، بنزین نیمه یارانه ای ۴٠٠ تومان و بنزین نیمه یارانه ای سوپر ۵۵٠ تومان است.

از سوی دیگر دولت به دلیل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در نیمه دوم سالجاری، تصمیم گرفته بود تا سهمیه بندی ماه به ماه ادامه یابد.

هنوز از نحوه و زمان اجرای فاز عملی طرح هدفمندی یارانه ها و آزادسازی قیمت ها خبری منتشر نشده است، با اینحال امروز شنبه ٢٧ آذر ماه، قرار است محمود احمدی نژاد مطالبی را در این زمینه طی مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کند.
 

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.