خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

ما به خرداد پر حادثه عادت داریم.

ما به این میر دلاور ارادت داریم
                                           

6 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

جرس نیوز گفت...

گزارش تصویری/نسرین ستوده در حاشیه نخستین دادگاه رسیدگی به ابطال پروانه وکالت اش
درود بر شیر زنی از دیار ایران نسرین ستوده.............جرس نیوز
چکیده :او در این دادگاه با چهره ای خندان و با اعتماد به نفس بالا حضور یافت که قوت قلب حاضران و فعالان حقوق زنانی شد که برای دیدن نسرین ستوده به کانون وکلای دادگستری آمده بودند....

اولین دادگاه رسیدگی به پرونده ابطال پروانه ی وکالت نسرین ستوده صبح امروز با حضور نسرین ستوده در کانون وکلای دادگستری برگزار شد. نتیجه نهایی به دادگاه تجدید نظر و زمان دیگری موکول شد.

جرس نیوز گفت...

تشییع پیکر مهندس سحابی، صبح فردا چهارشنبه در لواسان
او در سال ۱۳۸۷ به علت سال‌ها تلاش در عرصه مطبوعات برنده جایزه قلم طلایی از سوی انجمن آزادی مطبوعات ایران شد.









چکیده :شنیده ها حاکی از آن است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی، فشارهای زیادی را متوجه خانواده و همفکران مهندس سحابی کرده‌اند که مراسم تشییع وی در لواسان صورت...

در پی درگذشت عزت الله سحابی، پیکر وی فردا از مقابل منزلش در لواسان تشییع می شود.
به گزارش جرس، نیمه شب گذشته مهندس عزت الله سحابی در پی یک دوره بیماری در بیمارستان سجاد تهران در گذشت و پیکر او صبح امروز به خانواده وی تحویل داده شد.
بر اساس خبر دریافتی، قرار است، فردا، صبح چهارشنبه، پیکر مرحوم سحابی از مقابل منزل وی در لواسان تهران تشییع شده و در گورستان همان منطقه به خاک سپرده شود .
منزل مهندس سحابی در لواسان ، بلوار امام خمینی ، بعد از میدان گلن دووک ، خیابان پیام ، خیابان صحرای ناران ، کوچهٔ گلستان ، پلاک ۱۰ واقع شده است.
شنیده ها حاکی از آن است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی، فشارهای زیادی را متوجه خانواده و همفکران مهندس سحابی کرده‌اند که مراسم تشییع وی در لواسان صورت گیرد.
در دو هفته ی اخیر که وضع جسمی مهندس سحابی بدتر شد، فشارهای امنیتی و اطلاعاتی برای برگزاری «بی مشکل» مراسم تشییع و تدفین مهندس سحابی، شدت یافت.

جرس نیوز گفت...

هاله سحابی به پدر پیوست+ خبر تکمیلی ۳
اشتراک

* Donbaleh
* بالاترین
* Facebook
* Twitter
* Delicious

25
چهارشنبه, ۱۱ خرداد, ۱۳۹۰
چکیده : یکی از ماموران به شدت عکسی از مهندس سحابی را که هاله سحابی به سینه خود می فشرد، کشید و بر اثر مقاومت هاله بر زمین افتاد و دیگر بلند نشد....

هاله سحابی فرزند عزت الله سحابی تنها یک روز بعد از درگذشت پدرش در مراسم تشییع جنازه پدر پس از برخورد ماموران امنیتی و انتقال به بیمارستان دچار ایست قلبی شده و از دنیا رفت.
بنا به اخبار رسیده به کلمه صبح امروز در مراسم تشییع جنازه عزت‌الله سحابی وقتی ماموران امنیتی برای بردن جنازه دخالت می‌کنند هاله سحابی، دختر مرحوم سحابی، به آنها اعتراض می‌کند و نیروهای امنیتی با او و جمع حاضر برخورد میکنند.
هاله سحابی به بیمارستان منتقل و در آنجا از دنیا می رود. هم اکنون جو امنیتی ویژه ای در مراسم و محدوده لواسان حاکم است.
هاله سحابی ۵۴ ساله، قرآن پژوه و از فعالان سیاسی و اجتماعی و حوزه زنان بود که به در حوادث بعد از انتخابات شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی او را به دو سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد .
وی در حال گذراندن دوران محکومیتش در زندان بود که به دلیل وخیم بودن حال پدرش از زندان مرخصی گرفت.
خبر تکمیلی:
سایت میزان نیوز وابسته به ملی – مذهبی ها نیز به نقل از یک شاهد حاضر در مراسم این واقعه را اینگونه روایت کرد:
یکی از ماموران به شدت عکسی از مهندس سحابی را که هاله سحابی به سینه خود می فشرد، کشید و بر اثر مقاومت هاله بر زمین افتاد .
یحیی شامخی، فرزند هاله سحابی در مصاحبه با میزان خبر گفت: موقعی که پیکر مهندس را برای تشییع بیرون آوردیم ماموران جلوگیری کردند و اجازه تشییع ندادند، جر و بحث شدید شد و فضا متشنج بود. خیلی اذیت کردند و بالاخره جنازه را به زور کشیدند و بردند.
نوه مهندس سحابی افزود: جنازه را که به زور کشیدند مادرم افتاد. بی هوش بود، تا دکتر به ما گفت ایست قلبی کرده است.
روایت یک شاهد حاضر در مراسم
یک شاهد حاضر در مراسم هم مشاهدات خود را اینگونه روایت می کند:

هاله سحابی جلوی جمعیت بود. قرار بود – یعنی قول داده بودند – که پیکر تا سر کوچه تشییع شود. اما وسط کوچه گفتند ادامه ندید. هاله اعتراض کرد. درگیری لفظی شد و چندبار هاله سحابی را هُل دادند. همون موقع پیکر مرحوم سحابی رسید. مامورا با کسانی که زیر پیکر رو گرفته بودند درگیر شدند. تو این کشمکش هاله سحابی که از این صحنه به شدت متاثر شده بود روی زمین افتاد.در این موقع بود که گفتند پیکر مهندس را نگه دارید یک نفر زمین افتاده است. رفتم بالای سر هاله سحابی. چشمانش باز بود.. به هوای اینکه ضعف کرده همه می‌گفتند آب قندی چیزی بیارید. گفتیم پیکر رو نگه دارید اما گوش نکردند همینطور که هاله زمین افتاده بود اون طرف داشتن تلاش می‌کردند پیکر رو از دست مردم دربیارند.. هاله سحابی را به کناری کشیدند و سوار ماشینی کردند و بردند. پیکر هم بعد از ۳-۴ دقیقه کشمکش و فریادهای لااله الالله مردم بردند…
فریدون سحابی: هاله بر اثر ضربه به شکم و ریه به شهادت رسید
عموی هاله سحابی علت درگذشت هاله را ضربه به شکم و ریه و نهایتا ایست قلبی عنوان کرد.
فریدون سحابی برادر مرحوم سحابی در گفتگوی کوتاهی با جرس خبر شهادت هاله سحابی را تایید کرد.
یحیی پسر هاله سحابی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که درگذشت مادرش بر اثر ضرب و شتم نبوده و علت فوت ایست قلبی هاله خانم بوده است. فریدون سحابی عموی هاله تاکید کرد که اینطور نیست و ضرب و شتم در منتهی درجه بوده است و نیروهای امنیتی در منتهی درجه سختی و بیرحمی و نامردی نسبت به هاله کردند.
فریدون سحابی در حال رانندگی به سمت منزل مرحوم هاله سحابی بود او گفت هم اینک پیکر هاله را به منزل بردند و الان بچه هایش بر سر و صورت خودشان می زنند.
این خبر به روز می شود

جرس نیوز گفت...

فراخوان فیسبوک ۲۵ بهمن: حرکت به سوی منزل هاله سحابی
حرکت به سوی منزل هاله سحابی که در مراسم خاکسپاری پدر به دست ماموران امنیتی به شهادت رسید...آدرس منزل ایشان را اطلاع رسانی کرده با قراری که با دوستان می گذاریم حرکت می کنیم.... آدرس: ادرس خیابان جلال ال احمد - زیر پل گیشا - پشت بانک کشاورزی ( خیابان پاتریس لومومبا ) مجتمع نسیم این پیام را به سرعت به اشتراک بگذاریم و با هر ابزاری که داریم دوستان خود را مطلع کنیم.

جرس نیوز گفت...

ماموران امنیتی پیکر هاله سحابی را بدون حضور خانواده اش برای دفن به لواسانات منتقل کردند
سحام نیوز
سحام نیوز: پیکر بی جان هاله سحابی را نیروهای امنیتی ساعتی پیش به لواسانات منتقل کردند این در حالی است که خانواده سحابی قصد تشییع جنازه او را داشتند اما ماموران امنیتی با توسل به زور پیکر وی را از خانواده گرفته و به آنها اعلام کردند که جنازه را برای دفن به لواسانت منتقل می کنند. خانواده سحابی نیز بدون این که بتوانند خود پیکر عزیزشان را همراهی کنند راهی لواسانات شدند.
به گزارش خبرنگار کلمه ماموران امنیتی برای گرفتن جنازه هاله سحابی خانه مسکونی اش در مجتمع مسکونی نسیم دانش در پل گیشای تهران را به محاصره خود درآوردند.
پلیس جنایی که برای معاینه و صدور گواهی فوت هاله سحابی از اوایل ظهر بالای پیکر این شهید حاضر شده بود اظهارات شاهدان مرگ هاله سحابی در مراسم تشییع جنازه پدرش را شنیدند. شاهدان عینی این حادثه توضیح دادند که هاله در مراسم تشییع جنازه پدرش در حالی که روحیه بالایی داشت و شاخه ی گلی در دست داشت و عکس پدر را روی سینه اش چسبانده بود پیشاپیش جمعیت عزادار حرکت می کرد. که ناگهان یکی از نیروهای لباس شخصی با حمله به هاله عزادار عکس سینه اش را پاره کرد و مشتی محکم بر روی سینه او را مورد ضرب و شتم قرار داد. هاله بر روی زمین افتاد و به گفته این شاهدان دقایقی بعد زندگی اش پایان یافت.
این گفته های شاهدان توسط پلیس جنایی ثبت شد.

جرس نیوز گفت...

اطلاعیه برگزاری مراسم سوگواری مهندس سحابی
سحام نیوز: جمعی از نیروهای ملی مذهبی با صدور اعلامیه ای از مردم برای حضور در مراسم سوگواری مرحوم عزت الله سحابی دعوت کردند. به گزارش سحام نیوز متن این اعلامیه بدین شرح است:
انالله و انا الیه راجعون
مهندس عزت الله سحابی، شخصیت ملی و آزادیخواه و تلاشگر راه آزادی به لقای دوست رسید و ملتی را سوگوار ساخت. ما در پاسداشت این بزرگمرد تاریخ معاصر ایران، روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ از ساعت ۱۴ تا ۱۵/۳۰ در مسجد حجت بن الحسن واقع در خیابان سهروردی شمالی به سوگ مینشینیم.
احمد صدر حاج سید جوادی- ابراهیم یزدی -محمد توسلی- هاشم صباغیان- حبیب الله پیمان -نظام الدین قهاری- اعظم طالقانی- محمد بسته نگار -رضا رییسیطوسی- خسرو سیف- ادیب برومند-داوود هرمیداس باوند- حسین شاه حسینی-علی اکبر معین فر- مصطفی کتیرایی- یوسف طاهری -محمد ملکی- لطف الله میثمی- پوران شریعت رضوی

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.