خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

برگزاری چهارمین مراسم افطار خانواده های زندانیان سیاسی

جرس: خانواده های زندانیان سیاسی در چهارمین مراسم افطار خود که در منزل سید مصطفی تاجزاده شاکی از جنتی و کودتاگران انتخاباتی برگزار شد، در فضایی معنوی و سرشار از عطر نیایش برای رهایی عزیزانشان از چنگ ستم دعا کردند و پس از افطار با قرائت دسته جمعی دعای توسل و ذکر امن یجیب به درگاه خداوندگارشان از شر شیاطین جن و انس پناه بردند که خود را مالک الرقاب می دانند و با صدور احکام عجیب و نادر قلدرمآبی خود را به رخ مظلومان می کشند.


به گزارش تحول سبز ، در این برنامه هم چنین خانواده ها گزارشی از وضعیت عزیزانشان دادند و از وضعیت نامعلوم و مبهم برخی زنان و دختران زندانی مانند زهرا حاتمی، ساجده کیانوش راد، فرزانه روستایی و ریحانه طباطبایی و نیز طولانی شدن حبس بدون مرخصی بهاره هدایت و مهدیه گلرو و دیگران اظهار نگرانی کردند. هم چنین حکم غریب و ظالمانه صادره علیه نسرین ستوده را که در ادامه احکام سنگین دانشجویان و جوانان اصلاح طلب صادر شده است، موجب بدبینی کامل به دستگاه قضا دانستند.

فخرالسادات محتشمی نیز ضمن ارائه گزارشی از دیدار روز جمعه برخی خانواده ها با پنج تن از مراجع بزرگوار که بدون هماهنگی و قرار قبلی موفق به دیدارشان شده بودند، گشوده بودن درب خانه علمای بزرگوار و مراجع عالی قدر به روی مظلومان بی پناه را نشانه بیداری مرجعیت و حفظ پایگاه تاریخی شان به عنوان ملجأ و پناه همیشگی برای مردم دانست و وسوسه خناسان برای قطع این ارتباطات را بی اثر دانست و تأکید کرد تفقد و دلجویی این بزرگواران مرهمی بر آلام خانواده ها خصوصا خانواده دختران و زنان مظلوم زندانی بود.

محتشمی پور هم چنین با اعلام بی خبری از وضعیت همسرش گفت تازمانی که من ایشان را از نزدیک نبینم و با او گفتگو نکنم نمی توانم به روایات و شنیده ها اعتماد کنم و به سلامتش اطمینان داشته باشم و آقایان که می دانند ایشان همه روز روزه دارند باید علتش را جویا شوند و دلیل اعتراضاتش را بشنوند و به ما منتقل کنند و بدیهی است که من نمی توانم این بیرون راحت و آسوده زندگی کنم وقتی همسرم در سختی و تحت ستم آن هم فقط برای انتقادات دلسوزانه و سازنده اش ، به سر می برد.
وی تماس تلفنی و ملاقات و مرخصی را حق زندانیان عادی دانست و گفت در زمان شاه هم با زندانیان سیاسی که برچسب امنیتی بر آنان زده می شد، به نسبت سایر زندانیان با احترام برخورد می شد ولی حالا هرگونه بی حرمتی به آنان می شود و از حقوق اولیه شان محروم می مانند.

در این جلسه هم چنین نسبت به احضار جوانان اصلاح طلب و بازداشتشان و بازگشت اشخاصی چون ابوالفضل قدیانی به محبس که زندانی دو رژیم است و فشار بر زندانیان و حمله و هحوم به خانه هایشان و سخت گیری به اعضای خانواده هایشان به بهانه های واهی ابراز تأسف شد. همراهی بزرگانی چون همسر شهید باکری و فرهنگیان و فرهیختگان با خانواده های زندانیان سیاسی در روزه سیاسی و اعتراضی نسبت به بی قانونی های موجود در زندان های کشور، موجب امتنان ایشان شد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.