خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

استقبال دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه از صفار هرندی با شعار “مرگ بر دیکتاتور”

دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به حضور صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد در این دانشگاه اعتراض کردند.
به گزارش دانشجونیوز گرچه قرار بود امروز محمد حسین صفارهرندی در مناظره‌ای با محمدرضا خاتمی در دانشگاه شهیدعباسپور شرکت کند، اما وی برای سخنرانی در دانشگاه کرمانشاه حضور یافت.
صفارهرندی و هیات همراهش با شعارهایی همچون «مرگ بر دیکتاتور» در دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه غافلگیر شدند. پس از این شعارها جمع کثیری از دانشجویان شروع به دست زدن های متمادی در حمایت از شعار دهندگان نمودند که تا مدت طولانی ادامه داشت و مجری مراسم با در خواست های مکرر خود سعی در آرام نگهداشتن جو آمفی تئاتر نمود اما با بی توجهی دانشجویان همراه شد.
پس از این شعارها جمع کثیری از دانشجویان شروع به دست زدن های متمادی در حمایت از شعار دهندگان نمودند که تا مدت طولانی ادامه داشت و مجری مراسم با در خواست های مکرر خود سعی در آرام نگهداشتن جو آمفی تئاتر نمود اما با بی توجهی دانشجویان همراه شد.
لازم به ذکر است بسیج دانشگاه رازی، طی چند روز اخیر با ثبت نام از دانشجویان و صدور دعوت نامه برای آنچه که آنرا مراسم جشن ١۶ آذر می نامید، تمام تلاش خود را کرده بود تا صندلی ها اکثراً در اختیار افراد بسیج قرار بگیرد. این نهاد شبه نظامی به هیات همراه صفار هرندی اطمینان داده بود که حضور وی در دانشگاه رازی کرمانشاه هیچ گونه اعتراضی در برنخواهد داشت.
همچنین دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با پخش اعلامیه و تراکت هایی خواهان آزادی مجید دری و دیگر دانشجویان دربند شدند که این اقدام با حمله، درگیری و رفتار زننده افرادی که خود را “ارزشی” می خواندند، مواجه شد.
در ادامه و به هنگامی که نوبت به سخنرانی صفار هرندی رسید، جمعی از دانشجویان سر دادن شعار از سالن خارج شدند و بسیجیان شروع به فرستادن صلوات نمودند.
صفار هرندی پس از خروج بسیاری از دانشجویان صحبت های بریده بریده ی خود را در جمع ماموران حراست و افراد باقی مانده اکثراً بسیجی، اینگونه آغاز کرد: “ما هم با دیکتاتوری مخالفیم و شعار مرگ بر دیکتاتور بسیار شعار پسندیده ای است و ما با دیکتاتورهایی که دانشمندان هسته ای ما را ترور می کنند مخالفیم ما به طور مفهومی با دیکتاتوری مخالفیم فقط بر سر مصداق ها با هم تفاوت داریم  و عده ای هم که هنوز در رابطه با شایعه تقلب در انتخابات سال گذشته مسئله دارند با گفتگو می توان آن را حل کرد و خروج از سالن راه حل نیست.”
گرچه صفارهرندی و هیات همراه و بسیج دانشگاه رازی کرمانشاه سعی کردند که نمایشی از گفتگو و تسامح را نشان دهند، اما در خارج از سالن و در هنگام خروج تعدادی از دانشجویان از درب های خروجی دانشگاه، دو تن از دانشجویانی که در مراسم شرکت کرده بودند توسط افراد لباس شخصی و با هماهنگی حراست دانشگاه  بازداشت شدند.
هنوز از وضعیت بازداشت و محل نگهداری این دانشجویان اطلاعی در دسترس نیست.
همچنین در چند روز اخیر اعلامیه های بسیاری در سطح دانشگاه رازی کرمانشاه مبنی بر برگزاری تجمع فراگیر دانشجویی در ساعت ١١.٣٠ دقیقه روز سه شنبه ١۶ آذر ماه در مقابل صحن اصلی دانشکده فنی پخش شده است.
سبز آنلاین

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.