خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

درخواست برای اعتصاب جهانی صنعت سینما در حمایت از جعفر پناهی

جرس: رفیع پیتس، فیلمساز فرانسوی – ایرانی روز چهارشنبه درخواست کرد صنعت سینما برای اعتراض به حکمی که علیه جعفر پناهی صادر شده، دست به اعتصاب سراسری بزند.

Read more »

تاکید بازپرس دادسرای نظامی بر قتل عمدی قربانیان در کهریزک

جرس: در آخرین بخش از سند دوم جنایت کهریزک ( قرار صادره نهایی به تاریخ ٨٨/٩/۵پرونده کلاسه ۵٨٧٨/٨٨ )،از صفحه نود و سه تا صد و دو، بازپرس دادسرای نظامی بر عمدی بودن قتل سه قربانی کهریزک تاکید کرده است.
Read more »

وزیر اطلاعات: برخی افراد سابقه‌دار در اسلام با فریب آقازاده‌هایشان به اسلام لطمه زدند

جرس: وزیر اطلاعات با شبیه سازی مجدد تاریخی اظهار عقیده کرد "متأسفانه برخی افراد سابقه‌دار در اسلام با فریب آقازاده‌هایشان لطمه‌های بسیاری به اسلام زده‌اند."
Read more »

صادق خرازی: وزارت خارجه فاقد بینش استراتژیک نسبت به تحولات جهانی است

جرس: معاون وزیر خارجه سابق کشورمان با تاکید بر اینکه «دستگاه دیپلماسی کشور در برابر واقعیتی به نام ویکی‌لیکس خواب است»، هشدار داد که امروز امارات و برخی از کشورهای عرب منطقه تهدید اول امنیت ملی ایران هستند و دستگاه سیاست خارجی از این مهم غفلت کرده است.
Read more »

جلال الدین فارسی: موسوی و کروبی ١۵ میلیون نفر را فریب دادند

جرس: جلال‌الدین فارسی درباره وقایع سال گذشته ادعا کرد "این دو نفر(موسوی و كروبی) نزدیك به ١۵ میلیون ایرانی را فریب دادند و دروغ گفتند لذا بنا به پافشاری كه بر مواضع باطل و دروغ خود دارند به واقع از منافقین پست‌تر هستند چرا كه هنوز هم سعی در فریب مردم دارند."

روزنامه ایران در ویژه نامه موسوم به "نهم دی ماه"، طی گفتگویی با جلال الدین فارسی، از چهره های اصولگرا و کاندیدای اولین دوره ریاست جمهوری (که به دلیل تابعیت افغانیش از دور خارج شد)، از قول وی آورده است "میرحسین موسوی اصلاً حیات سیاسی خود را مدیون رهبری هستند، ایشان را آقای خامنه‌ای به حزب جمهوری معرفی كردند، اما بر همگان روشن بود كه خیلی از سیاسیون دلسوز و از جمله رئیس‌جمهور وقت با استمرار نخست‌وزیری میرحسین مخالف بودند، لذا ٩٩ نفر از نمایندگان با میرحسین مخالفت می‌كنند در همان ماجرا هم امام فرمودند مجلس اختیار دارد. امام با توجه به این‌كه فرمودند رای با مجلس هست حكمی ندادند البته من و مرحوم فردوسی‌پور در آن روز در مجلس حضور نیافتیم."
Read more »

بحرانی شدن مراودات نفتی ایران و هند، مقامات دوکشور را به پای میز مذاکره کشاند

جرس: بعد از تصمیم بانک مرکزی هند در پیوستن به باشگاه تحریم کنندگان جمهوری اسلامی، که به واکنش ایران با عدم فروش نفت به آن کشور منجر شد، مقام های دو کشور قرار است روز جمعه ٣١ دسامبر، برای حل این اختلاف دیدار کنند.
Read more »

ایران برای دومین سال متوالی بیشترین تعداد خروج روزنامه‌نگاران از کشور را به خود اختصاص داد

جرس: در حالیکه آمار چندی پیش گزارشگران بدون مرز، ایران را بزرگترین زندان برای روزنامه نگاران جهان اعلام کرده بود، گزارش سالانۀ این موسسه نشان می دهد ایران همچنان جایگاه خود را در پائین‌ جدول آزادی مطبوعات حفظ کرده و همچنین برای دومین سال پیاپی، در سال ٢٠١٠نیز، بیشترین آمار روزنامه‌نگاران تبعیدی و اجبارا خارج شده از کشور را به خود اختصاص داده است.

Read more »

۱۳۸۹ دی ۸, چهارشنبه

روزنامه تک برگی کلمه، روزچهارشنبه هشتم دی ماه ٨٩، در دو برگ ویژه منتشر و در اختیار کاربران، حامیان جنبش و علاقمندان قرار گرفت.

جرس: روزنامه تک برگی کلمه، روزچهارشنبه هشتم دی ماه ٨٩، در دو برگ ویژه منتشر و در اختیار کاربران، حامیان جنبش و علاقمندان قرار گرفت.
Read more »

آزادی احمد غلامی و علی خدابخش، سردبیر و سرمایه گذار روزنامه شرق

جرس: احمد غلامی سردبیر روزنامه شرق و علی خدابخش، سرمایه گذار این روزنامه پس از نزدیک به بیست روز بازداشت امروز با تودیع وثیقه ده میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.
Read more »

احمد توکلی: دو نامزد شکست خورده با لجبازی در صف ضدانقلاب قرار گرفتند

جرس: نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار عقیده کرد: راهپيمايی تاريخی و بی سابقه ۹ دی پاسخی کوبنده از سوی ملت به ۸ ماه فتنه‌گری خائنانی بود که به دروغ از طرف مردم حرف می زدند و خود را نماينده ملت و بی شمار تصور می‌کردند.
Read more »

۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

اوضاع نامساعد جسمی بهاره هدایت پس از یک هفته اعتصاب غذا

جرس: بهاره هدایت، دانشجوی زندانی که از یک هفته پیش در اعتراض به ممنوع‌الملاقات شدن خود دست به اعتصاب غذا زده بود، در پی اوضاع نامساعد جسمی به بهداری منتقل شده است.
Read more »

دیدار زهرا رهنورد با خانواده شهید میثم عبادی

جرس: خانواده شهید میثم عبادی، از شهدای جنبش سبز، چند روز پیش پذیرای زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه بودند. در این دیدار، جمعی از زنان اصلاح طلب هم این فعال جنبش سبز را همراهی می‌کردند.
Read more »

احمد منتظری: وجود زندانی سیاسی در نظام به معنای حاکمیت زور و قدرت است

جرس: در پی ارسال پیام تسلیت جمعی از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به فرزند آیت‌الله منتظری در سالروز درگذشت پدر ایشان، احمد منتظری در نامه‌ای خطاب به این زندانیان دریافت پیام تسلیت آنان را موجب "دلگرمی" خود و خانواده‌اش دانست.
Read more »

۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر: دولت يارانه مترو را ندهد، مجبور مي‌شويم از مردم بگيريم

جرس: رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهرتهران گفت: اگر دولت به تعهدات خود در بخش يارانه بليط مترو عمل نكند، سهم مردم و مسافران در پرداخت يارانه‌ها بيشتر مي‌شود.
Read more »

میرحسین موسوی در دیداری سرزده و بی خبر به منزل مهدی کروبی رفت.

سحام نیوز: روزگذشته میرحسین موسوی در دیداری سرزده و بی خبر به منزل مهدی کروبی رفت. بنا به گزارش خبرنگار سحام نیوز در این دیدار مسائل روز کشور و شرایط مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
Read more »

۱۳۸۹ آذر ۲۷, شنبه

اعلام روزه سیاسی توسط خانواده های زندانیان سیاسی

جرس: در واکنش به تداوم اعتصاب غذای تعدادی از زندانیان سیاسی و بی توجهی مسئولین نسبت به این قضیه، جمعی از خانواده های زندانیانِ سیاسی و عقیدتی، با صدور بیانیه ای، از روزه سیاسی خود در روز یک شنبه ٢٨ آذرماه ٨٩، جهت حمایت از اهداف آزادی خواهانه و عدالت طلبانه زندانیان" خبر داده و خاطرنشان کرده اند "هنگام افطار نیز برای آزادی همه زندانیان سیاسی دسته جمعی دعا می کنیم. هر خانه یک سفره افطار و در کنار هر سفره افطار دعاهای سبزی که توسط دل های شکسته و امیدوار خوانده می شود. "
Read more »

روزی نه چندان دور، مردم ایران صبح آزادی را در آغوش خواهند گرفت

جـرس: زهرا رهنورد، استاد دانشگاه و فعال سیاسی، با خانواده نسرین ستوده که این روزها در اعتصاب غذای خشک به‌سر می‌برد، دیدار و با آنها اظهار همدلی و همدردی کرد.
Read more »

کاهش سهمیه بنزین یارانه ای دی ماه شهروندان به ۵٠ لیتر

جرس: در حالیکه زمزمه های آغاز فاز اجراییِ طرح هدفمندی یارانه ها منتشر شده بود، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از ارائه مجدد بنزین سهمیه بندی شده برای بنزین خودروهای شخصی در دیماه با ده لیتر کاهش و میزان ۵٠ لیتر خبر داد.
Read more »

میر حسین موسوی: پیام ایستادگی شما را نسیم سبز آگاهی دهن به دهن و سینه به سینه به همه‌جای ایران عزیز رسانده است

ندای سبز آزادی: میرحسین موسوی با انتشار پیامی خطاب به اعتصاب کنندگان از آنها خواست تا اعتصاب خود را بشکنند.وی در این پیام کوتاه خطاب به زندانیان اعتصاب کننده می گوید:"امروز دلبستگان به آزادی و عدالت و عظمت ایران، نگران سلامت شما هستند و امید آنکه شما با شکستن اعتصاب غذای خود در این روزهای یاد و یادآوری حماسه‌ی حسینی، خانواده‌ها و همراهان جنبش سبز را از نگرانی نجات دهید."

نسرین ستوده، محمد نوری‌زاد، غلامحسین عرشی، رضا شهابی و آرش صادقی از جمله زندانیانی هستند که در اعتصاب غذا به سر می‌برند و اوضاع جسمی همه‌ی آنها وخیم گزارش شده است.
به گزارش کلمه، متن کامل پیام میرحسین موسوی خطاب به زندانیانی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، به شرح زیر است:
دوستان و همراهان در بند،
طرفداران آزادی و حقوق انسانی و پایبندان پر استقامت ارزش‌های ایرانی و اسلامی

ملت ما امروز بیش از همیشه از رنج‌ها و فداکاری‌های شما آگاه است. پیام ایستادگی شما را نسیم سبز آگاهی دهن به دهن و سینه به سینه به همه‌جای ایران عزیز رسانده است.
امروز دوستداران ملت می‌دانند در این راه زنان و مردانی دلیر آماده‌اند که تا آخرین نفس مقاومت کنند تا همچنان امید برای تحقق زندگی شایسته برای مردم زنده بماند.
ترکیب کسانی که امروز در زندان‌ها جان بر کف نهاده‌اند، قابل تأمل و عبرت است: زن و مرد و هنرمند و کارگر و حقوقدان و معلم؛ انسان‌هایی فرهیخته از هر صنف و طبقه و گروه و قشر.
دوستان جان بر کف

امروز دلبستگان به آزادی و عدالت و عظمت ایران، نگران سلامت شما هستند و امید آنکه شما با شکستن اعتصاب غذای خود در این روزهای یاد و یادآوری حماسه‌ی حسینی، خانواده‌ها و همراهان جنبش سبز را از نگرانی نجات دهید.
Read more »

۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

زهرا رهنورد: ما همه لیلا توسلی هستیم، به ظلم و جنایت شما شهادت می دهیم

جرس:  در پی بازداشت و اعزام به زندان لیلاتوسلی، شاهد جنایات عاشورای تهران، زهرا رهنورد، نویسنده و استاددانشگاه تهران، یادداشتی در این باره نوشته و تاکید کرده که «همه لیلا توسلی هستیم و شهادت می دهیم که شما ظالمان بی مقدار، در روز عاشورا مردمانی را، جوانانی را از خیل عظیم عزاداران یا حسین گو زیر ماشین له کردید و به شهادت رساندید.»
Read more »

فریاد مرگ بر دیکتاتوردرتجمع امروز دانشگاه قزوین

جرس: تجمع اعتراضی شانزدهم آذر، امروز در دانشگاه آزاد قزوین با حضور بیش از یکهزار نفر از ساعت 10 و از میدان قلم این دانشگاه آغاز شد. این حضور اعتراضی با شعار "یاحسین میرحسین" دانشجویان آغاز و در حالی بود که حضور نیروهای امنیتی و بسیج هر لحظه گسترده تر میشد و آنها اقدام به تهدید و فیلمبرداری از دانشجویان نمودند.
Read more »

استقبال دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه از صفار هرندی با شعار “مرگ بر دیکتاتور”

دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به حضور صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد در این دانشگاه اعتراض کردند.
Read more »

اعتراض انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد به حضور نیروهای امنیتی موتورسوار در دانشگاه



انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد با انتشار بیانیه ای خبر از تجمع آرام در روز دانشجو در این دانشگاه داده است. به گزارش دانشجو نیوز، انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد، از حضور گسترده ماموران امنیتی به همراه حراست در روز ۱۵ آذر خبر داده و عنوان کرده که این حضور گسترده به منظور جلوگیری از استقبال از محمد حیدرزاده بود.
Read more »

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز به برنامه نمایشی مسئولین دانشگاه



پانزدهم آذر ۱۳۸۹، صحن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی سهند تبریز شاهد فریاد و اعتراض علیه سخنان حجت الاسلام والمسلمین نقدی، ریاست دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، بود.
Read more »

۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

بیانیه جمعی از استادان دانشگاههای کشور در آستانه ۱۶ آذر و هشدار نسبت به شرایط نامساعد دانشگاهها

جرس: در آستانه ۱۶ آذر و روز دانشــجو، جمعی از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاههای سراسر کشور، با صدور بیانیه ای اعتراضی نسبت به فشارها و شرایط حاکم بر دانشگاههای کشور، نسبت به تداوم وضع موجود، به حاکمیت هشدار دادند.
Read more »

تهدید سردار رادان به برخورد “قاطعانه” با “اخلال‌گران امنیت” در آستانه ۱۶ آذر

جرس: در آستانه روز دانشجو، جانشین فرمانده نیروی انتظامی مانند دیگر مناسبت‌ها از برخورهای "قاطعانه" با "اخلالگران" سخن گفت و مدعی شد: نیروی انتظامی برای آرامش و امنیت مردم تلاش می‌کند بنابراین هر گروه یا افرادی که بخواهند در آرامش و امنیت مردم اختلال ایجاد کنند، پلیس قاطعانه در برابر آنها می‌ایستد.
Read more »

۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

پخش تراکت و شب نامه در دانشگاه تهران در آستانه ۱۶ آذر

جرس: دانشجویان دانشگاه تهران با پخش تراکت و شب نامه های اعتراضی در دانشگاه، به استقبال ١٦ آذر رفته اند.
به گزارش دانشجونیوز، در روزهای اخیر تراکت های دعوت به تجمع اعتراضی روز ١٦ آذر به صورت گسترده ای در سطح دانشگاه تهران توزیع شده است. دانشجویان معترض دانشگاه تهران با نصب پوسترهایی از مجید توکلی در تابلوهای اعلانات عمومی دانشگاه و نیز پخش تراکت های اعتراضی، دانشجویان را به اعتراض سراسری در روز ١٦ آذر دعوت کرده اند.

گفتنی است پخش این شبنامه ها در حالی صورت می گیرد که در روزهای اخیر فضای امنیتی شدیدی بر دانشگاه تهران حاکم شده است.

Read more »

ممانعت از حضور میرحسین موسوی در مراسم ختم پدر سه شهید

نیروهای امنیتی از شرکت میرحسین موسوی در مراسم ختم یکی از اقوام نزدیکش که پدر سه شهید دوران جنگ بوده است، ممانعت به عمل آوردند.
Read more »

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.