خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ اسفند ۲۲, یکشنبه

تحصن حامیان جنبش سبز در شهرهای مختلف جهان در حمایت از رهبران جنبش سبز


جــرس: در ادامه واکنش ها نسبت به تداوم حصر و وضعیت نامشخص راهبران جنبش سبز مردم ایران، گروهی از فعالان و حامیان جنبش سبز در ٣۱ شهر جهان، روز شنبه دوازدهم مارس (بیست و یکم اسفند ماه)، به تحصن و تجمعاتی جهت حمایت از راهبران جنبش و همچنین همبستگی با مبارزات مردم ایران دست زدند.

به گزارش جرس، کمپین"حمایت سبز"، روز شنبه ۱٢ مارس مراسم جهانی خود را آغاز کرده و پیش از شروع به کارِ اجلاس جهانی حقوق بشر (روز دوشنبه) تلاش خواهد کرد بیانیه پایانی خود را خطاب به اجلاس و دبیرکل سازمان ملل، ریاست دوره ای اتحادیه اروپا و دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی منتشر کند و قرار است بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل، در روزهای آینده گزارشی از موارد نقض حقوق‌بشر در ایران را در سازمان ملل ارائه دهد.

به گزارش منابع خبری جرس، از جمله شهرهایی که دانشجویان و ایرانیان مقیم در کمپین حمایت از راهبران جنبش و "اعتراض سبز" شرکت کردند، می توان به این شهرها اشاره کرد: لندن، برلین، کلن، هامبورگ، فرانکفورت، دورتمند، گوتینگن، پاریس، اسلو، کوالامپور، نیویورک، واشنگتن، سن خوزه آمستردام، بوداپست، هوستون، لس آنجلس، ملبورن، رم، وین، تروندهایم، آنکارا، استکهلم، گوتنبرگ، کارلس کرونا، لین شوپینگ، مالمو، مدیسون، ویسکا و...

بریتانیابه گزارش خبرنگار جرس از لندن، دهها تن از ایرانیان و حامیان جنبش سبز، به همین مناسبت در یکی از میدان های اصلی شهر (ترافلگار) دست به تجمع زده و با در دست داشتن پلاکاردهایی پیرامون وضعیت حقوق بشر در ایران و همچنین تصاویر میرحسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی، که در حصر و وضعیت نامعلوم و ابهام آمیز قرار دارند، حمایت خود را از فعالان و راهبران جنبش اعلام داشتند و افکار عمومی انگلستان را متوجه اوضاع ایران ساختند. 

 

سوئیسجمعی از دانشجویان و فعالان سابق دانشجویی ایران نیز، در اولین روز از فراخوانی که طی روزهای اخیر صادر کرده بودند، و در حالیکه روز دوشنبه (چهاردهم مارس) در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل تحصن گسترده خواهند داشت، روز شنبه همزمان با سی شهر دیگر جهان، در میدان "ملت ها"ی شهر ژنو سوئیس، در اعتراض به بازداشت رهبران جنبش سبز و نقض گسترده حقوق بشر در ایران دست به تحص زدند.
 
به گزارش خبرنگار جرس از ژنو، این فعالان دانشجویی دلیل تحصن خود را "موج جدید بازداشت گسترده معترضین پس از اعتراضات بهمن و اسفندماه امسال در ایران" و همچنین "ادامه حصر و وضعیت نامعلوم میرحسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی" اعلام کرده و خاطرنشان ساختند "ما، جمعی از فعالان سابق جنبش دانشجویی ایران، از تمامی گروه ها و افراد که دل در گروی آزادی و رهایی ایران از استبداد دارند دعوت به عمل می آوریم تا از روز ۱۲ الی ۱۴ مارس (۲۳-۲۱ اسفند ماه) در تجمع و تحصن اعتراضی نسبت به موارد متعدد نقض حقوق بشر در ایران؛ از جمله کشتار مردم بیگناه و دانشجویان آزادیخواه، بازداشت گسترده، شکنجه و صدور احکام سنگین حبس برای دانشجویان و همراهان جنبش سبز و بازداشت غیرقانونی رهبران آن؛ در مقابل مقر سازمان ملل در شهر ژنو شرکت نمایند."

سوئدمنابع خبری جرس از سوئد نیز گزارش دادند که در پنج شهر استکهلم، گوتنبرگ، لین شوپینگ، کارلس کرونا و مالمو، روز شنبه ۱٢ مارس در میادین شهرهای فوق، تجمعاتی برگزار شد.
به گزارش این منابع خبری، تجمع حمایت سبز در گوتنبرگ سوئد، امروز با شرکت ده ها نفر از دانشجویان و هواداران جنبش سبز برگزار شد . این مراسم در محل برونس پارکن، میدان مرکزی شهر برگزار و با استقبال قابل توجه بسیاری از چهره های دانشگاهی، فرهنگی، فعالان سیاسی، دموکراسی خواهان و فعالان حقوق بشر روبرو شد. 

 
در این برنامه که بر اساس اعلام برگزار کنندگان، کمپین اعتراضی سکوت بود، شرکت کنندگان ماسک های زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، میر حسین موسوی و مهدی کروبی را در مقابل صورت خود نگاه داشتند و بروشورهایی به زبان های انگلیسی، سوئدی و فارسی در بین علاقمندان و رهگذران توزیع شد . شرکت کنندگان نمادهای سبز را به نشانه حمایت از جنبش سبز با خود همراه داشتند و در انتها به شکل خود جوش سرود یار دبستانی را همخوانی کردند.

آلماندر آلمان نیز، انجمنهای ایرانی و فعالان سیاسی شهر هامبورگ با تجمع خود در منطقه مرکزی همبستگی خود را راهبران در حصر جنبش و با مردم آزادیخواه ایران اعلام نمودند.
به گزارش منابع خبری، در این تجمع ابتدا نمایندگان گروهها و انجمنها بیانیه های خود را به فارسی و آلمانی خواندند و شرکت کنندگان همچنین ضمن گفتگو با شهروندان آلمانی، شرایط کنونی ایران را مورد شرح و توصیف قرار دادند. 

 
در این برنامه همچنین جمعی از دانشجویانِ گروهِ «بیست و دو خرداد»، بدون اعلام قبلی با زدن ماسکهای چهره های خانمها کروبی و رهنورد و آقایان کروبی و موسوی و با بستن دستهای خود با زنجیر در سطح شهر شروع به حرکت کردند طی این آکسیون که توجه همگان را به خود معطوف کرده بود نیز پلاکاردهایی حمل می کردند و توسط بخشی دیگر از دانشجویان اعلامیه هایی بین شهروندان پخش می شد.
در پایان این آکسیون، دانشجویان به تجمع حامیان مادران عزادار پارک لاله - هامبورگ پیوستند و همبستگی خود را نیز با آنان که هر شنبه در مرکز شهر تجمع می کنند اعلام نمودند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.