خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ آبان ۱۶, یکشنبه

دلایل حمایت رهبری از احمدی نژاد: حرف شنوی دارد، حاکمیت دوگانه درست نمی کند

جرس: رهبر جمهوری اسلامی در دیدار دوم با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیان دلایل حمایت از دولت دهم، ضمن اشاره به حرف شنوی احمدی نژاد،  تصریح کرد: بنده از همه دولت‌ها حمایت كرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است كه تلاش نمی كند حاكمیت دوگانه درست كند.


 حرف شنوی احمدی نژاد از رهبری، عملکرد صدا وسیما، مساله حجاب و عفاف در جامعه و طرح ایرانیت از محورهای گفت وگوی دوم آقای خامنه ای با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.

به گزارش فارس، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  گفت: در دیدار دوم جامعه با رهبر انقلاب یكی از دوستان مسئله حجاب و عفاف را مطرح كرد و حرف‌های او تعریض به بی ‌توجهی برخی مسئولان نسبت به حجاب فقهی بود كه آقا فرمودند "من این مطلب را قبول ندارم؛ مسئولان امروز همه حجاب فقهی را قبول دارند ولی اختلاف سلیقه در تاكتیك‌هاست ".

 اسلامیان اضافه كرد: حضرت آقا فرمودند "فرضا دختری كه حجاب كاملی ندارد اما شب قدر یا در مجلس دعای كمیل شركت و به درگاه خداوند تضرع می‌كند و یا در راهپیمایی 22 بهمن تصویر امام را می‌گیرد، نمی‌توان گفت كه بی‌دین است بلكه نمی‌داند حجاب اسلامی چیست كه باید او را توجیه كرد. باید در باب حجاب كتاب نوشت و از طرق مختلف مانند فیلم‌های تلویزیونی حجاب را تبیین و افراد ناآگاه را ارشاد كرد ".

وی متذكر شد: رهبر انقلاب با آنكه جهت‌گیری كلی دولت را تائید كردند و تصریح داشتند نمی‌خواهند یك طرف را تأیید كنند اما این را به قاطعیت فرمودند كه "مسئولین فعلی با حجاب فقهی مخالف نیستند ولی در تاكتیك‌ها اختلاف وجود دارد ".

دولت حاکمیت دوگانه درست نمی کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هنگامی كه بحث به دولت كشیده شد، دوستان مسائلی را مطرح كردند كه حضرت آقا در پاسخ فرمودند "بنده از همه دولت‌ها حمایت كرده‌ام ولی این دولت با دولت‌های گذشته تفاوت دارد و فرق اساسی در این است كه تلاش نمی كند حاكمیت دوگانه درست كند ".

وی افزود: مقام معظم رهبری با قاطعیت فرمودند كه "در شرایط كنونی اختلاف نظر هست و من هم برخی مسائل را قبول ندارم اما الان اگر رهبری چیزی بگوید، رئیس جمهور می‌پذیرد و به آن عمل می‌كند " و این مطلب بسیار مهم است كه برخلاف آنچه القا و تصور می‌شود كه آقای احمدی‌نژاد به حرف رهبری گوش نمی‌دهد، آقا تصریح فرمودند كه اینگونه نیست.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر انقلاب فرمودند "امروز وقتی رئیس جمهور یا مسئول ارشدی از دولت به خارج از كشور می‌رود، من نگرانی ندارم اما قبلا نگران بودم كه مسئولان در خارج از كشور می خواهند چه بگویند؟ " و نمونه‌هایی نیز درباره سوء‌رفتارهای گذشته ذكر كردند و به عنوان مثال فرمودند "یك بار در موضوع روابط با یك كشور اروپایی كاغذی آوردند و مطالبی مطرح كردند كه خلاف عزت بود و من جلوی آنها ‌ایستادم و حتی در مورد مشابهی ‌گفتم اگر این كار را بكنید، مخالفت خود را اعلام می‌كنم ".

درباره مكتب ایرانی
 اسلامیان افزود: حضرت آقا فرمودند "دولتمردان فعلی حرف حق و حرف نظام و حرف انقلاب را می‌زنند و جای نگرانی نیست " و بعد هم به موضوع طرح مكتب ایرانی اشاره كرده و فرمودند "من با طرح مكتب ایرانی مخالفم و نسبت به این موضوع به آقایان تذكر هم دادم ولی برداشتم این نیست كه منظور آنها مقابل قرار دادن ایرانیت در برابر اسلامیت باشد ".

انتقاد به صدا و سیما

عضو كمیسیون فرهنگی - اجتماعی مجلس خبرگان رهبری گفت: بحث صدا و سیما از دغدغه‌های به حقی بود كه برخی اعضای جامعه مدرسین در دیدار با رهبر فرزانه انقلاب مطرح كردند و ایشان هم در پاسخ فرمودند "من از عملكرد صدا و سیما دفاع نمی‌كنم و اشكال وارد است و خیلی هم برای این موضوع وقت می گذارم ".

 اسلامیان افزود: آقا فرمودند "من به مسئولان صدا و سیما خیلی تذكر می‌دهم ولی با همه این تذكرات دردمندانه، این خروجی صدا و سیماست " و تاكید فرمودند "آقایان جامعه مدرسین باید كاری كنند كه روحیه ایمان در هنرمندان و روح ایمانی در جامعه تزریق شده و گسترش یابد " و این را هم تصریح كردند كه "اگر هنرمندان ما ایمان پیدا كنند و روح ایمانی در آنها تقویت شود، بسیاری از مشكلات فعلی برطرف می‌شود ".

وی متذكر شد كه پیش از این سه مرتبه با عزت‌الله ضرغامی در خصوص وضعیت رسانه ملی بحث كرده‌ایم كه دو مرتبه رئیس صدا و سیما در جامعه مدرسین حضور یافته و یك‌ بار هم در شورای نگهبان در حضور آیت‌الله جنتی و دیگر اعضای شورا در خصوص وضعیت تلویزیون با وی صحبت كرده‌ایم.

 اسلامیان گفت كه یك‌بار هم معاونان آقای ضرغامی و روسای شبكه‌های سیما به قم رفتند و در جلسه با جمع محدودی از اعضای جامعه مدرسین به مدت 6 ساعت بحث كردند كه یكی از آنها كه مدیر مطرحی بود، پس از استماع سخنان اعضای جامعه اعلام كرد حرف‌های آقایان درست است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برخی علوم اساسا اسلامی است و موسس آنها مسلمانان هستند اما تلویزیون ایراد مبنایی دارد و بنی علی الفساد است و آن را برای درس اخلاق به مردم درست نكرده‌اند، بلكه وسیله‌ای برای سرگرم كردن مردم با استفاده از ابزار غفلت زا و تصاویر نادرست و موسیقی است.

 اسلامیان بر همین اساس به ذكر خاطره‌ای در این زمینه پرداخت و گفت: مدیر كل صدا و سیمای یكی از استان های مهم كشور كه فردی مومن است، می گفت ما می رویم بچه هیئتی می آوریم ولی 2 ماه نمی شود كه می بینیم عوض شده و محاسن خود را با تیغ می تراشد و راه چاره این وضعیت هم این است كه هنرمندان مومن پرورش یابند و روحیه ایمانی را گسترش دهیم.

او می گوید واقعا به ایمان مسئولان صدا و سیما ایمان دارد ولی معتقد است "فضا به گونه ای است كه آنها تصور می كنند با تولید فلان سریال كه اتفاقا مخرب فرهنگ جامعه است، خدمت و در مسیر هدایت جامعه حركت می كنند؛ در حالیكه سریال جذابی كه برای یك فصل ساخته و در مدتی معین پخش می شود، در یك دوره زمانی فرهنگ جامعه را عوض می كند ".

وی خاطرنشان می كند: فراوان دیده شده افراد مومن از دیدن تلویزیون گلایه كرده‌اند كه با فیلم‌های خود، خوب‌ها را بد می كند ولی یك مورد نمی‌توانید پیدا كنید كه فردی با دیدن سریال هایی مثل شب‌های برره، كمربندها را ببندیم، زن بابا، خوش نشین‌ها و یا شمس‌العماره كه لهوی بود، ماهواره را ترك كرده باشد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.