خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۱, دوشنبه

رهبر جمهوری اسلامی: انتخابات سالم؛ آیا توقع مردم بحرین زیاد است؟


جرس: رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی در حرم امام رضا، در مشهد با بيان اينكه معلوم نيست رئيس‌جمهور آمريكا متوجه مي‌شود كه پشت سر سياست‌هاي او چه كساني هستند يا نمي‌فهمد و غافل و گيج است، اظهار داشت: «او (اوباما) مي‌گويد مردم در ميدان آزادي تهران همان مردم ميدان التحرير مصر هستند؛ راست مي‌گويد، چرا كه مردم ايران در 22 بهمن هر سال در ميدان آزادي جمع مي‌شوند و شعار آنها مرگ بر آمريكاست.»

آیت الله خامنه‌ای بدون اینکه به تجمع چند میلیونی معترضان به نتایج انتخابات در 25 خرداد 1388 یا دیگر اعتراضات خیابانی سبزها، ازجمله در 25بهمن 1389 توجه کند، این‌چنین در برابر پیان نوروزی باراک اوباما موضع گرفت. باراک اوباما در پيام نوروزی خود گفته بود: «همان نيروهای اميدی که ميدان تحرير را در نورديدند در ژوئن ۲۰۰۹ در ميدان «آزادی» ديده شدند. و درست به همانگونه که مردم منطقه بر حق انتخاب خود برای اينکه چگونه حکومتی داشته باشند پای فشرده‌اند، دولت‌های منطقه نيز در پاسخ خود دارای انتخاب هستند.
به گزارش خبرگزاری های حکومتی، وی همچنین به « دو ترفند آمريكا و غرب» اشاره و آنها را "فرصت‌طلبي " و "شبيه‌سازي " توصیف کرد؛ رهبر جمهوری اسلامی توضیح داد که «فرصت‌طلبي آنها اين بود كه خواستند انقلاب‌ها را مصادره كنند ولي در آن شكست خورند و دوم آنكه تلاش كردند آنچه در اين كشورها اتفاق افتاد را در ايران اسلامي، ايران مردمسالاري و ايران ملت، پياده كنند. »
وی افزود: "در اين ترفند، عوامل آنها در داخل كشور، افراد ضعيف و فرومايه و حقيقتاً دست‌خوش هواهاي نفساني كه سعي كردند شايد بتوانند اين كار را انجام دهند اما معلوم بود حركت شكست‌خورده و كاريكاتوري مضحك و بي‌نتيجه است و ملت ايران بر دهان آنها كوبيدند. "

 وی ارزیابی خود از تحولات منطقه را چنین تبیین کرد: «وقتي مردم مصر ديدند كه رئيس آنها كه در رأس كشور است به نيابت اسرائيل كثيف‌ترين كارها و جنايات را مرتكب مي‌شود، جريحه‌دار شدند. در ليبي هم با آنكه قذافي در سال‌هاي اول روي كار آمدن خود گرايش ضدغربي از خود نشان مي‌داد، در اين سال‌ها خدمات بزرگي به آنها انجام داد و مردم كه ديدند آن آقا با تهديد خشك و خالي غرب، امكانات هسته‌اي خود را جمع كرد و سوار بر كشتي به غربي‌ها تحويل داد، دلشان خون شد.»

آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «آنها(آمريكايي‌ها) ادعا مي‌كنند كه ما با ديكتاتوري‌ مخالف و با حقوق ملت‌ها موافقيم اما دروغ مي‌گويند، به دليل آنكه اينها نه فقط به ملت‌هاي ديگر رحم نمي‌كنند بلكه به ملت خودشان هم رحم نمي‌كنند. همين رئيس‌جمهور كنوني آمريكا، هزاران ميليارد دلار را در وضعيت اقتصادي بسيار بد و ركود اقتصادي اين كشور از كيسه ملت خود صرف كرد تا بانك‌ها و صنايع يعني كمپاني‌ها را زنده نگهدارد. ايشان در قضيه ليبي ما رفتاري را كه دولت ليبي با مردم در پيش گرفته بود و در پيش گرفته است است يعني كشتار مردم، فشار بر مردم، بمباران شهرها و كشتار غيرنظاميان را صددرصد محكوم مي‌كنيم، اما ورود و دخالت آمريكايي‌ها و غرب را هم صد درصد محكوم مي‌كنيم.»
وی افزود: «آمريكايي‌ها و غرب ادعا مي‌كنند كه ما براي دفاع از مردم مي‌خواهيم وارد ليبي شويم و عمليات نظامي انجام بدهيم در حالي كه اين ادعاي آنها اصلاً قابل قبول نيست. اينها اگر حقيقتاً مدافع مردم ليبي بودند و دلشان به حال مردم مي‌سوخت، در اين يك ماه اخيري كه مردم ليبي در حال بمباران شدن هستند به آنها امكانات و اسلحه و ضدهوايي مي‌دادند، اما ديديم كه غربي‌ها به جاي اينكارها يك ماه نشستند كشتار مردم را تماشا كردند و حالا مي‌خواهند وارد شوند، بنابراين آنها به دنبال حمايت از مردم ليبي نيستند بلكه به دنبال نفت ليبي هستند. »
آیت الله خامنه ای خطاب به سران غرب گفت: «شما دنبال گرفتن جاي پا در ليبي هستيد و مي‌خواهيد از ليبي به عنوان يك جاي پا استفاده كنيد تا دولت‌هاي انقلابي آينده مصر و تونس كه در دو طرف ليبي هستند را تحت نظر داشته باشيد. نيت شما نيت فاسدي است.»
وی همچنین در مورد بحران و ناآرامی های اخیر بحرین اظهار داشت: «مسئله بحرين با مصر، تونس و ليبي هيچ فرقي ندارد چرا كه در بحرين نيز ملتي هستند كه حكومتشان حقوق آنها را ناديده مي‌گيرد.»
رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به اينكه ملت بحرين با اين قيام خواسته اساسي شان اين است كه انتخاباتي انجام بگيرد و هر یک نفر یک رأي داشته باشد، اين پرسش را مطرح كرد كه «آيا اين توقع مردم بحرين زيادي است؟»
وی افزود: «در بحرين يك صورت انتخاباتي وجود دارد اما مردم آنجا مطلقاً از اين حق كه هر نفر یک رأي داشته باشد برخوردار نيستند و به آنها ظلم مي‌شود.»




رهبر جمهوری اسلامی همچنین افزود: «اما مسئولان كشور نه تنها در برابر تهديدها و تحريم‌ها عقب‌نشيني نكردند بلكه عليرغم اقدامات دشمن، امكانات هسته‌اي خود را هر سال چندين برابر سال گذشته بيشتر كردند.»

2 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

ناشناس گفت...

واقعا که ولایت وقیح است وبس

mojtaba mostafavi گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.