خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ آبان ۱۷, دوشنبه

محسنی اژه‌ای: لایحه جرم سیاسی تا پایان امسال اجرایی نمی‌شود

جرس: دادستان کل کشور اجرایی شدن لایحه جرم سیاسی تا پایان امسال را بعید دانست و گفت: لایحه جرم سیاسی اکنون مراحل نهایی و قانونی را در مجلس برای تصویب طی می کند.


به گزارش مهر، غلامحسین محسنی اژه ای ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران گفت: موضوع جرم سیاسی از مدتها قبل در مجلس شورای اسلامی مطرح است و قوه قضائیه هم در این خصوص نقطه نظرات کارشناسی خود را ارائه داده است.

وی به مزایای تصویب شدن لایحه جرم سیاسی اشاره کرد و افزود: لایحه جرم سیاسی به شفاف شدن فعالیت‌‌های دستگاه قضایی و جریانات سیاسی که می‌خواهند به صورت قانونی فعالیت کنند کمک می کند.

دادستان کل کشوردر پاسخ به سئوالی در خصوص پدیده زندان زدایی در کشور اظهار داشت: بخشی از سیاست زندان زدایی از سالهای گذشته در کشور اجرایی شده و بررسی برخی از موضوعات دیگر این لایحه در مجلس در حال بررسی است.

محسنی اژه ای ابراز عقیده کرد: زندان زدایی، آثار خود را به تدریج خواهد گذاشت و این طور نیست که یک دفعه ای اجرا شود.

وی افزود: این طرح در زمان آیت‌الله شاهرودی رئیس پیشین قوه قضائیه آغاز شده و در مقطع کنونی نیز با جدیت در حال اجراست و آثارش را تدریجی خواهد گذاشت.

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه لایحه جرم‌زدایی در برنامه پنجم توسعه و برنامه سوم قوه قضاییه دیده شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به فضای کم زندانها و تنوع جرائم در کشور وتناسب فضای زندانهای طرح زندان زدایی می تواند گره گشا باشد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.