خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

انهدام دو هواپیمای جاسوسی توسط سپاه در خلیج فارس

جرس: فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به اينكه ما تا الان تعداد زيادى از هواپيماهاى جاسوسى و فوق پيشرفته بيگانه را سرنگون و در مواردى مهندسى معكوس كرده‏ايم، گفت: در خليج‏فارس نيز دو فروند هواپيماى آنها را ساقط كرده‏ايم.




به گزارش خبرگزاري فارس، سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در گفتگويي تفصيلي با اشاره به مهم‏ترين مأموريت‏هاى اين نيرو گفت: در مجموعه نيروى هوافضا چند مأموريت عمده بر عهده ماست. بخش اول شامل موشك‏هاى زمين به زمين مى‏شود كه به صورت انحصارى در اختيار نيروى هوافضاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است. بخش دوم، مجموعه پدافند هوايى است كه پاسخ‏گويى و دفاع در برابر تهاجمات هوايى و موشكى دشمن را برعهده دارد. بخش سوم، بخش هواپيمايى و بالگردى است كه در زمينه ترابرى و رزمى انجام وظيفه مى‏كند. بخش چهارم مربوط به هواپيماهاى بدون سرنشين است. قوى‏ترين يگان‏هاى هواپيماي بدون سرنشين در نيروى هوافضا سازماندهى شده‏اند.

در صورت تهاجم، شليك موشك‏ به سوى دشمن روز به روز افزايش خواهد يافت

حاجي‌زاده با بيان اينكه امروز ما دانش طراحى را نيز پيدا كرديم، گفت: در حال حاضر موشك‏هاى ساخته شده ما، كپى‏سازى نيست و براساس نياز يگان‏هاى عملياتى ما طراحى مى‏شوند و به لطف خدا امروز اين توانايى را داريم كه از موشك‏هاى كوتاه‏برد تا برد دوهزار كيلومتر با سيستم‏هاى متنوع و متناسب با نوع مأموريت‏ها بهره ببريم.


وي خاطرنشان كرد: در دوران دفاع مقدس ما فقط چند يگان در شهر داشتيم و الان در كل جغرافياى ايران عزيز، پايگاه‏هاى موشكى ما گسترش يافته و طورى طراحى شده‏اند كه اگر با دشمن درگيرى رخ دهد، تعداد موشك‏هاى پرتاب شده به سوى او، روز به روز افزايش خواهد يافت و از شيوه‏هايى استفاده خواهيم كرد كه دشمن نتواند كوچك‏ترين صدمه‏اى به ما واردكند.


سپاه مسئوليت مقابله با موشك‏هاى كروز و دفاع از پايتخت را برعهده دارد


فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در خصوص نقش اين نيرو در پدافند هوايي كشور نيز اظهار داشت: در بخش پدافند هوايى دو مأموريت عمده برعهده ماست. يك بخش تأمين تجهيزات است كه از تحقيقات و ارائه ايده تا توليد محصول را شامل مى‏شود.


حاجي‌زاده ادامه داد: ما در تحريم هستيم و دنياى استكبار جلوى واردات تجهيزات پدافندى و كاملاً دفاعى را هم گرفته و ما در تلاشيم به خودكفايى كامل برسيم. دستاوردهاى زيادى هم داشته‏ايم. مثلاً انواع و اقسام رادارها توسط سپاه بومى سازى شده و خودكفايى در اين بخش مهم، مرهون تلاش نيروهاى متخصص و متعهد سپاه است.


وي افزود: در بخش سامانه‏هاى مقابله با كروز نيز هم در قسمت طراحى و هم در قسمت مقابله، توانمندى‏هاى بسيار خوبى كسب كرده‏ايم و سپاه پاسداران مسئوليت مقابله با موشك‏هاى كروز و دفاع از پايتخت را برعهده دارد. در واقع تهران جزء نادر پايتخت‏هاى جهان است كه به چنين سيستم پدافندى مجهز است.



پروازهاي شناسايي سپاه بر فراز مرزها و خليج فارس


وي ادامه داد: در بخش ترابرى، هواپيماهاى آنتونوف، ايلوشين و نيز هواپيماهاى ياك 12 را داريم كه كار ترابرى را انجام مى‏دهند. آنها در بخش مراقبت و شناسايى هم مأموريت دارند. تجهيزات شناسايى و مراقبت روى آنها نصب شده و در مرزها و خليج‏فارس و درياى عمان دائماً پرواز دارند.


فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تصريح كرد: در كنار اين مأموريت‏ها، يك سرى مأموريت‏هاى متفرقه نيز داريم كه گاهى از اصل مأموريت‏هاى ما بيشتر مى‏شوند. مثلاً در پشتيبانى از دولت و مأموريت‏هاى امداد ونجات. در اتفاقات غيرمترقبه مثل سيل، زلزله، برف و روزهايى كه با آتش‏سوزى جنگل‏هاى شمال مواجه بوديم، بالگردهاى اطفاى حريق سپاه فعال بودند و برنامه‏ريزى داريم كه هواپيماهاى سنگين‏مان را به امكانات اطفاى حريق مجهز كنيم تا در آتش‏سوزى‏هاى گسترده از آنها استفاده كنيم.


امروز كسي حتي جرات تهديد ايران را هم ندارد

وي درباره ميزان آمادگى نيروى هوا فضاى سپاه پاسداران در برابر تهديدات نيز اظهار داشت: ميزان آمادگى ما در سطحى است كه امريكايى‏ها و رژيم صهيونيستى ديگر حتى جرأت تهديد ما را هم ندارند. روزى بود كه مى‏آمدند و عليه ما عمليات انجام مى‏دادند. قايق ما را مى‏زدند، بالگرد و هواپيماى ما را مى‏زدند و ما نگران بوديم كه بخشى از جغرافياى ما را اشغال كنند. در كنار عراق به ما حمله كردند. دوره‏اى گذشت و صرفاً تهديد مى‏كردند. شرايط به گونه‏اى بود كه با تهديد سعى مى‏كردند ما را وادار به سازش كنند، الان ديگر جرأت تهديد هم از آنها سلب شده است.



حتي از حالت آماده‌باش نيروهاي فرامنطقه‌اي در اطراف ايران هم آگاهيم


وي در باره ميزان شناخت، نظارت و درصد فعاليت‏هاى دشمن در منطقه نيز گفت: ما به طور كامل بر دشمنان مسلط هستيم. هر تغييرى كه در سواحلمان اتفاق مى‏افتد متوجه مى‏شويم. وقتى در ناوها و رزم‏ناوهاى آنها آماده‏باش اعلام مى‏شود يا كاركنان ناوهاى هواپيمابرشان جليقه نجات مى‏پوشند وآماده مى‏شوند كه قايق‏ها را داخل دريا بيندازند، همه و همه را ما مطلعيم.


فرمانده نيروي هوافضاي سپاه خاطر نشان كرد: روزگارى اين ناو هواپيمابر به عنوان يك نقطه اتكا برايشان مطرح بود و هنگامى كه به كشورى مى‏گفتند اين ناو دارد به سوى ساحل شما حركت مى‏كند، حكومت آن كشور سرنگون مى‏شد اما الان اين موضوع خود به يك تهديد براى آنها تبديل شده است.

 ادامه فتنه 88 به تهاجم نظامي عليه ايران مي انجاميد

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در خصوص موضوع ايران هراسي از سوي رسانه هاي غربي نيز گفت: آنها دو هدف عمده دارند. اول اينكه محصولات نظامى خود را بفروشند و كارخانجاتشان را از ركود خارج كنند. به عبارت بهتر به پول كشورهاى عربى نياز دارند. يك موقعى جنگى به راه مى‏اندازند و زمانى بحث كويت و عراق را مطرح مى‏كنند. موقعى هم كه مى‏بينند سوژه جنگى در منطقه ندارند، ايران‏هراسى به راه مى‏اندازند و البته ترفندشان هم مؤثر بوده و كشورهاى منطقه فوراً مى‏روند و قراردادهاى سنگين با آنها مى‏بندند.


وی مدعی شد: هدف دوم آنها هم اين است كه ايران را يك كشور ماجراجو معرفى كنند و همواره اين ترس را در دل كشورهاى منطقه و جهان حفظ نمايند. دشمنان ما در گذشته به دنبال اين بودند كه اگر شرايطى پيش بيايد بتوانند به كشور ما حمله كنند. اين امكان منتفى شده اما آنها دست‏بردار نيستند. درصددند كه اگر مثلاً شرايط مهيا باشد (مثل فتنه سال 88)، اقدام كنند. اگر آن فتنه ادامه پيدا مى‏كرد شايد به تهاجم هم مى‏انجاميد.


فرمانده نيروي هوافضاي سپاه خاطر نشان كرد: در مجموع بزرگ‏ترين هدف آنها، فروش سلاح است و اينكه حضور خود را در منطقه توجيه كنند و بتوانند نفت‏هاى اينها را مفت بخرند و بر انرژى منطقه تسلط داشته باشند.



 علاقه‏اى به كارهاى تجارى و اقتصادى در فروش سلاح به ديگران نداريم

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا سپاه آمادگى توليد انبوه موشك‏ها و محصولات هوافضا و صدور آنها را دارد، افزود:ما به بعضى از كشورهاى دوست كه به امكانات ما نياز داشته باشند كمك مى‏كنيم ولى نمى‏توانيم به كشورى كه در كنار امريكا قرار دارد سلاح بفروشيم تا عليه خودمان استفاده كند.


فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تصريح كرد: به طور كلى ما علاقه‏اى به اين گونه كارهاى تجارى و اقتصادى نداريم. به هرحال سلاح‏ها براى كشتار مردم استفاده مى‏شوند و اساساً بايد روزى برسد كه همه اين تسليحات كنار گذاشته شوند و مشكلات با منطق، مذاكره و گفتگو حل شود.


حاجي زاده در خصوص تاثير تحريم‏ها بر روند پيشرفت فعاليت‏هاى هوافضا در كشور نيز اظهار داشت: اين تحريم‏ها قطعاً تأثير دارد. برآيند اين تحريم‏ها مثبت است. در ابتدا يك شوك تلقى مى‏شود. ما نمى‏خواهيم واقعيت‏ها را ناديده بگيريم، زيرا محصولى كه ديروز مى‏آمده، امروز ديگر نمى‏آيد و جلويش را گرفته‏اند. ولى از آن لحظه، تفكر بومى‏سازى به صورت جدى شروع مى‏شود.


وي خاطرنشان كرد: تجربه نشان داده كه هر موقع ما به صورت جدى يك نياز و مشكلى را احساس كرده‏ايم حتماً راه‏حلى برايش يافته‏ايم. همان گونه كه در حال حاضر، فناورى‏هاى پيچيده را بومى كرده‏ايم.


فرمانده نيروي هوافضاي سپاه ادامه داد: تا روزى كه وحدت در داخل كشور هست، مردم عزيز پاى كار هستند و از مقام معظم رهبرى تبعيت مى‏كنند، مطمئن باشيد كه هيچ قدرتى و هيچ تحريمى نمى‏تواند بر ما غلبه كند.



با هوپيماهاي جاسوسي و شناسايي دشمن درگيري دائم داريم


فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در بخش ديگري از سخنان خود گفت: غربى‏ها يك سرى توانمندى‏هايى را از مدت‏ها قبل دارند كه نمى‏توان آنها را نايده گرفت، به خصوص ماهواره. ماهواره‏ها مى‏توانند عكس‏هايى را با دقت حتى كمتر از يك متر مربع هم تهيه كنند و اين توانمندى وجود دارد. يا مثلاً هواپيماهاى جاسوسى دارند كه دربرخى از نقاط توانايى تهيه عكس دارد. البته از اينها عمدتاً در افغانستان و عراق و نظاير آن استفاده مى‏كنند و در كشور ما جرأت استفاده گسترده ندارند.


حاجي زاده افزود: آنها تجاوزهاي محدودي به خاك كشورمان داشته اند و ما تا الان تعداد زيادى از هواپيماهاى جاسوسى و فوق پيشرفته آنها را سرنگون و در مواردى مهندسى معكوس كرده‏ايم و تعداد زيادى از اين هواپيماها را ساخته‏ايم. البته بعضى از مسائل از نظر ما خيلى اهميت ندارد كه بازگو شود، مثلاً ما در خليج‏فارس دو فروند هواپيماى آنها را ساقط كرده‏ايم و اين مطلب براي اولين بار است كه گفته مى‏شود.


وي افزود: شما ببينيد ارتش رژيم صهيونيستى جزء چند ارتش طراز اول دنياست و اين امر بر كسى پوشيده نيست. با اين حال آيا توانست جلوى حزب‏الله بايستد؟ مى‏گويند حزب‏الله به نيابت از ايران و رژيم صهيونيستى به نيابت از امريكا جنگيد. اگر فرض آنها اين باشد، كشور بزرگ و وسيعى مثل ايران آيا توانايى مقابله با امريكا را دارد؟ من مى‏خواهم بگويم كه سه دهه است كه ما ايستاده‏ايم.


فرمانده نيروي هوافضاي سپاه ادامه داد: اين گونه نبوده كه درگير نشده باشيم. آنها پشت عراق ايستادند اما نتوانستند حتى يك متر مربع از كشور عزيز ما را بگيرند. در حال حاضر و بعد از سه دهه تلاش زيادى شده و توانمندى ما به اين اوج رسيده و امريكايى‏ها هم به خوبى اين توانمندى را درك كرده‏اند و به شدت نگران هستند.


0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.