خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ مرداد ۱۸, سه‌شنبه

بشاراسد همراه مردم شود یا سرنوشت صدام در انتشار اوست

بشاراسد همراه مردم شود  یا سرنوشت صدام در انتشار اوست
جــرس: در ادامه واکنش های جهانی و منطقه ای نسبت به سرکوب و کشتار معترضان در سوریه، و همزمان با هشدار مجدد نخست وزیر ترکیه به مقامات سوری، وزیر امور خارجه ترکیه، قرار است روز سه‌شنبه (۹ اوت / ۱۸ مرداد) به سوریه سفر کند، تا برای آخرین بار به بشار اسد هشدار دهد که نمی‌تواند به اعمال قهر و خشونت علیه شهروندان خود ادامه دهد.

این درحالیست که طی دو روز گذشته پس ازآن که عربستان سعودی سفير خود از دمشق را فرا خواند، بحرين و کويت نيز سفرای خود در سوريه را فرا خواندند.

همزمان در ادامه سرکوب اعتراضات در سوریه، روز دو شنبه هشتم ماه اوت، شهر ديرالزور شامل حملات تانک ها و نيروهای دولتی به اين شهر بود.

به گزارش خبرگزاری آلمان، احد داود اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه قصد دارد طی سفر روز سه شنبه خود به سوریه، خطاب به بشار اسد یادآوری کند که در برابر او دو راه بیشتر وجود ندارد: یا می‌تواند مانند میخائیل گارباچف، با وجود فروپاشی نظام، با مردم معترض همراه شود و برای خود حیثیت و احترام کسب کند، یا این که سرنوشتی مانند صدام حسین، رهبر پیشین عراق، در انتظار اوست.

بر اساس این گزارش، رسانه های رسمی ترکیه اشاره کرده‌اند که انزوای سوریه در عرصه بین‌المللی به نهایت رسیده و با وجود این واقعیت، رژیم اسد همچنان به سیاست سرکوب و کشتار مردم بی‌دفاع ادامه می‌دهد. رهبران ترکیه قصد دارند با صراحت به رژیم سوریه اعلام کنند که از این پس در برابر کشور همسایه خود هیچ تعهدی ندارند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.