خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

علم الهدی: وظیفه مجلس خبرگان نگهبانی از ولی فقیه است نه نظارت

جــرس: نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی و عضو مجلس خبرگان، با بیان اینکه "فتنه ٨٨ تمام نشده است"، مدعی شد "آن فتنه زیر بنایش استکبار، آمریکا و جریان ضد انقلاب بود... امروز اگر کسی اصولگرا باشد، اصلاح طلب نیست. اصولگرا از اصلاحات «الف» ش را هم قبول ندارد. کسی که ولایت را قبول دارد هیچ وقت محمد خاتمی را قبول ندارد. هیچ وقت رهبریِ تشکیلاتیِ خاتمی را نمی پذیرد."
به گزارش خبرآنلاین، احمد علم الهدی که تا قبل از امامت جمعه مشهد عضو جامعه روحانیت تهران و معاون آموزشی دانشگاه امام صادق بود، از جمله روحانیونی است که محمود احمدی نژاد تا قبل از رسیدن به پست ریاست جمهوری، پامنبری اش بوده، طی گفت وگو با این رسانه خبری، بعد از وارد آوردن انتقادات تند علیه نزدیکان رئیس دولت، در ویرایش نهایی مانع انتشار آنها شد.

دیر رسیدنم عادی بود
این روحانی مخالف هاشمی رفسنجانی، که از فعالان حذف وی از سِمَتِ ریاست مجلس خبرگان بود، پیرامون دعوت خود از محمدرضا مهدوی کنی و تاخیر خود برای حضور در سخنرانی هاشمی رفسنجانی - در جریان اجلاس اخیر خبرگان- گفت :
"...اولا بنده عنصر اصلی نبودم که از مهدوی خواهش کردم، این اشکالی است که یک سایت به وجود آورد و بقیه روزنامه ها هم آن را تحریف کردند... البته از اولی که مهدوی کنی عضو خبرگان شد، این تمایل را داشتم..."
وی در حالیکه مطالبی خلاف ادعایش تا کنون منتشر شده، مدعی درخواست مکرر هاشمی برای حضور مهدوی کنی در خبرگان شده و می گوید "...خیلی از بزرگان خبرگان ازایشان دعوت کردند که بنده کوچکترین آنها بودم. منتها ایشان خودشان قبول نکرد؛ خود هاشمی هم به ایشان پیشنهاد کرد .بنابراین، درخواست از مهدوی کنی، چیز تازه ای نبوده است که در این مرحله ازایشان درخواست بشود... شاید دو ماه قبل، هاشمی به امامی کاشانی می گوید:«اگر رفتید به ایشان بگویید اگر ایشان بیاید من برای انتخابات ریاست خبرگان نمی آیم.» وقتی این خبر را آوردند درنهایت،تصمیم وی قطعی شد..."
علم الهدی افزود "مهدوی کنی اصرار داشت که در زمان سخنرانی هاشمی باشد، منتها می دانید ایشان، مبتلا به درد کمرهستند تحمل این درد درطی دو ساعت نشستن در جلسه خبرگان برای ایشان مشکل بود..."

فضای سیاسی کشور ربطی به خبرگان ندارد
این روحانی حامی دولت همچنین آینده فضای سیاسی کشور را بلاتاثیر از فضای مجلس خبرگان ذکر کرد و گفت "...خبرگان، مساله ای درباره مسائل کشور ندارد و بالاتر ازجریان های معمول سیاسی است. ممکن است برخی اعضای خبرگان در جریان های سیاسی باشند ولی حضورشان در خبرگان،ربطی به آن شخصیت جریانی شان ندارد."

وی بدون اشاره به کرنش و انفعال خبرگان در برابر رهبری مدعی شد "خبرگان عملکردش باید نگهبانی دربرابر رهبری باشد.چون خبرگان دو وظیفه دارد، یکی تعیین رهبر است و دیگری نظارت بر رهبری ؛نظارت بر رهبری به معنای مراقبت بررهبری به معنای نظارت استطلاعی یا استصوابی، نیست.
چون رهبری، ولی امر است و در ولایت ولی امر که کسی نمی تواند دخالت کند.همه در تحت ولایت ولی اند. خبرگان هم در مجموعه تحت ولایت رهبری هستند. نظارت بر رهبری، نگهبانی از آن است. یک بعد نگهبانی، مراقبت بر بقای شرایط رهبری در رهبر موجود است.چون خبرگان رهبری است نه رهبر.بنابراین، باید از این رهبری و ولایت حفاظت کرد. یعنی اگر تخطئه یا هجومی متوجه رهبری شد،خبرگان باید سینه اش را سپر کند و بایستد. بحثی که درباره هاشمی پیش آمد این بود که رهبری در جریان فتنه مورد هجمه قرار گرفت.اگر چه خاستگاه این فتنه،انتخابات ریاست جمهوری و رقابت رئیس جمهور با برخی ها بود اما در فتنه بعد از انتخابات اصلا کسی به رئیس جمهور کاری نداشت و همه تهاجم متوجه شخص رهبری به عنوان ستون خیمه انقلاب شد. اینجا باید خبرگان در میدان دفاع قرارمی گرفت .یک اشکال درجامعه دینی ما اعم ازعلماء، جامعه، متدینین ومقلدین رهبری به طرف تشکیلات خبرگان که در راس آن آقای هاشمی بود،وجود داشت که چرا در مقابل تهاجمات به رهبری سکوت کردند.

ولایت فقیه عین ولایتی است که معصوم دارد
وی در پاسخ به اینکه "کدام فهم از ولایت فقیه را درست می دانید؟"، می گوید "براساس مبنای امام ولایت فقیه به این معناست که ولایت فقیه عین ولایتی است که معصوم دارد. ولایت فقیه هم که در قانون اساسی با مبنای امام تدوین شده،بر همین اساس است...این آقای سیاستمدار که دسترسی به رهبری دارد که می گوید ما بهتر است در فلان موضوع موضع گیری نکنیم، به عللی که در نظرش آمده است، باید این را به فقیه ارائه بدهد ...حرف ما این است که ما وقتی مبنای امام را درباره ولی فقیه قبول کردیم دیگر نباید با ولی فقیه زاویه پیدا کنیم.یک بحث اطاعت است که همه اطاعت می کنند. ارمنی ها هم اطاعت می کنند.اهل سنت هم اطاعت می کنند،چون نظام را قبول کردند.هرحکمی حکومتی را باید اطاعت کنند.این اطاعت مهم نیست. مهم بحث «تابعیت»ازامر ولایت فقیه است واینکه آدم با ولی فقیه زاویه پیدا نکند.

فتنه ٨٨ تمام نشده است
وی همچنین با بیان اینکه "فتنه ٨٨ تمام نشده است"، مدعی شد "فتنه ٨٨ زیر بنایش استکبار،آمریکا وجریان ضد انقلاب بود.ضد انقلاب که تمام نشده است.ضد انقلاب ازیک موقعیتی استفاده کرد. یک عده قدرت طلب فرصت یاب هم ابزار ضد انقلاب شدند.اینها که ضدانقلاب نبودند.بلکه استکباروضد انقلاب ازابزار بودن اینها استفاده کردند.حالا که ضد انقلاب ،میدانی را به دست آورده به راحتی که رها نمی کند.فتنه ها یک فتنه است منتها ممکن است جریانهای مختلف را به استخدام خودش در بیاورد .

اصولگرا در راس اصولش، ولایت است
علم الهدی همچنین به انشعاب های فکری در اصولگرایان نیز معتقد نمی باشد و می گوید "اصولگرای دو قسمتی نداریم.اصولگرا در راس اصولش،ولایت است.همه اصول تحت الشعاع این اصل است.همانطور که امام فرمودند ولایت مقدم برفروع دین است...چون ولایت فقیه، ولایت فقیه نیست.ولایت معصوم و امام زمان است.امام زمان در دسترس ما نیستند یک معاون ارتباط مردمی معرفی کردند که مجتهد جامع الشرایط است وبه او اختیار هم دادند و اصل ولایت مربوط به امام معصوم است.بنابراین در راس اصول ما ولایت است.

اگر کسی اصولگرا باشد، اصلاح طلب نیست
وی همچنین تاکید کرد "...اگر کسی اصولگرا باشد، اصلاح طلب نیست.اصولگرا ازاصلاحات«الف» ش را هم قبول ندارد. کسی که ولایت را قبول دارد هیچ وقت آقای خاتمی را قبول ندارد. هیچ وقت رهبری تشکیلاتی آقای خاتمی را نمی پذیرد.

مشائی یک منحرف است
نماینده رهبری در استان خراسان رضوی در ادامه گفت "من ازاین تحلیل ها که برخی اصولگرایان گفته اند فتنه آتی از جریان اصولگرا بر می خیزد را خیلی خبر ندارم و اینکه مقصودشان چه هست راهم نمی فهمم. فتنه در مفهوم خودش غباردارد. فتنه یک جریان مضر و مهاجم است که خود را در گرد وغبارپنهان می کند.همانند قصه حوادث فتنه ای که در سال ٨٨ انجام گرفت.اگر مقصود از نزدیکان رئیس جمهور مشایی است،مشایی فتنه نیست.چون گرد وغباری ندارد. شفاف است. یک فرد منحرف است وانحرافش هم مشخص است. انحرافش در این است که با حلال و حرام خدا بازی می کند. با انبیا ء خدا بازی می کند. به مقدسات خدا دست اندازی می کند. خوب این آدم که فتنه نمی شود."

چطور مردم حرف همه آنها را فهمیدند، حرف تو یکی را نمی فهمند؟
وی افزود "مشایی گفته است که «جامعه دینی،جامعه آرمانی نیست.» این حرف را در سی دی که درباره انبیا حرف زده، گفته است.منتها خیلی ها گوش نکردند.مگر تو تنها حرف می زدی که حرفت را نشنیدند.؟! سی سال از این انقلاب می گذرد و این همه وکیل و وزیر و امیر این کشور داشته است. چطور مردم حرف همه آنها را فهمیدند،حرف تو یکی را نمی فهمند؟ چرا این نسبت ها را به کس دیگری ندادند.در دولت اصلاحات این قدر قداره کشی علیه اسلام شد. مهاجرانی با تمام وجود جلوی مقدسات ما ایستاد.چرا ما این چنین نسبتی به مهاجرانی ندادیم؟
این آقا (مشایی)،به حلال وحرام خدا دست اندازی می کند.اینکه بگویم «موسیقی مبتذل در میان موسیقی ها قطره ای دردریا است» این دست انداختن حلال وحرام خدا است.یعنی شارع مقدس حکم حرمت را برای چیزی وضع کرده که به اندازه یک قطره است؟! این توهین به شارع است،توهین به قرآن است..."

احمدی نژاد معصوم که نیست
امام جمعه مشهد در ادامه پیرامون همراهی احمدی نژاد با رحیم مشایی در گفتمان وی گفت "احمدی نژاد معصوم که نیست.ممکن است در مقابل صد تا عمل خوب، دو لغزش هم داشته باشد.اینها قابل تحمل است اما اگر اینها بخواهد برای احمدی نژاد ادبیات شود- تا قبل از این که نبوده است- ما ایشان را به خاطردینشان می خواهیم.هر کس در دینش کوچکترین خللی وارد شد به همان اندازه ما مقابلش موضع می گیریم.

اکثریت حوزه ولایی اند
وی در پاسخ به اینکه "اظهار نظری از شما منتشر شده بود که در حوادث پس از انتخابات دشمن قصد داشت با استفاده از بدنه جوان طلاب حوزه،فتنه ایجاد بکنند. فکر می کنید که نسل جدید حوزه همچنان از علما و مراجع تبعیت می کنند؟"، گفت :
"بله، وجود یک جریان در حوزه به این معنی نیست که حوزه آن جریان است. حوزه در شکل کلی اش تبعیت مراجع و رهبری را دارد.شما ببینید اکثریت حوزه ولایی اند. حال ممکن است در این اکثریت،یک گروه جزئی هم به وجود بیاید که یک ایده خاص داشته باشد.حرفهای بنده را همه عوضی می نویسند امیدوارم شما درست بنویسید.در آن سخنرانی بنده عرض نکردم طیف جوان حوزه، بنده برخی جریان های حوزه رابرشمردم.

مساله اصولگرایان حل شده است
عضو مجلس خبرگان پیرامون انتخابات آتی مجلس و حضور اصولگرایان گفت "مساله اصولگرایان حل شده است.چون چهره های اصولگرا همگی رفتند با آقای رئیس جمهور جلسه گذاشتند و یک کمیته سه نفره راهم تعیین کردند.جامعتین هم یک منشور اصولگریی منتشر کردند و در گام اجرایی همین کمیته سه نفره را تعیین کردند. اینکه در آینده چه بشود را ما نمی دانیم.ممکن است تا آن زمان اتفاقاتی بیفتد وهمه اتحاد ها به هم بریزد.ممکن هم است موجب انسجام شود.

این مردم، ضد ولایت را نمی پذیرند
علم الهدی با اطلاق حامیان دولت به "مردم"، پیرامون حضور احتمالی اصلاح طلبان در آینده فضای سیاسی کشور" گفت "این مردم، ضد ولایت را نمی پذیرند.بعد از اینکه اینها (اصلاح طلبان) بیایند دست به دست فتنه بدهند و روسای آنها دستشان در دست انگلیس و آمریکا باشد و جرج سوروس برای آنها برنامه ریزی کند، مسلم بدانید که ده نسل بعد آنها هم بیایند در سیاست این مملکت جایی ندارند. اینها در شکل جریانی خودشان نمی توانند برگردند.البته اگر افراد متعبد،ولایت مدارشان بیایند در عرصه سیاست ممکن است به عرصه برگردند،اما با این آرم تشکیلاتی اگروارد شوند موفق نمی شوند. شما فرض کنید دویستسال از عمر این انقلاب بگذرد. بعد از دویست سال یکی بین این مردم بیاید و آرم مجاهدین خلق را تبلیغ کند. احتمال می دهید کسی از مردم آنها را قبول کند؟ شخصیت تشکیلاتی اصلاح طلبان سقوط کرده و دیگر با این شخصیت نمی توان وارد عرصه سیاست شد.
 

1 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

mohammad hossein emamparast گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.