خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

بیانیه پایانی خبرگان: آقای خامنه ای تنها شخصيتي كه لباس رهبري بر قامتش زيبنده است

جرس: هشتمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري "دوره چهارم "  طي بيانيه‌اي شامل محورهايي همچون محكوميت اهانت به قرآن كريم ، بيعت مجدد با ولي امر مسلمين و تاكيد بر وحدت حول محور ولايت، به كار خود پايان داد.



در این بیانیه تصریح شد که آقای خامنه ای تنها شخصيتي است كه لباس رهبري امت بر قامت ايشان زيبنده است واز فريب خوردگان و آنان كه خود را از بركات اين كشتي نجات محروم كرده‌اند خواسته شد تا هر چه زودتر به دامان ملت بازگردند.


موضوع حجاب و مسایل فرهنگی از دیگر موضوعات مورد توجه خبرگان در دو روز گذشته بود و نمایندگان در بیانیه خود به همه نهادهاي فرهنگي كشور هشدار دادند که مراقب دام تساهل فرهنگی و ملی گرایی باشند. آنان همچنین از دولت خواستند با عملكرد مدبرانه، غيرت‌مدارانه و شايسته با اين خطر جدي مقابله کند وبه منظور جلوگيري از لجاج و دهن‌كجي در موضوع حجاب، ضمن انجام كار فرهنگي گسترده طرحي شايسته براي آن تهيه و اجرا نمايند.

به گزارش دبیرخانه مجلس خبرگان، متن كامل بيانيه پاياني هشتمين اجلاس رسمي  این مجلس، به شرح زير است:


بسم الله الرحمن الرحيم

با حمد و ثناي الهي و سپاس از حضرتش و صلوات بي‌پايان به پيشگاه حضرت خاتم انبياء (ع) و اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، هشتمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري دوره‌ي چهارم در فضاي معطر از معنويت ماه مبارك رمضان در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه بيست و سوم و بيست و چهارم شهريور ‌1389 برگزار شد. اعضاي مجلس خبرگان با سلام و عرض ادب به محضر ملت شريف و بزرگوار ايران توجه آنان را به نكات زير معطوف مي‌دارد:


‌1- اين روزها جهان اسلام عزادار داغ سنگين اهانت به قرآن كريم در آمريكاست. كتابي كه تجلي رب است "لقد تجلي الله لخلقه في كتابه " و تنها كتاب تحريف نشده‌ي الهي است. اين توطئه در سلسله حلقه‌هاي زنجيره‌اي توطئه عليه اسلام قرار دارد از كتاب سلمان رشدي مرتد تا كاريكاتورهاي موهن عليه پيامبر اكرم (ص) و تا ساختن فيلم‌هاي توهين آميز عليه اسلام و ... روشن است كه در عرصه‌ي مديريت اين جريان توطئه به وضوح دست استكبار جهاني به ويژه آمريكا و صهيونيست‌هاي جنايتكار ديده مي‌شود. اين تلاش‌هاي سخيف و ضدانساني خود گوياي گسترش بيداري اسلامي و خيزش سريع اسلام ناب محمدي (ص) در جهان است كه اين چنين دشمنان را سراسميه كرده است. نيز شاهد بزرگي بر صحت فرمايش امام راحل است كه دشمني جهان استكبار با ايران اسلامي به خاطر اسلام است.
مطمئنا واكنش سريع، قاطعانه و هوشمندانه‌ي مسلمانان جهان به ويژه ايران اسلامي مسببان و مباشران اين جنايت را پشيمان خواهد ساخت و درس عبرتي به آن‌ها خواهد داد كه آنان توان خاموش كردن نور خداوند را نخواهند داشت.
"يريدون ليطفئوا نورالله بافواهم و الله متم نوره ولو كره الكافرون " سوره‌ي صف آيه ‌8، طبيعي است جهان اسلام به خاطر احترام به اديان و انبياء الهي قطعا مقابله به مثل با كتاب‌هاي مقدس ساير اديان را در راستاي تلاش دشمنان در جهت به راه انداختن جنگ مذهبي مي‌دانند و از آن پرهيز خواهند كرد.


‌2- خبرگان ملت مثل هميشه بيعت خود را با ولي امر مسلمين تجديد كرده و اعلام مي‌نمايد ولايت فقيه ستون فقرات نظام اسلامي بوده و مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي "مدظله العالي " با مديريت و تدبير شايسته خويش بعد از ارتحال امام راحل عظيم الشان نشان دادند كه تنها شخصيتي هستند كه لباس رهبري امت بر قامت ايشان زيبنده است صراط مستقيم سعادت، پيروي راه ولايت فقيه است از فريب خوردگان و آنان كه خود را از بركات اين كشتي نجات محروم كرده‌اند مي‌خواهند هر چه زودتر به دامان ملت بازگردند و بدانند كه مقابله با ملت بزرگ ايران اسلامي، عاقبت مطلوبي نخواهد داشت.


‌3- حضور فراموش ناشدني امت عزيزمان در راهپيمايي باشكوه روز جهاني قدس از جلوه‌هاي زيباي ماه مبارك رمضان بود. سلام و درود خداوند بر امت رشيدمان كه مدام افتخار آفريده و مايه‌ي عزت اسلام و مسلمين مي‌گردند. اين راهپيمايي باشكوه، روحي تازه به مقاومت در برابر اشغالگران دميد و پيام نفي مذاكرات ذلت‌آميز سازش را با خود داشت. امت بزرگ ما در اين راهپيمايي به صراحت گفتند كه راه نجات فلسطين فقط مقاومت در برابر اشغالگران است نه سازش و مذاكره.
در طول بيش از ‌60 سال اشغال فلسطين مذاكرات سازش پيوسته بستري براي ادامه‌ي اشغالگري بوده است. اعضاء مجلس خبرگان، رهبران و مجاهدان فلسطيني را به اتكال به خداوند و ادامه‌ي مقاومت در برابر اشغالگران دعوت مي‌كند كه "ولا تهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان كنتم مومنين " سوره‌ي آل عمران آيه ‌129.


‌4- مجلس خبرگان رهبري همگان را به وحدت حول محور ولايت بر پايه‌ي اصول و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي دعوت مي‌نمايد، از مسئولان محترم نظام انتظار مي‌رود با ولايت‌مداري و رفتار قانونمدارانه، براي مردم عزيزمان الگوي وحدت باشند در اين عرصه مسئوليت نخبگان و فرهيختگان جامعه كه از تاثيرگذاري بيشتري برخوردارند از ديگران بيشتر است. امروز "وحدت " عنصر ضروري براي تداوم انقلاب و دفع توطئه‌هاي گسترده‌ي دشمنان است.


‌5- حادثه‌ي دردناك سيل پاكستان كام امت اسلامي را به شدت تلخ كرده است، كمك به اين مسلمانان حادثه ديده از فوري‌ترين مسائل جهان اسلام است. اعضاي مجلس خبرگان رهبري از مجامع بين‌المللي و سازمان كنفرانس اسلامي و از مسلمانان جهان به ويژه امت اسلامي كشورمان مي‌خواهند با كمك رساني شايسته به اين مردم مصيبت ديده، اخوت اسلامي خود را به نمايش گذارده و اثبات كنند كه امت اسلامي يك پيكرند كه چو عضوي بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.


‌6- در آغاز سال تحصيلي حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و ساير مراكز آموزشي قرار داريم. اين نهادها اركان اصلي ارتقاء دين و دانش در كشور بوده سرمايه‌ي عظيمي به حساب مي‌آيند. از تمامي دست‌اندركاران اين مراكز انتظار مي‌رود تمام تلاش خود را جهت رشد و ارتقاي علمي و معنوي آنها به كار برند و مطالبات به حق مقام معظم رهبري در اين حوزه‌ها را كه مطالباتي ارزشمند، كاربردي و سازنده است تحقق بخشند.


‌7- تساهل و تسامح فرهنگي، دميدن در جريان ملي‌گرايي،‌ عدم توجه شايسته به مسئله‌ي عفاف و حجاب از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي اعضاي مجلس خبرگان رهبري است. ما به همه نهادهاي فرهنگي كشور هشدار مي‌دهيم مراقب اين دام باشند كه اين آسيبي جدي براي نظام و انقلاب اسلامي است و از دولت محترم مي‌خواهيم كه با عملكرد مدبرانه، غيرت‌مدارانه و شايسته با اين خطر جدي مقابله نمايد و از مسئولين محترم مي‌خواهيم به منظور جلوگيري از لجاج و دهن‌كجي در موضوع حجاب، ضمن انجام كار فرهنگي گسترده طرحي شايسته براي آن تهيه و اجرا نمايند.


‌8- در آستانه‌ي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، ضمن تاكيد بر مفيد بودن اصل اين طرح، از دولت محترم مي‌خواهيم تدبيري اتخاذ گردد كه با اجراي اين طرح، فشاري مضاعف بر قشر آسيب‌پذير جامعه وارد نشود و از مردم عزيزمان مي‌خواهيم با همكاري با دولت محترم، كمك به اجراي اين طرح سازنده نمايند.


‌9- موفقيت‌هاي چشمگير ايران اسلامي در عرصه‌هاي مختلف علمي، پزشكي، هسته‌اي، فناوري هوا، فضا و غيره به شدت دشمنان ملت را به خشم آورده و در صددند به هر قيمتي كه شده سد راه اين توفيقات بزرگ گردند، فشارهاي اخير دنياي استكبار عليه ايران اسلامي در اين راستاست ولي دشمنان بايد بدانند كه اين ملت رشيد فاتح قله‌هاي پيروزي است به ياري خداوند و عنايات حضرت ولي عصر ارواحنا فداه و وحدت كلمه‌ي مردم عزيز، ايران اسلامي از مشكلات عبور خواهد كرد و به فضل خداوند تجلي بخش امت نمونه‌ي جهان اسلام خواهد شد.


در پايان ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات امت خداجويمان در ماه مبارك رمضان و توفيق تداوم نورانيت و معنويت تحصيل شده از بركات شهرالله الاكبر، توفيق روز افزون امت اسلام را در جهت مقابله با توطئه‌هاي دشمنان و نيز توفيق امت سربلند و سرافراز ايران اسلامي در جهت نيل به قله‌هاي موفقيت و مقابله با مشكلات از خداوند خواستار بوده، درود و سلام خويش را نثار شهيدان والا مقام به ويژه شهداي عزيز دفاع مقدس كه در سالگرد اين حماسه‌ي افتخارآفرين هستيم و امام شهيدان مي‌نماييم و از خداوند متعال براي آنان علو درجات مسئلت مي‌كنيم.


مجلس خبرگان رهبري
شوال ‌1431
‌24/6/89

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.