خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

رهنورد: قرآن سوزی کینه توزی علیه انسانیت است

جرس:زهرا رهنورد، قرآن پژوه ،نویسنده و استاد دانشگاه تهران با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم تاکید کرده است که این رفتارها ،اهانت به شیوه های رستگاری و سعادت بشری است و بنیادگرایی هرجا باشد ،خشونت آفرین است.رهنورد در پایان همین بیانیه از دولتمدارانی که این روزها علیه اهانت به قران مجید شوریده اند و انرا تقبیح می کنند، خواسته است که برای اثبات صدق ایمان خود به ارزشهای قرانی که از برجسته ترین انها وفای به “عقود “است به میثاقی که بر سر اجرای قانون اساسی با ملت بسته اند بازگردند ، زندانیان سیاسی را ازاد کنند و سایر حقوق ملت را تحقق بخشند.


به گزارش کلمه، متن کامل این بیانیه به این شرح است :

انالله و اناالیه راجعون
بنیادگرایی در اتحاد با خشونت ،فاجعه می آفریند.
اهانت به قرآن کریم یکی از سخیف ترین هتاکی های از این نوع است.
گیرم که قرآن کریم را سوزاندند، آیا می توانند روح ادیان را هم بسوزانند؟ آیا می توانند روح قرآن را نیز بسوزانند؟ چه فرقی می کند؟ بنیادگرایی هرکجا باشد، خشونت آفرین است، ساحت عقل را رها می کند و در ورطه غضب و انتقام جویی دست و پا می زند.
چه کسی باور می کند بدون هیچ توطئه ای انسان شریف یا عقل سلیم به آتش زدن و اهانت به کتابهای مقدس تن در دهد؟
آیا این گونه اقدامات کینه توزی علیه اسلام است، یا علیه انسان؟

آیا این انتقام جویی شیطانی اقدامی علیه شیوه های رحمانی نیست ؟ زیرا می دانیم که پیوسته هدف کینه توزان و توطئه گران، اختلاف اندازان و آنانی که از آرامش ملت ها رنج می برند اهانت به مقدسات و تحریک احساسات دینی است. باید اذعان کنیم که در منطق ادیان اهانت به قرآن کریم ،اهانت به همه ادیان و اهانت به ساحت الهی و کرامت انسانی است.
آیا غیر از این است که در قرآن کریم به همه ادیان اشاره شده و همه آنها نیز به نوعی مورد تکریم قرار گرفته اند ،غیر از این است که لاتفرق بین احد منهم”فرقی بین پیامبران نمی گذاریم. و از واژگان مکرر قرآنی است :”یریدون ان یفرقوا بین الله و رسله ”
شمول و فراگیری آموزه های قرآنی هشدار می دهد که : غیر از نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و محمد (ص) دین های دیگری هستند که یا قصه آنها را گفته یا از تکرار آن گذشته است و این نه تنها نگاه تاریخی بلکه روایت تسلسل ادیان است.

این هتاکی به قرآن ، اهانت به تاریخ بشری ،به انسان، به ادیان الهی و اهانت به شیوه های رستگاری و سعادت بشری است.
باید اضافه کنم که اگر چه مقامات آمریکایی این رفتارهای سخیف را محکوم کردند اما برای مهار شعله های این آتش خانمانسوز باید مهار بنیادگرایی در دستور کار قرار گیرد ،چه در آمریکا و چه در هر نقطه جهان.
اینک که دولتمداران علیه اهانت به قران مجید شوریده اند و آنرا تقبیح می کنند، سزاوار است صدق ایمان خود را به ارزشهای قرانی که از برجسته ترین انها وفای به “عقود “است با برگشت به میثاقی که بر سر اجرای قانون اساسی با ملت بسته اند ،با آزادی زندانیان سیاسی ونیز تحقق بخشیدن به سایر حقوق ملت ثابت کنند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.