خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۲, سه‌شنبه

“جدایی نادر از سیمین”، اخراجی ها را پشت سر گذاشت



جــرس: تحریم مردمی فیلم «اخراجی‌های ٣»، اثر مسعود ده نمکی، از لباس شخصی های حامی دولت، که با دست مایه قرار دادن موضوع انتخابات سال ٨٨ و توهین به مردم و جنبش سبز، فیلم جدید خود را ساخته است، تماشاگران را به سمت فیلم «جدایی نادر از سیمین»، که همزمان در حال اکران در سینماهای کشور می باشد، کشانده است.


بنا به گزارش منابع خبری، در حالی که دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «اخراجی‌های ٣»، از فیلم‌های عنوان دار اکران نوروزی سینماهای پایتخت در جذب مخاطب و فروش با یکدیگر به رقابت می‌‌پردازند، اما اخراجی‌های سه، از فروش میلیاردی قسمت دو این فیلم افول کرده و مخاطبان از فیلم فرهادی استقبال گسترده‌ای نشان دادند.

اين در شرايطی است که فيلم " اخراجی های ۳ "، تنها در تهران، در ۳۰ سالن و فیلم " جدایی نادر از سیمین "، در تهران در ٢۵ سینما، بر روی پرده رفته است.

به گزارش تارنمای «خبرنگاران سبز»، مسعود ده نمکی کارگردانی که به لطف حمايت های اقتدارگرايان، شروع به فعاليت در حوزه سينما کرده است،در آخرين سه گانه خود (اخراجی ها)، با پيش کشيدن مسئله انتخابات، که بخش وسيعی از جامعه به دليل مسائل روی داده در آن، حساس به اين موضوع هستند، قصد داشت تا همانند اخراجی های ۲ ، که به دليل مسائل مختلف فروش بی سابقه ای داشت، تمامی گيشه ها را از آن خود کند اما به دليل حمايت شفاف وی از رئيس دولت در قبل و بعد از انتخابات و همسان سازی منحرف کننده وی در خلق شخصيت در فيلم اخراجی های ۳، نه تنها در هنگام جشنواره فيلم فجر، فيلم اش مورد نظر مردم و هيت داوران که از خود دولت انتخاب شده بودند، قرار نگرفت، بلکه، در ۳ روز از اکران نوروزی اين فيلم، از نظر استقبال مردمی نیزناموفق بوده است.

اين در شرايطی است که فيلم اخراجی های ۳، فقط در شهر تهران، در ۳۰ سالن ، روی پرده رفته است و فيلم " جدايی نادر از سيمین " که برنده سه جايزه از شصت و يکمين دوره جشنواره فيلم برلين و همچنین جايزه خرس طلای بهترين فيلم جشنواره برلین را کسب کرده بود، تنها در پايتخت، در ۲۵ سينما، نمايش داده می شود که به نسبت تعداد سینما نیز، با فیلم حمایت شده مسعود دهنمکی برابر نیست.

به گفته فريدون جيرانی فيلم " جدايی نادر از سيمين، در ۳ روز فروش خود، با رقم قابل توجه ای نسبت به فيلم اخراجی های ۳ ، در صدر فروش نوروزی، قرار گرفته است و طبق مشاهدات خبرنگار بخش هنری خبرنگاران سبز، صف های فيلم " جدايی نادر از سيمين " در سينماهای آزادی، فرهنگ، اريکه ايرانيان، پرديس ملت و سپيده و فلسطين ( سينماهايی که خبرنگار ما از آنها خبر تهيه کرده است)، به نسبت فيلم اخراجی های ۳، به تناوب زمانی مختلف، طولانی ترين صف ها را داشته است.

طبق گفته فريدون جيرانی، فيلم اخراجيهای ۳، گويا طی دو روز تنها ۳۰ميليون تومان فروخته وبرای فيلمی که دوسال پيش روزانه صد ميليون تومان فروش داشته رقم خوبی محسوب نمی شود.البته خود مسعود ده نمکی در تازه ترين گفت وگوی خود با خبر گزاری مهر عنوان کرده است که انتظار رکورد شکنی از قسمت سوم اخراجيها نداشته و فروش اخراجيهای ۲، يک استثناء بوده است.

لازم به ذکر است «جدايی نادر از سيمين»، با بازی ليلا حاتمی، شهاب حسينی، پيمان معادی، ساره بيات، سارينا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کريمی، شيرين يزدان بخش، کيميا حسينی و با حضور مريلا زارعی روايت می‌شود. اين فيلم در جشنواره فيلم فجر و برلين هم مورد توجه قرار گرفت.

گفتنی است صفحه فیس بوک «٢۵ بهمن» با اعلامی از مردم ایران دعوت کرده است تا در حمایت از اصغر فرهادی به تماشای فیلم جدایی نادر از سیمین بروند، مسئولان این صفحه تماشای این فیلم را فرصتی برای دیدار یاران و گسترش آگاهی ها دانسته اند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.