خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

رحیم مشایی: معمولا من وقتی حرف می‌زنم تصاویرم همه جای دنیا می‌رود

به گزارش خبرآنلاین، سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی در نشستی موسوم به "تعامل رسانه‌ها و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور"، که روز شنبه ٢۵ دی ماه در سالن همایشهای بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. زیرا وی به عنوان نماینده ویژه احمدی نژاد در آن شورا، درباره برنامه‌هایی که به زعم وی منجر به برگزاری کنگره‌های شورای عالی ایرانیان و تبعات خارج از مرزهای این کنگره‌ها شده، ادعا کرد"خوشگلبودن باعث نشده تا ایرانیان خارج از کشور به برنامه‌‌های شورای عالی ایرانیان جذب شوند، بلکه بها دادن به آنها باعث شد در مسافرت‌های احمدی نژاد به کشورهای خارجی و سازمان ملل، ایرانیان تحت تاثیر تبلیغات سوء‌دشمنان قرار نگیرند."


رئیس دفتر احمدی‌نژاد با ادعای "استقبال بی‌نظیر ایرانیان خارج نشین از این شورا" گفت: "مگر ما چقدر خوشگلیم که همه ایرانیان خارج از کشور شیدای ما باشند؟ با کارهایی که ما در کنگره دوم شورای عالی ایرانیان خارج از کشور کردیم، اجماعی در بین آنها شکل گرفت تا در سفر آخر احمدی نژاد به سازمان ملل، دعوت منافقین و استکبار را جواب ندهند."

مشایی در ادامه گفت: "معمولا من وقتی حرف می‌زنم تصاویرم همه جای دنیا می‌رود. آن‌ها حرف‌های من را می‌شنوند و چندی بعد پخش می‌کنند، با وجود حجم تبلیغات فراوانی که بر علیه احمدی‌نژاد در نیویورک صورت گرفته بود، هیچ‌کس برای اعتراض و شعار دادن و اعلام مخالفت نیامد. آنهایی که ایرانیان خارج از کشور را باور نمی‌کنند، باور کنند."

تصمیم فردا، تصمیم کبری است
رحیم مشایی همچنین اظهار عقیده کرد "منحنی دنیا در تمام زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی رو به افول است و منحی ما در کشورمان رو به اوج دارد. این یک فرصت است و باید برای آن تصمیم بگیریم. تصمیم فردا، تصمیم کبری است. ما باید از ظرفیت رسانه‌های بزرگ خارج از کشور استفاده کنیم برای رساندن پیام به گوش جهانیان. زیرا تا رئیس کشور با رسانه‌های خارج از کشور مصاحبه نکند، ما نمی‌توانیم صحبت‌های‌مان را به گوش جهان برسانیم. ولی ایرانیان خارج از کشور، هر کدام یک رسانه هستند که تاثیر زیادی روی جامعه پیرامون خودشان می‌گذارند. پیشنهادی توسط دوستان مطرح شده که ما در دبیرخانه شورای عالی به طور جد پیگیر آن هستیم که یک برنامه جامع رسانه ای درباره ایرانیان خارج از کشور بنویسیم."

روی "اصول‌گرایی" تاکید ندارم

مشایی در بخش دیگری از سخنان خود، با محور قرار دادن احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، گفت: " من روی این کلمه اصول‌گرایی هیچ اصراری ندارم، ولی آنهایی که می‌گویند این کلمه هست، اول و آخرش را احمدی‌نژاد می‌دانند. حالا این احمدی‌نژاد است که پرچم ایرانیان خارج از کشور را بلند کرده، یعنی اصول‌گراها این کار را کرده‌اند. به همین دلیل در کنگره‌ها و همایش‌های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفتم از همه، از جمله مخالفان دعوت کنیم بیایند حرف بزنند. مثلا اگر کسی بتواند استدلال کند توجه به ایرانیان خارج از کشور اشتباه است، بیاید با استدلال این حرف را بگوید. بتواند ثابت کند همه این ایرانیان جاسوس، خراب، فاسد، شراب‌خوار و فلان هستند. این عیب ندارد. ولی فضای تهمت نباید برای آنها شکل بگیرد. هر کسی که ایرانی است حقی دارد و ایرانیان خارج از کشور نیز قرار نیست امتیاز ویژه‌ای بگیرند. ما باید به یک انسجام کارآمد و قوی برسیم که امکان نفوذ برای دشمن نباشد و در پناه آن نیز ایرانیان خارج از کشور مورد توجه قرار گیرند."
 
ادعاهای رئیس دفتر احمدی نژاد برای جذب ایرانیان خارج از کشور درحالیست که، افرادی که برای کنگره و همایش پر هزینۀ (ده میلیارد تومانی) موسوم به "شورای عالی ایرانیان خارج از کشور" دعوت شده بودند – بنا به اظهارات شاهدان و منابع موثق- با وعده هایی چون "بازپس گیری اموال و اراضی مصادره شده"، "دریافت امتیازهای ویژه" و همچنین "پول های کلان" به دعوت دولت احمدی نژاد پاسخ داده و در همایش حضور پیدا کرده بودند.
 
مشایی همان زمان در مورد دلارهای حاتم بخشی شده از طرف دولت به مدعوینِ خارج از کشور گفته بود "این رقم معادل ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار است که اصلا رقمی نیست..."
 
 
جرس: رئیس دفتر محمود احمدی نژاد با ادعا و اظهار رضایت از اینکه " معمولا من وقتی حرف می‌زنم تصاویرم همه جای دنیا می‌رود. حرف‌های من را می‌شنوند و چندی بعد پخش می‌کنند"، گفت "ما باید از ظرفیت رسانه‌های بزرگ خارج از کشور برای رساندن پیاممان به گوش جهانیان استفاده کنیم ."

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.