خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

توصیه جنتی در مورد عاملان اختلاس: بازداشت بی موردی صورت نگیرد


جـــرس: امام جمعه موقت تهران از رییس قوه قضاییه خواست كه دستگاه قضایی با سرعت و قاطعیت به فساد كلان بانكی اخیر رسیدگی كند و خطاب به مسوولان دستگاه قضایی گفت: اگر می خواهید كار كنید سرعت عمل و قاطعیت لازم است چرا كه مردم نمی‌توانند برای رسیدگی به این پرونده، مدت زیادی صبر كنند.

به گزارش ایرنا، احمد جنتی با تاكید بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع از جزییات پرونده به مردم، درحالیکه بسیاری از پرونده های فساد دانه درشت ها و مقامات ارشد بدون رسیدگی  باقی مانده، افزود: مردم انتظار دارند بدانند كه در این فساد بزرگ مالی چه اتفاقی افتاده و چه اقداماتی در قبال آن در حال انجام است و چه اقداماتی نیز در آینده انجام می شود؟

دبیر شورای نگهبان همچنین گفت: خیلی باید پرهیز و مراقبت كنیم كه گناه در این گونه مسایل خیلی اتفاق می‌افتد؛ خیلی‌ها حرف‌های نسنجیده می زنند، كسی كه باید آبروی وی محفوظ باشد آبروی‌ وی ریخته می‌شود؛ از این رو باید مراقب بود كه آبروی اشخاص بی جهت برده نشود، همه باید رعایت كنند و افكار عمومی و دستگاه قضایی باید متوجه این قضایا باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاكید كرد:‌ در فضای فعلی باید مراقب بود دین خود را از دست ندهیم و هیچ مجرمی نباید تبرئه شود و بیگناهی نیز نباید محكوم شود یا بازداشت بی موردی وجود داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت:‌ فساد بزرگ مالی اتفاق افتاده است كه تاكنون موردی در این مبلغ نبوده است و البته مقدار آن محل حرف است و همچنانكه رییس قوه قضاییه گفته، باید برای تعیین رقم دقیق تحقیق شود اما هر چه بوده است، فساد كلانی رخ داده است.

وی در ادامه با طرح این پرسش كه این فساد كلان چگونه به وجود آمد؟ افزود: باید بررسی شود كه چرا قانون و مقررات بانكی رعایت نشد و سیستم بانكی چه مشكلی داشت كه عده‌ای از طریق كلاهبرداری یا دیگر عناوین در چند بانك توانستند این فساد مالی را مرتكب شوند و البته نشان می دهد نظارت بانكی در آن حدودی كه تخلف انجام شده، ضعیف بوده است.

جنتی تصریح كرد: تا آنجا كه مسلم است رشوه‌های كلان در این فساد مالی داده شده است همچنانكه فردی اعتراف كرده دو و نیم میلیارد تومان به وی داده‌اند.

وی با بیان اینكه قبلا به من گفته اند كه مبلغ این رشوه پنج میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان كرد: این كه این فساد كلان بانكی دیر كشف می‌شود ، نشان‌ می‌دهد كه نقص‌هایی در سیستم بانكی كشور وجود دارد و از این رو، متولیان باید مراقب باشند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه خطاب به صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه گفت: رسیدگی به این پرونده را به قاضی و قضاتی كه مطمئن هستید نمی‌توانند روی آنها نفوذ كنند، بسپارید.

وی افزود: كسی كه دو و نیم میلیارد تومان رشوه داده است، می‌تواند با ده واسطه نیز این كار را در جای دیگری انجام دهد .

ضرورت حفظ حجاب 
عضو مجلس خبرگان رهبری، با یادآوری جانبازان جنگ، خطاب به دانشجویان و زنان کشور هشدار داد "جانبازان به دختر دانشجویی كه حرمت خود را حفظ نمی كند و با حجاب غیراسلامی به دانشگاه می‌رود ،پیام دارند و نیز برای خانم‌هایی كه در جامعه حجاب اسلامی را رعایت نمی‌كنند. "

وی مدعی شد: این‌گونه نباشد كه دختر چادری در دانشگاه چادر خویش را بردارد.

راهیان نور تقویت شود
امام جمعه موقت تهران همچنین با حمایت و قدردانی از سخنان وزیر آموزش و پرورش در جایگاه سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران مبنی بر آغاز اردوهای راهیان نور (اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی) از مهرماه امسال گفت "دیدن صحنه‌های مربوط به جنگ برای نوجوانان و جوانان آموزنده‌ تر از خطبه نماز جمعه امثال اینجانب است. برخی از دانش‌آموزان پس از این سفرها آن چه كه در موبایلشان نامناسب هست را حذف می كنند و اشك می ریزند و از این‌رو، باید روی راهیان نور كار شود."

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.