خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ مهر ۶, چهارشنبه

وضع وخیم حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس زندانی



جـــرس: به گزارش منابع حقوق بشری، حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس زندانی که بیش از ۶۵۰ روز در زندان اوین بدون مرخصی به سر می‌برد،  برای ادامه درمان خود، طبق نظر پزشکان باید به مرخصی استعلاجی اعزام شود، اما مورد مخالفت مقامات قرار گرفته است.

به گزارش رهانا، حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر هم اکنون ۶۵۰ روز است که در زندان اوین به سر می‌برد و با وجود این مدت طولانی و رنج بردن از بیماری همچنان از مرخصی محروم است و مقامان قضایی و امنیتی با مرخصی وی مخالفت می‌کنند.

احمد رونقی ملکی، پدر این وبلاگ‌نویس در خصوص آخرین وضعیت وی گفته است: "حسین همچنان در زندان از ناراحتی کلیه و مشکل کیسه صفرا رنج می‌برد. با بیماری که دارد محیط زندان برای وی مناسب نیست و از عدم تغذیه مناسب هم رنج می‌برد."

وی می افزاید: "روز دوشنبه با وی در زندان ملاقات کردیم، روحیه‌اش خوب بود، اما مشکلات جسمی وی باعث شده که در زندان رنج ببرد و وضعیت مناسبی نداشته باشد. خوشبختانه روز دوشنبه هم با دستور دادستان مقرر شده که حسین را برای ادامه‌ی درمان به بیمارستان منتقل کنند که امیدوارم مشکلی از این بابت پیش نیاید. طی هفته‌های گذشته چندبار او را برای انجام آزمایشات به بیمارستان منتقل کرده بودند، چند بار به خاطر بد شدن حالش منتقل شده بود، اما درمان خاصی روی او صورت نگرفت. انتظار داریم که به او مرخصی بدهند تا او را بیرون از زندان مداوا کنیم."

پدر این وبلا‌گ‌نویس همچنین از عدم موافقت مقامات با مرخصی وی انتقاد کرده و گفت: "متاسفانه هنوز با مرخصی وی موافقت نمی‌شود، هر بار هم یک جوابی به ما می‌دهند، یک بار می‌گویند بیاید مرخصی فرار می‌کند، یک بار می‌گویند قاضی مخالفت کرده و گفته است که تمام مدت محکومیت را باید در زندان باشد و از مرخصی استفاده نکند و… نتیجه همه‌ی این‌ها این شده است که حسین نزدیک به دو سال باشد که بدون مرخصی در زندان است."

گفتنی است حسین رونقی ملکی در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان در نزدیکی تبریز بازداشت و بلافاصله به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. وی مدت ۱۰ ماه را در سلول‌های انفرادی این بند زندان اوین تحت فشارهای روحی و جسمی برای اخذ مصاحبه و اعترافات تلویزیونی قرار گرفت و سرانجام از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا به تأیید رسیده و این وبلاگ‌نویس هم اکنون با وجود بیماری حاد و نیاز مبرم به درمان پزشکی در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در بند ۳۵۰ زندان اوین است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.