خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۸, دوشنبه

علی مزروعی: سرکوب و فشارهای امنیتی نمی تواند مانع فعالیت جنبش سبز شود


جــرس: علی مزروعی، نماینده مجلس ششم و عضو جبهه مشارکت، ضمن اشاره به رویدادها و فشارهای امنیتی دو ماه آخر سال – بویژه بعد از خیزش ٢۵ بهمن ٨٩ – می گوید "تقریبا می شود گفت که تمام افراد شورای مرکزی دفتر سیاسی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نیروهای شناخته شده ملی – مذهبی را در هفته آخر سال احضار کرده بودند و مورد بازجویی قرار داده بودند."

به گزارش رادیو اروپای آزاد، این فعال اصلاح طلب طی مصاحبه با این شبکه، پیرامون نتایج فشارهای امنیتی و خفقان موجود نیز خاطرنشان کرد "تجربه دو سال گذشته و سرکوب ها و فشارهایی که در ایران متوجه نیروهای سیاسی بوده است، نشان می دهد که این قبیل حرکت ها (فشارهای امنیتی) فایده ای ندارد و به هر حال آنها تصمیم به کار سیاسی گرفته اند و راهشان را ادامه خواهند داد."

متن این مصاحبه به شرح زیر است:
آیا اطلاع دارید که در این احضارها چه مطالبی مطرح شده اند؟ در رابطه با همفکران من در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت، عمدتا سوالات پیرامون بیانیه هایی بوده که در ماه های اخیر صادر شده بود و در واقع از آنها بازجویی می کردند که این بیانیه ها را چه افرادی صادر کرده بوده اند؟
به دلیل اینکه بعد از آن حکم دادگاهی که اینها به سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت ابلاغ نکرده و در روزنامه ها منتشر کردند، بر این باورند که این دو تشکل دیگر حق فعالیت ندارند ولی دوستان ما چون بر این باورند که هنوز هم حکمی به آنها ابلاغ نشده است، کماکان به فعالیت های خودشان ادامه دادند و البته آنها در این زمینه مورد سوال قرار گرفتند.

به نظر شما این بازجویی ها فقط در ارتباط با همین بیانیه ها بوده است یا اینکه فکر می کنید به خاطر – به عنوان مثال- تظاهرات روز بیست و پنجم بهمن ماه ، و یا حتی اعمال فشار بیشتر براصلاح طلبان و معترضین صورت گرفته است؟ 
هدف آنها بازداشتن نیروهای سیاسی از فعالیت است. اما قطعا رخداد های روز ۲۵ بهمن ماه و پس از آن، سه شنبه های اعتراضی و همین طور قیام ها و جنبش های مردمی که در کشورهای عربی به وقوع پیوستندند، به نظر می رسد که آنها را شدیدا به وحشت انداخته است.
آنها از این طریق تلاش کرده بودند که تا حدودی، بخصوص در ایام سال نو و روزهایی که در پیش هست، در واقع نوعی بازدارندگی در پیش بگیرند و قریب به هزار نفر را در همان هفته آخر سال احضار کردند.
بخش عمده افراد احضار شده، کسانی بودند که بعد از انتخابات بازداشت و زندانی شده بودند. حالا تلاش می کردند که به گونه ایی از آنها تعهد بگیرند که دیگر فعالیت سیاسی نداشته باشند.

شما تصور می کنید این گونه فشارها، می تواند مانع فعالیت منتقدین و اصلاح طلبان شود؟ قطعا نمی تواند. تجربه دو سال گذشته و سرکوب ها و فشارهایی که در ایران متوجه نیروهای سیاسی بوده است، نشان می دهد که این قبیل حرکت ها فایده ایی ندارد و به هر حال آنها تصمیم به کار سیاسی گرفته اند و راهشان را ادامه خواهند داد.
عملا تظاهرات و حضور خیابانی روز بیست و پنجم بهمن ماه و سه شنبه های اعتراضی در اسفندماه ، به خوبی این را نشان داد که جریان جنبش سبز که اتکا به فعالیت همین نیروهای سیاسی دارد، نه تنها خاموش نشده و کاهش نیافته است بلکه به صورت بسیار عمیق تر و گسترده تری در جامعه در حال فعالیت است و در هر فرصتی که بتواند خودش را نشان خواهد داد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.