خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

تجمع اعتراضی دانشجویان علوم پزشکی در مقابل مجلس

جرس: جمعي از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي ايران، با تجمع درمقابل مجلس شوراي اسلامي نسبت به انحلال اين دانشگاه اعتراض كردند.     

به گزارش ايسنا، اين دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي ايران در اعتراض به حكم اخير وزير بهداشت در مورد انحلال دانشگاه علوم پزشكي ايران و واگذاري اختيارات آن به دانشگاه علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي اعتراض كردند و خواستار واكنش نمايندگان نسبت به اين مساله شدند.

در اين تجمع پلاكاردهايي مبني براعتراض به اين حكم دردست دانشجويان ديده مي‌شد.


استعفای تعدادي از اعضاي هيات‌علمي دانشگاه علوم‌پزشكي ايران

از سوی دیگر، امروز نيز براي سومين روز پياپي دانشجويان دانشگاه ايران در مقابل دانشكده پزشكي اين دانشگاه به تحصن نشستند، دانشجويان اين دانشگاه در اين تجمع از اعلام استعفاي چند نفر از اعضاي هيات‌علمي دانشگاه علوم‌پزشكي ايران خبر دادند.


به گزارش خبرنگار ايلنا، دانشجويان صبح امروز در اعتراض به انحلال اين دانشگاه پزشكي، نام «تهران» را از سر در دانشگاه علوم‌پزشكي ايران برداشتند، بعد از آن بارديگر نام «ايران» را بر سردر دانشگاه نصب كردند.


يكي از دانشجويان اين دانشگاه در اين باره به خبرنگار ايلنا گفت: جمعيت دانشجويان امروز بيش از دو روز گذشته بود و دانشجويان با همان شعارهاي گذشته به تحصن نشسته بودند، همچنين دانشجويان اين دانشگاه امروز نيز دو بيانيه صادر كردند كه در آن به انحلال اين دانشگاه اعتراض كرده‌اند و خواستار بازگشت دانشگاه به همان دانشگاه ايران شدند.


اين دانشجو مي‌گويد: دانشجويان اين دانشگاه در اعتراض به اين اتفاق نام «تهران» را از سر در دانشگاه علوم‌پزشكي ايران كه عصر روز شنبه نصب شده بود، از ديوار جدا كردندو كلمه «ايران» را جايگزين آن كردند.


همچنين به گفته وي برخي از اساتيد اين دانشگاه استعفا داده‌اند، لازم به ذكر است امروز با همكاري بسيج دانشجويي و كادر اداري دانشگاه، كليه دانشگاه‌هاي ايران، تعطيل و دانشجويان در بيمارستان‌ها حاضر نشده‌اند.


او مي‌گويد: امروز دو تن از اعضاي هيات رئيسه سابق دانشگاه ايران در جمع دانشجويان سخنراني كردند و دانشجويان را به آرامش دعوت كردند.


در همین حال،  يك دانشجوي رشته پزشکي ورودي 87 در اين باره گفت: متاسفانه ادغام اين دو دانشگاه بزرگ بدون هيچ مقدمه و پيش زمينه اي و حتي بدون اينکه نظرات گروه هاي آموزشي گرفته شود و يا با شوراهاي دانشجويي مشورت شود، انجام شده است.

وي پاسخگويي هر چه زودتر مسئولان در راستاي شفاف سازي سوالات و ابهامات به وجود آمده در اين خصوص را خواستار شد و گفت: تمام کساني که اکنون در اين جمع حضور دارند به شدت نگران وضعيت آموزش خود در سطوح پايه و باليني هستند و افزايش جمعيت در اين دانشگاه را عاملي بر اخلال در وضعيت آموزشي و حتي درماني اين دانشگاه مي دانند.

اين دانشجوي پزشكي افزود: مطالبات دانشجويان در سطح صنفي مطرح است و ما از مسئولان مي خواهيم با حضور خود در اين جمع و پاسخ به سوالات از نگراني و دغدغه هاي دانشجويان بکاهند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.