خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

عضو شورای شهر تهران: بازدید اعضای شورا از زندان اوین هنوز میسر نشده است

جـــرس: یک عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، از بی پاسخ ماندن درخواست اعضای آن شورا برای بازدید از زندان اوین، توسط رییس سازمان زندان ها خبر داد.


به گزارش منابع خبری جرس، معصومه ابتکار، رییس کمیته زیست محیطی شورای شهر تهران در این زمینه می گوید "هنوز رییس سازمان زندان ها پاسخی به درخواست شورای شهر نداده است."

این گزارش آورده است شورای شهر تهران تنها چهار عضو اصلاح طلب دارد اما نشست ها و جلسه های علنی شورا، با وجود تلاش های صورت گرفته از سوی دیگر اعضا، فرصت مناسبی برای اعضای اصلاح طلب جهت طرح مباحث روز است. و در همین راستا، طی جلسه علنی امروز شورای شهر، اعضای اصلاح طلب شورای شهر، با طرح بحث برخورد با اشراری که مقابل خانه کروبی اقدام به تیراندازی و برهم زدن نظم منظقه کرده بودند، از تلاش و پیگیری صورت گرفته از سوی رییس پلیس تهران تشکر کرده و همزمان خواهان بازدید از زندان اوین و سرکشی از وضعیت زندانیان سیاسی شدند.

گزارش منبع خبری خاطرنشان کرد چندی پیش نه نفر از اعضای شورای شهر به درخواست اعضای اصلاح طلب شورای شهر خواهان بازدید و سرکشی از بازداشتگاه های تهران شدند در حالی که این درخواست هنوز هیچ پاسخ مثبتی از سوی رییس سازمان زندان ها را به دنبال نداشته است.

معصومه ابتکار در این زمینه تاکید می کند که "بر درخواست قانونی مان برای بازدید از بازداشتگاه ها و به ویژه زندان اوین پافشاری خواهیم کرد چرا که این خواسته ، خواسته ای مشروع و حداقلی است که مغایرتی با قانون ندارد از سوی دیگر بسیاری از خانواده ها طی ماه های اخیر به ما مراجعه کرده و نسبت به وضعیت فرزندان خود در بازداشتگاه ها هشدار داده اند. این حق طبیعی نمایندگان مردم در شورای شهر است که برای سوال و درخواست آنها به دنبال جواب باشد. به هر صورت وضعیت بازداشتگاه‌های تهران دغدغه‌ بسیاری از اعضای شورای شهر تهران و نه تنها جمع معدودی از آنهاست."

رییس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران همچنین می گوید: "شورای شهر تهران نامه‌ای را با 9 امضا به هیات رییسه داده تا موضوع حضور رییس سازمان زندان‌ها در شورای شهر تهران و ارائه گزارش محقق شود و توضیحاتی را در مورد بازداشتگاه‌های تهران به ما بدهند. شهرداری فعالیت‌های خوبی را در مورد بازداشتگاه‌های زنان داشته، اما از وضعیت بسیاری بازداشتگاه‌ها بی‌اطلاع است و به جاست كه گزارشی در این باره به شورای شهر تهران ارائه شود."

او همچنین تاکید می کند که بر اساس قانون شوراها، همه بخش‌ها و سازمانهایی كه در امور شهر دخیل هستند موظف‌اند كه به شورای‌شهر در مورد اقدامات خود گزارش بدهند اما متاسفانه با وجود پیگیری های صورت گرفته تاكنون در این مورد پاسخی دریافت نكرده‌ایم.

تقدیر اصلاح طلبان از فرمانده ناجا برای شناسایی اغتشاشگران مقابل خانه کروبی
احمد مسجد جامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، که این روزها به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران فعالیت می کند، از وضعیت هتک حرمت خانه مهدی کروبی ابراز نگرانی کرده و می گوید:"متاسفانه این روزها حرکت های افراطی در نزد دین داران که باید مایه آرامش و سکوت و اخلاق باشند زیاد شده و بر این باورم که ریشه رخدادهایی از این دست افراطی‌گری و تندروی افراد و افكاری است كه در قالب دین دیدگاه های خود را مطرح می کنند. متاسفانه مروز تاریخ وضعیتی که در آن قرار گرفته ایم نشان می دهد که افراطی‌گری در لوای اسلام منجر به شكل گیری طالبان شد و افراطی‌گری در نگاه یهود به صهیونیسم انجامید. این افراط ‌ها ربطی به روح دین ندارد و متاسفانه در بین پیروان همه ادیان نگاههای انحرافی و تندروانه هست."

او همچنین در ادامه صحبت هایش اقدام گروهی افراد خودسر برای بی حرمتی به مهدی کروبی را اقدامی می داند که از دل افراط گرایی و بی اخلاقی به در آمده و تاکید می کند که از همین حالا باید برای ظهور افرادی اینچین چاره ای اندیشید چرا که رشد افکار افراطی چه در افغانستان و پاکستان و چه در ایران خطرناک است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از تلاش های صورت گرفته از سوی سردار حسین ساجدی‌نیا ، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در مورد پیگیری شناسایی تجمع‌كنندگان و نیروهای خودسر در تهران و در مقابل منزل مهدی كروبی تشکر کرده و تاکید می کند: "با اقداماتی از این دست شرایط امنیتی ـ اجتماعی شهر بهبود خواهد یافت. اتفاق هایی نظیر آنچه در مقابل خانه مهدی کروبی رخ داده نشان می دهد که حرکت های افراطی متاسفانه در بطن جامعه ما و از دل اندیشه های افراطی حول اسلام رشد کرده و اندک اندک به جریانی خطرناک تبدیل می شوند. این افراد حتی فکر نمی کنند که تجمع در مقابل خانه فردی که همسر و فرزندان و نوه او در خانه هستند چه بی حرمتی بزرگی است و بعد هم می بینیم که دشنام های رکیک و شعارهای نامناسب روی دیوار خانه ایشان نقش می بندد. به هر حال ما در در حوزه اجتماعی با نیروی‌انتظامی در مواردی از این دست مسائل مشتركی داریم كه لازم است دعوت صورت گیرد تا گزارشی از جانب ایشان به شورا داده شود."

دادستان تهران به شورا بیاید
این گزارش همچنین آورده است خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر نیز، در شرایطی که جلسه شورا غالبا به طرح بحث هایی در نقد افراط گرایی اسلامی از سوی مسجد جامعی و تشکر او از فرمانده ناجا برای برخورد با عوامل اغتشاشگر در مقابل خانه کروبی متمرکز شده بود با طرح بحثی بی ارتباط با جلسه و موضوع روز خواهان حضور و دعوت از دادستان تهران برای توضیح درباره نحوه برخورد با اغتشاشگران شد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.