خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

اکبر امینی، قهرمان ۲۵ بهمن، از همه اتهامات تبرئه شد.

چکیده :اکبر امینی بیش از شش ماه در بازداشت موقت به سر برده بود و در بندهای 209 وزارت اطلاعات و 350 دوران حبس خود را گذراند. او چندی پیش با قید وثیقه از زندان آزاد شد. وی همچنین چند روز پیش در دادگاهی که برایش برگزار شد شرکت کرد و از همه اتهامات وارده تبرئه شد....


اکبر امینی که روز ۲۵ بهمن ماه سال گذشته در حالی که نوارهای سبز به خود بسته بود، از جرثقیلی در نزدیکی دادگاه انقلاب بالا رفت، به تازگی توسط قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی از همه اتهامات وارده تبرئه شد.
به گزارش کلمه، وی بیش از شش ماه در بازداشت موقت به سر برده بود و در بندهای ۲۰۹ وزارت اطلاعات و ۳۵۰ دوران حبس خود را گذراند. او چندی پیش با قید وثیقه از زندان آزاد شد. وی همچنین چند روز پیش در دادگاهی که برایش برگزار شد شرکت کرد و از همه اتهامات وارده تبرئه شد.
تظاهرات ۲۵ بهمن ماه سال ۸۹ به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی در همبستگی با مردم کشورهای مصر و تونس برگزار شد. تصویر اکبر امینی روز ۲۵ بهمن ماه، در بسیاری از رسانه‌های دنیا منتشر شد. او، بالای یک جرثقیل و در ارتفاع ۳۵ متری چند ساعتی همه چشم‌ها را به خود خیره کرد. او در این روز با در دست داشتن روبان های سبز، مردم را به شرکت در تظاهراتی که قرار بود بعدازظهر همان روز برگزار شود، دعوت کرد.
یکی از بازجوهای پلیس امنیت تهران بعد از ظهر همان روز در حالی که او را زیر مشت و لگد و فحش و دشنام گرفته بود، به او گفت: «ما برای هر کاری آماده بودیم، حتی اگر ۱۰ میلیون نفر هم می‌آمدند توی خیابان سرکوبتان می‌کردیم، اما تو ما را غافلگیر کردی و برنامه هایمان را به هم ریختی.» وی بلافاصله بعد از پایین آمدن از جرثقیل دستگیر و راهی زندان اوین شد. عکس وی خیلی زود در بسیاری از سایت های خبری دنیا منتشر و به عنوان قهرمانی که مبارزه بدون خشونت را تبلیغ کرده است، معروف شد.
اکبر امینی در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ نیز بازداشت و مدتی را در زندان گذرانده بود.
او در روزهایی که در بند ۳۵۰ زندان اوین بود، برای هم بندانش تعریف کرد که از روزها قبل در این فکر بوده که در روز ۲۵ بهمن حرکتی انجام دهد تا مردم را برای شرکت در تظاهرات آن روز ترغیب کند. او بالاخره بالا رفتن از جرثقیل را انتخاب کرد.
وی همچنین برای هم بندان خود تعریف کرد که که آن روز یکی از عکس های خود را در دست گرفته بود، چرا که فکر می کرد ممکن است نیروهای امنیتی او را به پایین پرتاب کنند و پیکرش قابل شناسایی نباشد و عکسش برای شناسایی اش به مردم و خانواده وی ژکمک کند.
اکبر امینی با روحیه ای خوب دوران بازجویی و حبسش را سپری کرد و به گفته ی هم بندانش در بند ۳۵۰ در تمام مدت بازداشت با روحیه ای ستودنی مدافع جنبش سبز و رهبران در بند آن میرحسین موسوی و مهدی کروبی بوده است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.