خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

کشتار مردم توسط گلوله های جنگی نیروهای نظامی سوریه


جــرس: در حالیکه گزارش های موثق از سوریه حاکی از آن بود که نیروهای امنیتی در شهر درعا به سوی مردم معترض تیراندازی کرده و تعدادی از معترضین را کشته اند، دولت سوریه همانند دولت ایران، مسئولیت قتل مخالفان و تظاهرکنندگان را متوجه گروههای غیر از حاکمیت کرد و "باندهای تبهکار" را مسئول به قتل رساندن تظاهرات‌کنندگان مخالف دولت معرفی کرد.

طی روزهای اخیر- بویژه جمعه گذشته و شامگاه دیروز سه شنبه- در جريان سرکوب تظاهرات ضد دولتی، نيروهای امنيتی گروهی از معترضان را کشتند و از جمله يک نوجوان يازده ساله نيز به دليل استنشاق گاز اشک‌آور پرتاب شده از سوی ماموران حکومتی، جان خود را از دست داد.

به گزارش آفتاب، در حلیکه نیروهای امنیتی سوریه سه‌شنبه شب در شهر درعا به سوی معترضانی که در اطراف مسجدی تجمع کرده بودند، شلیک کردند که در پی آن دست‌کم شش نفر کشته شدند، دولت سوریه باندهای تبهکار را مسئول به قتل رساندن شش نفر از تظاهرات‌کنندگان مخالف دولت معرفی کرده است.

گفتنی است یکی از کشته‌شدگان پزشکی بوده که برای رسیدگی به وضع مجروحان عازم این مسجد شده بود.
به گزارش بی بی سی، این واقعه حوالی مسجد عمری در شهر درعا، واقع در جنوب سوریه، رخ داده است.
با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی، صدها نفر سه شنبه در این شهر دست به تظاهرات زدند و در داخل و محوطه بیرونی مسجد عمری تجمع کردند.
خبرگزاری ها گزارش می دهند که معترضان در سحرگاه روز چهارشنبه به وقت محلی هدف گلوله های جنگی و گاز اشک آور نیروهای دولتی قرار گرفتند.
خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که فریاد "الله اکبر" در محل شنیده می شود.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک شاهد می نویسد: "آنها برق را قطع کردند و بعد تیراندازی شروع شد."
بر اساس گزارش ها، شماری نیز زخمی شده اند، اما تعداد آنها هنوز اعلام نشده است.
دولت سوریه فیصل کلثوم، فرماندار این منطقه را برکنار کرده است. این یکی از خواسته های اصلی معترضان بود.
معترضان به ویژه خواهان آزادی های بیشتر و پایان دادن به فساد هستند.

دولت جمهوری اسلامی نیز، بعد از کشته و زخمی شدن معترضین در جریان حوادث بعد از انتخابات و تظاهرات ضد دولتی، مسئولیت شلیک و کشتار مردم را متوجه "گروههای مخالف نظام و افراد ناشناس" کرده و خودروهای انتظامی عبور کننده از روی مردم را، "ناشناس و مشکوک" اعلام کرده بود.

لازم به ذکر است معترضان سوریه ای، در ششمین روز پياپی از آغاز خیزش ضد دولتی، هم اکنون در شهر درعا، عليه حکومت بشار اسد تظاهرات خود را ادامه داده و همچنان بر مطالبات خود پافشاری می کنند.
در سوریه همچنان فعالیت احزاب مهم و عمده مخالف ممنوع است و دولت دسترسی به سایتهای اینترنتی مخالف را مسدود کرده و رسانه ها را به شدت کنترل می کند.

تعداد زیادی از مخالفین سیاسی و منتقدین نیز، سالهاست در زندانهای سوریه به سر می برند.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از دولت سوریه خواسته است تا تحقیقات شفاف و مستقلی در باره خشونت های اخیر در این کشور انجام دهد.
 

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.