خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ اسفند ۱۹, پنجشنبه

ابراهیم یزدی به اتهام تاسیس “نهضت آزادی” پیش از انقلاب محاکمه می شود!!!

چکیده :خلیل یزدی فرزند کهنسالترین زندانی سیاسی جهان گفت: "بنا بر اخباری که در دست داریم وضعیت عمومی ایشان خوب است و از روحیه بالایی برخوردار هستند." او درباره محل نگهداری این زندانی سیاسی گفت که او حدود یک ماه پیش به خانه امن تحت نظر نهادهای امنیتی انتقال داده شد، اما پس از آن در پی وخامت وضعیت جسمی در بیمارستان بستری گردید و سپس وی را به همان محل...

ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران کهنسالترین زندانی سیاسی جهان، ۲۲ اسفند به اتهام بنیانگذاری نهضت آزادی ایران در پیش از انقلاب اسلامی محاکمه خواهد شد.
به گزارش العربیه.نت، ابراهیم یزدی که در آستانه ۸۰ سالگی قرار دارد ، به همراه تنی چند از اعضای نهضت آزادی، به اتهام آن چه “شرکت در نماز جمعه غیر قانونی” خوانده شد، توسط نیروهای امنیتی در شهر اصفهان دستگیر شدند.
نهضت آزادی ایران یک حزب سیاسی ایرانی است که ۵۰ سال پیش با جدایی برخی از اعضای مذهبی جبهه ملی ایران و با تاکید بر هویت ایرانی و اسلامی تأسیس شد. هدف آن مبارزه با استبداد و کسب آزادی‌های اساسی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و اسلامی بود. این حزب نقش برجسته ای در مبارزات علیه رژیم شاه سابق ایران ایفا کرد و رهبران آن اولین دولت موقت پس از انقلاب را به دستور امام خمینی تشکیل دادند.
ابراهیم یزدی که هم اینک یکی از چهره های منتقد در ایران است قرار است ۲۲ اسفند محاکمه شود.
محمد علی دادخواه وکیل ایراهیم یزدی درباره اتهامات موکل خود به “العربیه.نت” گفت: “اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و بنیانگذاری نهضت آزادی ایران، اتهامات اعلام شده دکتر یزدی هستند.”
او همچنین ابراز امیدواری کرد که ” دادگاه عادلانه و منصفانه برگزار شود و به دلایل ما توجه کند”.
چندی پیش خبرهایی درباره وخامت وضعیت جسمی ابراهیم یزدی و انتقال او به بیمارستان در رسانه ها منتشر شده بود. دادخواه در این باره اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید: “من با ایشان ملاقاتی نداشتم بنابر این نمی توانم در این باره سخن بگویم.”
اما خلیل یزدی فرزند کهنسالترین زندانی سیاسی جهان در گفت و گو با “العربیه.نت” گفت: “بنا بر اخباری که در دست داریم وضعیت عمومی ایشان خوب است و از روحیه بالایی برخوردار هستند.”
او درباره محل نگهداری این زندانی سیاسی گفت که او حدود یک ماه پیش به خانه امن تحت نظر نهادهای امنیتی انتقال داده شد، اما پس از آن در پی وخامت وضعیت جسمی در بیمارستان بستری گردید و سپس وی را به همان محل بازگرداندند.
خلیل یزدی در عین حال درباره وضعیت جسمانی و سلامت پدرش ابراز نگرانی کرد و گفت: “تحمل این شرایط برای انسان سالم دشوار است چه برسد برای مردی بالای ۸۰ سال سن، که به تازگی عمل جراحی قلب باز کرده و از سرطان پروستات نیز رنج می برد.”
ابراهیم یزدی پسال گذشته نیز بازداشت و ۸ ماه را در زندان سپری کرده بود.

کلمه

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.