خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

قائم مقام حزب اعتمادملی: آقایان ملت را تنها در طرفداران خویش خلاصه می كنند

جرس: قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با انتقاد از اظهارات دبیر شورای نگهبان مبنی براینكه نیازی به ورود اصلاح‌طلبان در عرصه سیاست وجود ندارد، خاطرنشان کرد"اکنون باید پرسید كدامیك از گفتار این آقایان منطبق با قانون اساسی و حتی قوانین عادی و قانون انتخابات است؟"


این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه "هر كسی حضور گسترده‌ اصلاح‌طلبان را در جامعه انكار كند، یك امر بدیهی و ضروری را انكار كرده"، گفت "اصلاحات به حكم امام و با توجه به پیوند خود با مردم وارد صحنه می‌شود."

به گزارش ایلنا، رسول منتجب‌نیا درخصوص تحلیل‌هایی كه نسبت به حضور اصلاح‌طلبان در عرصه‌های سیاسی و انتخابات‌های پیش‌رو ارائه می‌شود، ماهیت جریان اصلاح‌طلبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اصلاحات جریانی است كه از یك سو با خط امام پیوند ناگسستنی داشته و از سوی دیگر در میان توده‌های مردم اعم از روستایی و شهری ، از نفوذ فوق‌العاده برخوردار است.

وی با تاكید بر اینكه "‌جریان اصلاح‌طلبی صرفاً وابسته به گروه خاصی نبوده و قائم به شخص نیست"، خاطرنشان كرد: این جریان از میان توده‌های مردمی بوجود آمده، هدایت می‌شود و اساسا حضورش در میان مردم قابل انكار نیست و هر كسی حضور گسترده‌ اصلاح‌طلبان را در جامعه انكار كند ، یك امر بدیهی و ضروری را انكار كرده است. "

وی تصریح كرد: اصلاح‌طلبان به حكم همین دو پیوند (امام و امت) احساس وظیفه می‌كنند كه نسبت به سرنوشت انقلاب و كشور وارد عرصه شوند‏، اما نكته‌ای كه باید مورد توجه باشد اینكه آیا مسوولان نظام اجازه حضور اصلاح‌طلبان را خواهند داد و یا راه را بر آنان می‌بندند؟ آیا اجازه خواهند داد كاندیدای ما نیز در كنار جریان‌های دیگر وارد رقابت شود یا خیر ؟
برگزاری انتخابات به صورت آزاد و بدون دخالت هیچ نهاد دولتی، رعایت عدالت در شمارش آرا از دیگر دغدغه‌هایی بود كه از سوی این فعال سیاسی مورد اشاره قرار گرفت.

منتجب‌نیا در مقابل این انتقاد كه چرا با وجود اعتقادش به این كه اصلاحات قائم به شخص نیست، پس چرا فعالیت‌های حزب اعتماد ملی پس از انتخابات سال گذشته بسیار كمرنگ شده، گفت : همانطور كه شاهد بودیم پس از حوادث سال گذشته دبیر كل حزب اعتماد ملی كاملاً محصور و از فعالیت ممنوع شد روزنامه و سایت این حزب نیز بسته شد، دفتر مركزی را نیز پلمپ كردند.

وی ادامه داد: با زحمت و تلاش بسیاری تنها توانستیم فك پلمپ ساختمان را گرفته و آن را تحویل دهیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان كرد: تاكنون نیز چندین بار جهت برگزاری جلسه شورای مركزی حزب اقدام كرده‌ایم اما با ممانعت مقامات امنیتی روبه‌رو شده‌ایم به نحوی كه حتی مجوز ترتیب یك مراسم شام را نیز به ما نداده‌اند كه امیدواریم این محدودیت‌ها رفع بشود.

منتجب‌نیا با بیان اینكه "شنیده‌ام برای تایید صلاحیت افراد، گفته شده كه امضای امام زمان را می‌خواهند بگیرند"، از بیان این گونه اظهارات انتقاد كرد .

وی در ادامه گفت: اگر زمینه‌های حضور در عرصه فعالیت‌های سیاسی فراهم نشود، یعنی مسئولان نمی‌خواهند اصلاحات حضور داشته باشد و براین اساس نباید گفت كه اصلاحات سكوت كرده یا قهر؛ زیرا در صورتی كه شرایط فراهم باشد خود را مكلف به حضور می‌دانیم.

وی با اشاره به برخی موضوعات گفته شده از سوی برخی اشخاص، یادآوری كرد: در همین روزها شاهدیم كه بسیاری برای اصلاحات خط و نشان می‌كشند مبنی بر اینكه آنها دشمن و مخالف هستند و نباید وارد كار شوند؛ این یعنی كه آقایان می‌خواهند نه اصلاحات بلكه خیل عظیمی از مردم را حذف كنند و به این بهانه ملت را تنها در نگاه خود و طرفداران خویش خلاصه كنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح كرد: چنانچه مسئولان شرایط و دغدغه‌های مذكور را مد نظر قرار دهند اصلاحات به حكم امام و با توجه به علقه و ارتباطی كه با مردم دارد وارد صحنه شده و مطمئناً موفقیت خوبی بدست خواهد آورد.

وی با بیان اینكه عملكرد برخی از مسئولان نظام قابل مذمت است، تصریح كرد: چنانچه مسئولان تصمیم نگرفته باشند كه برای نوبت‌های بعدی انتخابات، یاران خود را گزینش كنند، اصلاحات خواهد آمد.

منتجب‌نیا در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به كمرنگ‌ شدن حضور اصلاح‌طلبان در معادلات سیاسی كنونی، گفت: در كشور ما جمعی راه افراط و تندروی را می‌پیمایند و معتقدند كه كشور باید تبدیل به یك قطب شود، تمامی سلایق و نظرات مخالف و رقبا ، منزوی و از صحنه سیاست نیز بركنار شوند.
وی با بیان اینكه این تفكر متاسفانه در میان برخی از مسئولان و صاحب‌منصبان نیز وجود دارد اظهار كرد: نه تنها برخی از افراد كم سن و سال در برخی سازمانها بلكه بعضاً پیرمردها و ریش سفیدان نیز چنین عقیده‌ دارند كه سلایق و نظرات مخالف باید صحنه سیاست بركنار شوند.

قائم مقام دبیركل حزب اعتماد ملی با تاكید بر اینكه داشتن عقیده و سلیقه‌ آزاد است، بر ضرورت محترم شمردن افكار مختلف سیاسی در كشور تاكید كرد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر كسانی كه در راس امور هستند از جمله بعنوان مثال فردی كه در شورای نگهبان قانونی اساسی بالاترین مقام را دارد نباید از همان ابتدا تیر خلاصی را به طرف حریف خود رها كنند.

منتجب‌نیا تصریح كرد: شورای نگهبان از لحاظ شرعی و قانونی، اساساً نباید وارد مسائل جناحی و قطبی شود و در این زمینه اظهار نظر كند زیرا این اظهار نظرها عملكرد این نهاد مهم نظام را به طور كلی زیر سوال می‌برد.
وی افزود: به عبارت دیگر عملكرد این شورا چه در تعیین و یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و چه نسبت به بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی مخدوش می‌شود درحالی كه شورای نگهبان باید به گونه‌ای عمل كند كه در مظان هیچگونه اتهامی قرار نگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از اظهارات دبیر شورای نگهبان مبنی براینكه نیازی به ورود اصلاح‌طلبان در عرصه سیاست وجود ندارد،افزود : اینگونه مواضع، شورای نگهبان را بعنوان یك نهاد مقدس به سادگی زیر سوال برده و به آن ضربه می‌زند.

وی تاكید كرد: ما معتقدیم كه كشور دارای قانون اساسی بوده و تمام حدود و اختیارات نهادها و دستگاه‌ها در آن مشخص شده است، اما باید پرسید كدامیك از گفتار این آقایان منطبق با قانون اساسی و حتی قوانین عادی و قانون انتخابات است؟
منتجب نیا گفت: آیا اساساً قانون شكنی صریح‌تر از این نیز وجود دارد كه شخصی با چنین جایگاهی در نظام، به صراحت جمع عظیمی از مردم را رد صلاحیت كرده و می‌گوید نظام به شما نیاز ندارد؟

منتجب‌نیا خاطرنشان كرد: مگر نظام در افرادی نظیر من یا آن آقا خلاصه شده و مگر ما تجسم عینی نظام هستیم كه این‌گونه اظهار نظر می‌كنیم ؟ اساساً ما از كجا آمده‌ایم كه نظام را در خود خلاصه می‌كنیم؟ چنانچه دارای سابقه خدمتی نیز باشیم تنها یك مهره كوچك در نظام به شمار می‌آییم و حق نداریم خود را تجسم آرای مردم و عین نظام تلقی كنیم.
وی تاكید كرد: بنابراین قانون باید حاكم باشد و شرایط فعالیت در عرصه سیاسی و كاندیداها از این مجرا مشخص شود، زیرا اشخاص نیستند كه شرط تعیین می‌كنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح كرد: حتی شورای نگهبان نیز حق ندارد نظر و سلایق شخصی اعضا را منعكس و اعمال كند.

وی تاكید كرد: این برخوردها و خط و نشان كشیدن‌ها به معنای ادامه دادن بحران و تحریك مردم است.

منتجب‌نیا گفت: به نظر می‌رسد برخی از آرامش در كشور به شدت نگران شده و به فكر افتاده‌اند كه از حالا منتقدین را تحریك كنند و مردم نیز حركتی انجام دهند تا بحران سال گذشته تكرار شود.

وی بار دیگر با اشاره به اظهارات دبیر شورای نگهبان قانون اساسی گفت: بهتر است برخی آقایان به نظام، مردم و نصایح دلسوزان توجه كنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با توصیه بر اینكه نامه امام مبنی بر سفارشات به شورای نگهبان باید مورد توجه و بازنگری قرار گیرد اظهاركرد : امام در آن نامه ابراز نگرانی كرده بودند كه برخی، از مناصب حكومتی استفاده جناحی كنند، امیدواریم كه بزرگان نظام امكان سوءاستفاده از این مناسب را ندهند.
 

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.