خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

اعتراف روزنامه رسمی دولت: کلینتون اتاق به اتاق دنبال خاتمی می‌گشت تا با او دست بدهد


جرس: روزنامه ایران روزگذشته چهارمین ویژه‌نامه خود تحت عنوان «رمز عبور» را به صورت رایگان و در ۱۶۸ صفحه با هدف بررسی سیاست خارجی دولت‌های بعد از انقلاب و تخریب دولت‌های پیش از نهم منتشر کرد.


به گزارش پارلمان‌نیوز، در حالی که این روزنامه در گفتگو با برخی از مسئولین و کارشناسان سعی در تخریب دستاوردهای دولت اصلاحات و دولت‌های پیش از آن در حوزه سیاست خارجی داشت اما در گزارشی که از حضور روسای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل منتشر کرده به تاثیرات پررنگ حضور خاتمی در مجمع عمومی سازمان ملل اعتراف کرده است.

ایران در این ویژه‌نامه با اشاره به طرح ایده گفتگوی تمدن‌ها توسط خاتمی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نوشته است: کلینتون در ساختمان سازمان ملل اتاق به اتاق به دنبال خاتمی می‌گشت تا با او روبه‌رو شود و گویا با دو ایرانی مرتبط با نمایندگی ایران و همچنین محافظ و راننده خاتمی دست داده اما موفق به دست دادن با خاتمی نشده است.

روزنامه دولت همچنین تلویحا به تمجید از موضع سیدمحمدخاتمی در خصوص رابطه با آمریکا در این اجلاس پرداخت و تاکید کرد: خاتمی از دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم ایران به دولت آمریکا گفت و اینکه صرفا با تغییر لحن در این دیوار رخنه‌ای ایجاد نمی‌شود، بلکه در عمل باید تغییر حاصل شود که با تصویب سالانه بودجه برای لطمه زدن به ایران و تداوم تحریم‌ها، تغییری نشهود نیست.

این روزنامه ادامه داده است: خاتمی همچنین گفت اگر بنا بر محاکمه باشد، باید کسانی محاکمه شوند که به مدت نیم قرن مصالح و منافع ملت ایران را نادیده گرفتند.

این روزنامه همچنین به تمجید از برقراری ایران و الجزایر به دلیل دیدار خاتمی با بوتفلیقه در حاشیه اجلاس هزاره سوم سازمان ملل متحد پرداخت.

به نظر می‌رسد این اعترافات ارگان رسمی دولت نشان دهنده تاثیرگذاری سخنان خاتمی و دیپلماسی دولت اصلاحات بر صحنه بین الملل و جایگاه بالای ایران در دنیا در زمان دولت اصلاحات بوده است.
 

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.