خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۹, سه‌شنبه

دولت سوریه استعفا داد


جــرس: یک روز پس از آنکه مجلس سوریه از بشار اسد، رئیس جمهور آن کشور خواست تا به منظور ادای توضیحات در خصوص اصلاحات وعده داده شده در مجلس حاضر شود، تلویزیون دولتی سوریه روز سه شنبه ٢٩ مارس، اعلام کرد که دولت این کشور استعفا داده و بشار اسد نیز استعفای دولت را پذیرفته، اما وی مجددا نخست وزیر مستعفی را به عنوان نخست وزیر موقت منصوب کرده است.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، بعد از یک هفته از آغاز اعتراضات مردمی در آن کشور، در مقابل اولین موج این اعتراضات عقب نشینی کرده و وعدۀ اصلاحات داده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه رسمی سوریه، بشار اسد روز سه شنبه محمود ناجی عطری نخست وزیر دولت مستعفی سوریه را مجددا به عنوان نخست وزیر موقت این کشور منصوب کرده است، که بنا بر این گزارش، ناظران معتقدند انتصاب مجدد عطری، احتمالا موجب ناخوشنودی مخالفان در سوریه خواهد شد.

گزارش های پیشین حاکی بود که بشار اسد رییس جمهور سوریه در واکنش به نا آرامی های یک هفته گذشته این کشور که موجب کشته شدن ده ها نفر شده، در روزهای آینده یک رشته برنامه های اصلاحی را اعلام خواهد کرد.

این اصلاحات از جمله احتمالا شامل لغو وضعیت فوق العاده است که نزدیک به پنجاه سال از به اجرا گذاشته شدن آن می گذرد.

همزمان خبرگزاری بی بی سی اعلام کرد که روز سه شنبه، همزمان با اعتراضات خونبار مردم در سوریه، گروهی از هواداران اسد نیز، در مرکز دمشق دست به تظاهرات زده بودند و با سر دادن شعارهایی مانند خدا، سوریه، بشار اسد به حمایت از رییس جمهور سوریه پرداختند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داده که مدارس امروز در سوریه تعطیل بودند و به کارمندان بانک و سایر کارکنان دولت نیز برای شرکت در راهپیمایی امروز دو ساعت مرخصی داده شده است.
انتظار می رود مشابه این تظاهرات، که با فراخوان دولت سوریه برگزار شده، در سایر شهرهای این کشور نیز برگزار شود.
پیشتر و در آخرین رشته از اعتراضات مردم، ماموران امنیتی سوری روز دو شنبه (۲۸ مارس) برای متفرق ساختن صدها تظاهر کننده در شهر درعا به گاز اشک آور متوسل شده بودند.

نا آرامی های سوریه از شهر درعا در نوزدهم ماه مارس آغاز شد و سپس به چند شهر دیگر سوریه سرایت کرد.

خبرگزاری فرانسه عصر سه شنبه گزارش داده است که دولت جدید ظرف روزهای آینده تعیین خواهد شد و عهده دار اجرای اصلاحاتی می شود که بشار اسد قرار است آن ها را در یک سخنرانی ظرف یکی دو روز آینده اعلام کند.

لغو وضعیت اضطراری و دادن آزادی بیشتر به رسانه ها و احزاب سیاسی احتمالا بخشی از این اصلاحات خواهد بود.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.