خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ آبان ۱۷, دوشنبه

سخنگوی اقتصادی دولت: رسانه ها به دنبال تناقضات در جملات مسئولان نباشند

جرس: با وجود سیر صعودی تورم و همچنین نمودار رشد قیمت کالاهای اساسی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت، با ادعای اینكه مردم هیچگونه نگرانی از تأمین كالاهای اساسی و قیمت نان در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها نداشته باشند، اعلام کرد: رسانه‌ها به دنبال پیدا كردن تناقض با كنارهم گذاشتن جملات مسئولان مختلف نباشند.


به گزارش فارس، شمس‌الدین حسینی در مورد گفته برخی از مسئولان مبنی بر حذف یارانه نان در سال جاری و برخی گفته های متناقض دیگر مبنی بر مستثنی شدن نان از هدفمندی یارانه‌ها می گوید: در همه این موارد آنهایی كه از طریق سخنگوی كارگروه طرح تحول و یا رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود ملاك عمل خواهد بود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش كه آیا در كارگروه طرح تحول اقتصادی در مورد یارانه نان تصمیم جدیدی گرفته شده؟ گفت: همان نكاتی كه از طریق آقای فرزین سخنگوی طرح تحول ارائه می‌شود تصمیم كارگروه طرح تحول است و به نظر من شما رسانه‌ها كمك كنید و با خودداری از طرح سؤال از افراد متفرقه در این كار ناهماهنگی ایجاد نكنید.

رسانه‌ها دنبال تناقض در گفته مسئولان نباشند
درحالیکه اظهارات متناقض مقامات دولت پیرامون زمان، جزئیات، و مفاد طرح هدفمندی یارانه ها، موجب سردرگی زیادی شده و نمایندگان مجلس نیز از این موضوع انتقادات کرده اند، وزیر اقتصاد اظهار می دارد: در هر بخشی كه تصمیم نهایی گرفته شد از طریق سخنگوی كارگروه طرح تحول اطلاع‌رسانی می‌شود و از رسانه‌ها خواهش می‌كنم دنبال این نباشند كه جملات مسئولان مختلف را كنار یكدیگر گذاشته و از بین آن‌ها تناقض در بیاورند.

وی تأكید كرد: بخاطر اینكه هیچ تفرقی در اطلاع‌رسانی هدفمندی یارانه‌ها نباشد و آنچه كه به مردم گفته می‌شود همان تصمیم دولت برای اجرا باشد تصمیم گرفته شد اطلاع‌رسانی هدفمندی یارانه‌ها به صورت منسجم و از طریق سخنگوی طرح تحول و یا رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها و در موارد خاص رئیس جمهور باشد.

این اظهارات درحالیست که بیش از دو ماه از گشایش دبیرخانه ای موسوم به «كمیته ملی اطلاع رسانی قانون هدفمند كردن یارانه‌ها» در مجموعۀ خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) می‌گذرد، اما هنوز هیچ اقدامی جهت اطلاع رسانی ساماندهی شده از سوی این كمیته صورت نگرفته و مردم، رسانه ها و حتی نمایندگان مجلس، از کم و کیف و چگونگی اجرای این طرح اطلاعی دقیق ندارند.

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه سخنان خود اعلام کرد: در مواردی كه رئیس جمهور صلاح بداند بنده به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت به این تیم سخنگویی هدفمندی یارانه‌ها كمك می‌كنم.

وزیر اقتصاد خاطرنشان ساخت: از رسانه ها خواهش می‌كنم كه این مسئله را رعایت كنند و این را هم بنویسید كه سخنان رسمی از طریق سخنگوی كارگروه و یا رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود.
حسینی در مورد قیمت نان و كالاهای اساسی برای مردم گفت: اساساً طرح هدفمندی یارانه‌ها از طرح‌های انسانی است كه این طرح‌ها دو ویژگی دارند هدفشان انسان و مردم هستند و مسیر اجرا نیز اراده مردم خواهد بود.

وی ادعا کرد: مردم هیچ نگرانی نداشته باشند و همانطور كه ملاحظه می‌كنید برنامه هدفمندی یارانه‌ها بگونه‌ای است كه برای جزئیات آن نیز طرح و برنامه وجود دارد.

حسینی اظهار داشت: ملاحظه كردید كه چگونه و با چه نظمی شماره حساب سرپرستان خانوار برای شصت میلیون ایرانی و در قالب بیش از ۱٧ میلیون خانوار گرفته شد و با نظم خاصی پول به حساب آن‌ها واریز می‌شود. برای بقیه بخش‌ها نیز با همین نظم و آرامش با كمك رسانه‌ها جلو می‌رویم.

گفتنی است رئیس دولت در نطق تلویزیونی شنبه شب گذشته (هشتم آبان ماه)، از عدم نگرانی پیرامون افزایش قیمت ها و "بهبود" اوضاع اقتصادی مردم همزمان با آغاز اجرای طرح خبر داده بود؛ که به فاصله سه روز، بانک مرکزی ایران با اعلام نرخ تورمِ مهرماه امسال به میزان ٩.2 درصد، اعلام کرد که تورم نسبت به شهریورماه ۰.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

قشر متوسط و ضعیف بیش از بقیه بهره‌مند می‌شوند
درحالیکه کارشناسان کشور از تضعیف طبقه متوسط کشور و الحاق آنها به بخش ضعیف جامعه - در جریان طرح هدفمندی یارانه ها – سخن می گویند، وزیر اقتصاد تأكید كرد: مردم مطمئن باشند برنامه‌ریزی دولت به گونه‌ای است كه همه مردم از طرح هدفمندی یارانه‌ها منتفع می‌شوند و وضع مردم ضعیف بهتر خواهد شد گرچه همه بهره‌مند می‌شوند اما مردم طبقات متوسط و ضعیف از این طرح بیشتر برخوردار می‌شوند.
حسینی در مورد وضعیت ذخیره كالاهای اساسی گفت: نه تنها درباره كالاهای اساسی بلكه در خصوص هیچ كالایی مردم نگران نباشند زیرا كشور ایران سرزمین بزرگی است كه بطور معمول تولید و ذخیره كالا در ایران بیشتر از نیاز روزمره كشور است.
حسینی تأكید كرد: در كنار ویژگی عمومی در طرح هدفمندی یارانه‌ها همانگونه كه از دو سال قبل گفتیم استعداد كشور بسیار بالاست و برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شده كه هیچ‌گونه خللی در كار اجرای هدفمندی یارانه‌ها ایجاد نشود.
وی افزود: خوشبختانه صنعت‌گران و اصناف اطلاع رسانی می‌كنند كه در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها همراه مجلس، دولت و مردم هستند و فضا به سمت همكاری پیش رود.

تشدید نظارت‌ها به معنی بی اعتمادی به مردم نیست
وزیر اقتصاد گفت: به مردم قول می‌دهیم كه حكومت و حاكمیت دغدغه این را دارد كه طرح به بهترین نحو اجرا شود و اگر همكاران دولت در بخش‌های مختلف نظارت را بیشتر كرده‌اند نه بخاطر بی‌اعتمادی به مردم است چون عموم مردم با این طرح همكاری می‌كنند اما مراقبت‌های لازم به این دلیل انجام می‌شود كه اگر احیانا در جایی قرار است اتفاقی بیفتد از پیش شناسایی شده و این طرح افزایش نظارت برای آن انجام می‌شود.
حسینی اظهار داشت: مردم و بازرگانان و اصناف كارشان را با آرامش انجام می‌دهند و این نكته را بگویم كه برخی از رسانه‌ها متأسفانه تیتر می‌زنند مبنی بر اینكه دولت می‌خواهد از برنامه معمول خود به سمت افزایش نظارت‌ها و سخت‌شدن شرایط حركت كند در حالیكه اینگونه نیست و همان فضای دوستی كه تاكنون بین دولت، اصناف و صنعت بوده وجود دارد.

تعجب وزیر اقتصاد از انتساب یك دستور كذب گمركی به وی
وزیر امور اقتصاد و دارایی در واكنش به برخی رسانه‌ها كه گفته بودند وزیر اقتصاد به گمرك دستور داده ضمانت‌های بانكی را قبول نكنند تصریح كرد: من همین‌جا این گفته‌ها را تكذیب می‌كنم و این چه حرفی است كه زده شده و من كی این حرف‌ها را گفتم. اگر راست می‌گویند دستور من را به گمرك نشان دهند از طرفی از رئیس كل گمرك پرسیدم كه او نیز گفت، چنین چیزی نگفته ‌است.
حسینی افزود: با دیدن برخی از تیتر اخبار قدری به فكر فرو می‌روم كه چرا به رغم اینكه بنده چنین موضوعی برای ضمانت‌های بانكی گمرك نداشته‌ام و خود سازمان گمرك هم چنین موضعی نداشته اینگونه اخبار منتشر می‌شود.
وزیر اقتصاد و دارایی تأكید كرد: مشی و روش در تمام دستگاه‌های اقتصادی دولت بنا بر تأكید رئیس جمهور همان روش همكاری و پشتیبانی از دولت و طرح تحول اقتصادی است، در عین حال همكاری و همراهی و انضباط در دولت وجود دارد و آنچه جوهره كار ماست اعتماد و دوستی است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.