خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

احمدی نژاد: حالا که فریب خوردگان شیطان به ما موشک نمی دهند، آنها را در کاخهایشان منکوب می کنیم

جــرس: در واکنش به فسخ قرارداد ارسال سامانه های موشکی اس ٣۰۰ روسیه به ایران و همچنین دستور رئیس جمهور آن کشور مبنی بر ممنوعیت فروش تجهیزات نظامی به جمهوری اسلامی، محمود احمدی نژاد اعلام کرد "قرارداد دفاعی ما با کشوری که فریب آمریکا را خورده، معتبر می باشد و زیان های ناشی از آن را دریافت خواهیم کرد و اگر چند موشک را به ایران ندهند، تسلیم نشده و قدرتی تولید می کنیم که آنها را در کاخ های خودشان منکوب کند."


احمدی نژاد با بیان اینکه "امروز دیگر آنها در مقابل ما قدرتی محسوب نمی شوند"، هشدار داد "اگر فکر می کنند که توانایی خاصی دارند به ملت خود رسیده و معضلات داخلی خود را برطرف نمایند."

به گزارش مهر، رئیس دولت دهم روز چهارشنبه ۱٢ آبان ماه، در جریان سفر استانی به خراسان شمالی، در جمع مردم بجنورد، با اشاره به درخواست اخیر اعضای گروه ۱+۵ جهت گفتگو با ایران گفت: ما همواره طرفدار گفتگو بوده ایم ولی آنها چهار قطعنامه علیه ایران صادر کردند و این در حالیست که پیش از ضربه خوردن ملت ایران، آنها دست و بال خود را بیشتر بستند.

احمدی نژاد افزود: آنها پس از قطعنامه اول به طور غلیظ تری قطعنامه های دوم، سوم و چهارم را صادر کردند تا راهکار را بر ما ببندند و به تعبیر خودشان قطعنامه چهارم را صادر کردند تا به این وسیله ایران را فلج کنند ولی آن پنج ماه هم گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد و امروز خودشان گرفتار شدند.

وی گفت: آنها امروز در شرایطی درخواست گفتگو با ایران را مطرح کردند که همانند یک فرد بی سلاح هستند و همه تیرهای خود را رها کرده اند در حالیکه ایران تیردانش پر از تیر و کاملا مقابل آنها مسلح است.

احمدی نژاد تاکید کرد: آنها برای اینکه بتوانند رابطه خود را با کل ملت های جهان برقرار کنند یک راه دارند آن هم به رسمیت شناختن حقوق ملت ها و ملت ایران است که در این صورت امکان دارد ملت های جهان به آنها فرصت جبران بدهند ولی اگر مسیر قبلی را دنبال کنند همین مردم تا واصل شدن به جهنم آنها را دنبال خواهند کرد.

رئیس دولت دهم تاکید کرد "به گونه ای سخن می گویند گویا ما نیازی به آنها داریم درحالیکه اینگونه نبوده و ما به هر چیزی که نیاز داشته باشیم خواهیم ساخت."

احمدی نژاد سپس به همراهی روسیه با تحریم های جهانی علیه جمهوری اسلامی تاخت و آنرا "تحت تاثیر قرار گرفتن برخی کشورها از قطعنامه های ضد ایرانی" ذکر کرد و گفت: بعضی از کشورها که تحت تاثیر شیطان هستند فکر می کنند اگر قراردادهای دفاعی خود را با ایران به طور یک طرفه متوقف کنند ما زیان خواهیم دید ولی در پاسخ آنها باید گفت "اولا آن قرارداد معتبر بوده و زیان های ناشی از آن را دریافت خواهیم کرد و دوم اینکه اگر چند موشک را به ایران ندهند تسلیم آنها نشده و ما قدرتی را تولید می کنیم که آنها را در کاخ های خودشان منکوب کند."

وی گفت: در یک مقطع زمانی آمریکا و شوروی و همه دنباله های آنان یک دست شدند که به ایران ضربه بزنند ولی درسی به آنان داده شد که تا عمر دارند فراموش نمی کنند؛ حال امروز که دیگر آنها قدرتی محسوب نمی شوند.

احمدی نژاد به آن کشورها توصیه کرد اگر فکر می کنند که توانایی خاصی دارند به ملت خود رسیده و معضلات داخلی خود را برطرف نمایند.

گفتنی است مهرماه امسال، رئیس جمهوری روسیه، فرمان منع فروش موشک های پیشرفتۀ ضد هوایی اس ٣۰۰ و همچنین تسلیحات سنگین دیگر به ایران را امضا کرد و لیست گروهی از دانشمندان و مسئولان دست اندر کار هسته‌ای ایران را که حق ورود به این کشور یا عبور از خاک آن را ندارند را نیز اعلام نمود.
رسانه های روس گفته بودند دیمیتری مدودف، این اقدام را در چهارچوب اجرای آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی (١۹٢۹) انجام داده است.

احمدی نژاد در سفر چندی پیش خود به کرمان نیز، از همراهی روسیه با قطعنامه تحریم ایران در شورای امنیت خشمگین شده و آن کشور را با الفاظ نامناسبی مورد حمله قرار داده بود.

بر اساس دستور جدید رئیس جمهوری روسیه، انتقال مستقیم یا غیرمستقیم هشت نوع سلاح سنگین از جمله تانک، خودروهای زره ای، هواپیماهای جنگی، هلیکوپترهای تهاجمی، کشتی های نظامی و سیستم های موشکی به ایران ممنوع شده و هرگونه حضور ایران در طرح های استخراج اورانیوم روسیه غیرقانونی اعلام شد.

همان زمان السکاندر فومین، معاون اول مدیر سازمان فدرال همکاریهای فنی و نظامی روسیه، تاکید کرده بود که بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت، مسکو هیچ گونه سیستم موشکی در اختیار تهران قرار نمی دهد.

مقامات جمهوری اسلامی تا کنون بارها از طرح دعاوی خسارت بابت فسخ این قرارداد سخن گفته اند، اما طرف روسی صرفا این پرداخت غرامت را پذیرفته است، بدون اینکه آن را عملی نماید.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.