خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ شهریور ۱۱, جمعه

نماینده مجلس: امروز چادر مشكی از بحث هسته ای برای ما مهمتر است

جـــرس: یکی از زنان عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با ادعای اینکه "امروز چادر مشكی از بحث هسته ای برای ما مهمتر است"، ابراز عقیده کرد "الآن ما همه جا با همین چادر مشكی می رویم و خیلی ها هم بر خلاف گذشته كه از ما صنایع دستی می خواستند، الان از ما چادر مشكی می خواهند."


به گزارش آینده، لاله افتخاری، نماینده تهران در مجلس هشتم كه میهمان بخش خبری شبكه تلویزیونی قرآن بود، در پاسخ به پرسش مجری كه گشت های نهی از منكر را چقدر تایید می كنید، مدعی شد "نود و چند درصد تایید می كنم. البته اینها مظلوم هستند و چون بقیه مراكز وظیفه خود را انجام نمی دهند، كار اینها یك وصله ناچسب شده است."

این عضو فراكسیون زنان همچنین در خصوص عوامل رواج بدحجابی در جامعه، چندین بار موضوع را به زمان آدم و حوا ارجاع داد و این كه این اقدامات از آنجا ریشه گرفته و هنوز چه در غرب و چه در داخل ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسشهای پرحرارت مجری علت دفاع از چادر مشكی را نماد شدن آن دانست و گفت: این حرف من نیست، حرف یك زن غیر مسلمان غیر ایرانی زرتشتی است كه چادر نماد استقلال زن ایرانی است. الآن ما همه جا با همین چادر مشكی می رویم و خیلی ها هم بر خلاف گذشته كه از ما صنایع دستی می خواستند، الان از ما چادر مشكی می خواهند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی همچنین مشكی را از نظر روانشناسی رنگ دارای ابهت و شكوه خواند و گفت: در یك دایره سفید می شود نوشت، اما در دایره سیاه نمی شود.

این نماینده مجلس بعد از حرفهای كلی در زمینه لزوم قانونگذاری و فرهنگ سازی و...، در نهایت راهكار اصلاح حجاب در جامعه را "كار جهادی دولت" دانست.

گفتنی است این عضو و سخنگوی فراکسیون زنان مجلس هشتم، چندی پیش ضمن دفاع از لایحۀ جنجال برانگیز خانواده، در واکنش به اعتراض فعالان حقوق زن به لایحه حمایت از خانواده گفت: ما نباید آنچه را که مجامع بین المللی می خواهند بگوییم؛ بر اساس حکم خدا و شرع مقدس هیچ شرطی مبنی بر الزام رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد نیامده است.

لاله افتخاری در گفتگو با مهر گفته بود: در شرع مقدس شروطی برای ازدواج مجدد مردان نیامده و در مورد اعتراض فعالان حقوق زنان به الزامی نبودن رضایت همسر و هم عرض بودن این شرط با سایر شروط مدعی شد: در شرع مقدس الزام رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد نیامده است. اگر عده ای با این لایحه مخالفت می کنند، از سوی دیگر، علما نیز با الزامی کردن رضایت همسر مخالفت خواهند کرد و شورای نگهبان نیز این مسئله را رد می کند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.