خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ اسفند ۲۹, یکشنبه

دعوت به دیدار سبز و تماشای فیلم «جدایی نادر از سیمین»


ندای سبز آزادی: صفحه فیس بوک 25 بهمن با اعلامی از مردم ایران دعوت کرده است تا در حمایت از اصغر فرهادی به تماشای فیلم جدایی نادر از سیمین بروند، مسئولان این صفحه تماشای این فیلم را فرصتی برای دیدار یاران و گسترش آگاهی ها دانسته اند.

متنی که برای این اعلام منتشر شده است به شرح ذیل است:
اکران فیلم «درباره الی» با شروع تظاهرات اعتراضی پس از انتخابات و تولد جنبش سبز همراه شده بود. هر کارگردان و تهیه کننده ای امکان داشت از این همزمانی که می تواند فروش فیلم را تحت تاثیر قرار می دهد، ناراضی باشد. اما اصغر فرهادی چنین نبود، نامه ای نوشت و از مردم خواست به جای تماشای این فیلم در راهپیمایی شرکت کنند، خود نیز به ما پیوست. در ماههای بعد هم در مراسم مختلف با دستبند سبز ظاهر می شد. مساله ای که باعث شد وزیر ارشاد او را به لغو پروانه ساخت و اکران فیلم هایش تهدید کند.
اصغر هیچ گاه به عافیت اندیش نبوده، فیلم خوب ساخته و پای هدف خود نیز ایستاده است. یادم می آید دو سال قبل در مراسمی در دانشگاه تهران، یکی از دوستان اش خاطره ای جالب از او به نقل از دستیارش نقل کرد: بازی گلشیفته فراهانی بدون روسری در فیلمی خارج از کشور مسئولین را بر آشفته بود و با این بهانه پروانه نمایش «درباره الی» را لغو کرده بودند. تلاش های اصغر و دیگر عوامل دست اندرکار نیز بی نتیجه مانده بود. آنها تصمیم خود را گرفته بودند "درباره الی تا زمان نامعلومی حق پخش ندارد"
راهها برای فرهادی سد شده بود. عصر همان روزی بود که جواب نهایی را گرفته بودیم. ساکت بود، می اندیشید و رانندگی می کرد. نمی دانستم کجا می رود. ساعتی بعد به بیابانی اطراف تهران رسیدیم و ماشین را بدون توضیح ترک کرد. صدایش را می شنیدم، اندکی دورتر از ماشین بدون وقفه در سکوت بیابان مشغول فریاد زدن بود. ممتد داد می زد. زمانی که بازگشت، افسوس و خستگی چهره اش به طرز غریبی جای خود را به جدیتی داده بود که برایم عجیب بود. با اطمینان گفت: "باید مدارک تقاضای پروانه ساخت «درباره الی» را سریع آماده کنیم». تقاضای ساخت؟ برای «درباره الی»! آن زمان معنای سخنانش را نمی فهمیدم: "دوباره می سازمش، با هزینه خودم، بدون گلشیفته". فردا صبح فیلنامه «درباره الی» به همراه تمامی مدارک لازم برای درخواست مجوز ساخت روی میز معاونت سینمایی ارشاد بود... ما همگی در بهت بودیم. او می خواست با فروش تمام دارائی اش همان فیلم را دوباره بسازد و به محض دریافت مجوز ساخت، پیش تولید را آغاز کند...چند روز طول نکشید که پروانه اکران درباره الی را با شرمندگی صادر کردند...
...
این تنها پرونده هنری اصغر فرهادی نیست که پر است از فیلم های ماندگار تاریخ سینمای ایران. او با جنبش سبز زندگی و کار خود را نیز با جدیت ادامه می دهد. فرهادی یک الگو برای همه ماست. به جای تماشای فیلم های نازل، با خانواده و دوستان به دیدن فیلم «جدایی نادر از سیمین» که به تازگی جایزه اول جشنواره فیلم برلین (یکی از مهمترین جشنواره های فیلم دنیا) را گرفته است برویم. ممکن بود نشان یا دستبند سبزی هم با خود داشته باشیم. اگر در سفر بودیم می توانیم در سینماهای شهرستان ها به هم وطنان خود بپیوندیم و درباره کارهایی که اصغر برای جنبش سبز انجام داده و در صورت امکان مسائل دیگر به گفتگو بنشینم. برای دلهای سبزی که برای وطن می تپد و زندگی را هم دوست دارد سالن سینما هم می شود محل دیدار یاران و گسترش آگاهی..
این تنها پرونده هنری اصغر فرهادی نیست که پر است از فیلم های ماندگار تاریخ سینمای ایران. او با جنبش سبز زندگی و کار خود را نیز با جدیت ادامه می دهد. فرهادی یک الگو برای همه ماست. به جای تماشای فیلم های نازل، با خانواده و دوستان به دیدن فیلم «جدایی نادر از سیمین» که به تازگی جایزه اول جشنواره فیلم برلین (یکی از مهمترین جشنواره های فیلم دنیا) را گرفته است برویم. ممکن بود نشان یا دستبند سبزی هم با خود داشته باشیم. اگر در سفر بودیم می توانیم در سینماهای شهرستان ها به هم وطنان خود بپیوندیم و درباره کارهایی که اصغر برای جنبش سبز انجام داده و در صورت امکان مسائل دیگر به گفتگو بنشینم. برای دلهای سبزی که برای وطن می تپد و زندگی را هم دوست دارد سالن سینما هم می شود محل دیدار یاران و گسترش آگاهی...

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.