خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

«آماده‌کردن مهدی کروبی برای اعتراف تلویزیونی»

خبرگزاری موج سبز:                                                                                                                                     
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران می‌گوید مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران، مهدی کروبی یکی از رهبران مخالفان را تحت «فشار سنگینی» قرار داده‌اند تا «اعتراف تلویزیونی» کند.
این انجمن مدافع حقوق بشر به نقل از یک «منبع آگاه و موثق» که نامش فاش نشده، اعلام کرده «حکومت ایران چند روانشناس را استخدام کرده تا کروبی رو برای حضور در تلویزیون آماده کنند.»

به گفته این منبع، مهدی کروبی در ۴۲ روز گذشته در «انزوای مطلق» بوده و «هیچ ارتباطی» با کسی نداشته است.
فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی روز گذشته گفته بود مأموران امنیتی از اول ماه رمضان (۱۰ مرداد ماه جاری) مهدی کروبی را به یک آپارتمان یک خوابه کوچک منتقل کرده‌اند.
به گفته وی به مهدی کروبی در طول ۱۹۰ روز حبس خانگی فقط یک بار اجازه حضور در فضای باز و هواخوری در حیاط منزل داده شده است و آخرین ملاقات وی با خانواده‌اش در ۲۶ تیر جاری مصادف با سالروز میلاد دوازدهمین امام شیعیان بوده است.
هادی قائمی: همگان باید بسیار نگران سلامتی و جان کروبی باشیم، مخصوصاً اینکه برای شش هفته گذشته هیچ‌کس از او خبری ندارد، نه همسرش، نه هیچ عضو دیگر خانواده یا نزدیکانش. چنین شرایطی، اسارت ظالمانه و غیر قانونی و کاملاً غیر قابل توجیه است
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته است: «افراد موسوم به روانشناس که در ادبیات اعترافات اجباری یک واژه آشنا و به معنای کارشناسان ورزیده نیروهای امنیتی در شکنجه روانی متهمان و رساندن آن‌ها به مرحله از هم گسیختگی فکری و روانی برای قبول درخواست مصاحبه اجباری تلویزیونی است؛ هم اکنون با استفاده از حداکثر فشار روانی تلاش می‌کنند ذهن و روان مهدی کروبی را تخریب و او را برای مصاحبه تلویزیونی آماده سازند.»
این انجمن حقوق بشری «نگرانی شدید خود را در مورد وضعیت جسمی و روانی این روحانی ۷۴ ساله ابراز داشته و خواهان آزادی فوری وی و میرحسین موسوی، یکی دیگر از رهبران مخالفان» شده است.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی به همراه همسرانشان از بهمن ۱۳۸۹ در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند.
هادی قائمی، سخنگوی کمپین گفته است: «همگان باید بسیار نگران سلامتی و جان کروبی باشیم، مخصوصاً اینکه برای شش هفته گذشته هیچ‌کس از او خبری ندارد، نه همسرش، نه هیچ عضو دیگر خانواده یا نزدیکانش. چنین شرایطی، اسارت ظالمانه و غیر قانونی و کاملاً غیر قابل توجیه است.»
وی افزوده: «قوه قضاییه ایران وشخص آقای صادق لاریجانی (رئیس قوه قضائیه) نه تنها در برابر اقدامات مقامات امنیتی دست و پا بسته ناظر است، بلکه خود در ادامه واستمرار روند نقض حقوق قضایی مشارکت عامدانه و جدی دارد و این جز آن نیست که رهبر ایران خود بر چگونگی رفتارکنونی با مهدی کروبی و میرحسین موسوی مهر تأیید زده باشد.»

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.