خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

مجتبی واحدی:از لزوم "تشکلی فراگیر شبیه یک کنگره ملی با حضور گروه های مخالف و منتقد حکومت جمهوری اسلامی" خبر داد

جـــرس: بعد از آنکه مشاور ارشد مهدی کروبی از لزوم "تشکلی فراگیر شبیه یک کنگره ملی با حضور گروه های مخالف و منتقد حکومت جمهوری اسلامی" خبر داد، وی طی نشستی در پاریس، به تحلیل و بررسی وضعیت سیاسی روز بخصوص انتخابات پرداخت.


به گزارش جرس، مجتبی واحدی طی نشستی که روزپنج‌شنبه ۱۵ سپتامبر در سالن آ.ژ.کا پاریس برگزار شد، وضعیت جنبش سبز٬ انتخابات مجلس نهم و راه‌کارهای پیش‌روی جنبش دموکراسی‌خواهی مردم ایران و مسائل سیاسی روز را مورد بحث و تبیین قرار داد و سپس پاسخ‌گوی سئوالات حاضران شد.

وی در سخنان خود گفت: «حکومت نه تنها تغییری در رفتار خود نداده، بلکه صحبت هایی که آقای خامنه ای و عوامل ایشان می کنند نشان از سخت گیری های بیشتر است.»
واحدی تصریح کرد: «آقای خامنه ای نه تنها فرش قرمزی برای اصلاح طلبان پهن نکرده بلکه به عنوان یکی از دو جناح اصلی نظام، سخت گیریهای بیشتری متوجه این جریان شده است.»

وی همچنین افزود: «فرض محال، انتخابات آزادی برگزار شود، اختیار آن و جایگاهش در نظام فعلی چه خواهد بود؟ آیا مجلس حق سئوال خواهد داشت؟ امکان انتخاب وزیر و عزل آن را چطور؟»
واحدی در مورد فرصت انتخابات برای جنبش سبز گفت: «اگر فضا هم باز شود، اغلب نویسندگان و فعالان و سخنرانان اصلی اصلاح طلبان یا در زندان هستند یا فاقد تریبون و فضای لازم هستند.»

او افزود: «نباید این تصور را ایجاد کرد که این حاکمیت صلاحیت برگزاری انتخابات را دارد؛ نباید مشروعیت زدوده شده را به حاکمیت برگرداند.»
وی تاکید کرد: «انتخابات یک حق است؛ ولی آنچه که در ایران برگزار می شود انتخابات نیست. انتخابات تعریف دارد و استانداردهای خاص خود را داراست.»

واحدی به تاکیدات اخیر موسوی و کروبی در مورد عدم امکان شرکت در انتخابات با وضع فعلی، اشاره کرد و گفت: البته باید در عین حال از مجال انتخابات برای جنبش سبز استفاده کرد.
واحدی سپس با اشارۀ تلویحی به آنچه در مورد لیبی و سوریه در خصوص شورای انتقالی مخالفان تشکیل شد، گفت: «باید تشکلی درست شود که همانطور که در برخی دیگر از کشورهای دنیا تجربه شده هم مردم ایران بدانند که تکلیفشان با کیست و هم اگر قرار شد کشورهای دیگر طرف مذاکره ای داشته باشند، طرف خود را بشناسد.»

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.