خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

تایید حکم هشت سال و نیم زندان مجید توکلی در دادگاه تجدیدنظر

جرس: شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی مبنی بر محکومیت مجید توکلی به هشت سال و نیم زندان را تایید کرد.

به گزارش دانشجونیوز، تایید کامل حکم اولیه هشت سال و شش ماه حبس تعزیری مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر که در تاریخ ۱۶ آذر سال گذشته در پی سخنرانی در تجمع روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده بود، به صورت تلفنی به محمدعلی دادخواه، وکیل مجید توکلی ابلاغ شده است.
 در پی دو جلسه دادگاه مجید توکلی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در روزهای ۱۳ و ۲۱ دی ماه سال گذشته و صدور سریع حکم در مورخه ۲۸ دی ماه ۱۳۸۸ توسط قاضی صلواتی، مجید توکلی دانشجوی رشته کشتی سازی دانشگاه امیرکبیر با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس تعزیری و به استناد ماده۶۰۹ قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به رییس‌جمهور به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. علاوه بر این مجید توکلی به استناد ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی ۵ سال محروم از فعالیت‌های سیاسی و پنج سال ممنوع‌الخروج از کشور شد.

 تشکیل بسیار سریع دادگاه و روند شتابان صدور حکم اولیه در حالی صورت گرفت که پس از گذشت ۸ ماه از صدور حکم اولیه، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در پاسخ پیگیری های دکتر محمدعلی دادخواه، وکیل مجید توکلی، در مورد تشکیل دادگاه تجدیدنظر اعلام کرده بود که پرونده وی ابلاغ نشده است. از سوی دیگر لازم به ذکر است که در هیچ یک از مراحل تشکیل دادگاه هیچ کدام از وکلای مجید توکلی اجازه حضور در دادگاه را نداشتند.
 مجید توکلی طی چند سال اخیر سه بار بازداشت شده و برای ماه ها در حبس بوده است. وی ابتدا در بهار سال ۸۶ در پی پروژه جعل نشریات دانشجویی توسط وزارت اطلاعات، بازداشت شد و مدت یک سال و هفت ماه را در زندان گذرانده بود که بعدا از اتهامات وارده تبرئه شد.
 پس از آن در بهمن سال ٨۷ در مراسم سالگرد درگذشت مهندس بازرگان در مقابل حسینیه ارشاد تهران بازداشت شد و مدت ۱۱۵ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذارند.
 عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در سومین بازداشت خود، در مراسم روز دانشجو، در ۱۶ آذر سال گذشته در پی سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی پس از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتراض به شرایط بسیار نامناسب زندان، با حکم دادستان تهران به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

 روند سریع تایید حکم اولیه مجید توکلی به همراه تایید حکم سایر فعالان شناخته شده جنبش دانشجویی، مانند اعضای دربند شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، میلاد اسدی و بهاره هدایت، به دلیل ترس حاکمیت از فضای پرشور دانشگاه های کشور در آغاز سال تحصیلی جدید است.
 از آنجا که زمزمه هایی مبنی بر شروع اعتراضات دانشجویی در اعتراض به تداوم بازداشت دانشجویان و فضای بسته کشور به گوش می رسد، صدور و تایید احکام بلند مدت زندان برای فعالان دانشجویی گامی در جهت ایجاد فضای رعب و وحشت در دانشگاه ها قلمداد می شود.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.